The Demon, Olijfje, Robbie en Puntmuts!

Gestart door The Demon, 01-03-2011 22:21:39

Vorige topic - Volgende topic

stuuraandeverkeerdekant

Ik zal mijn laadspanning ook eens meten vanmiddag. Ben benieuwd!
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

The Demon

Vanmiddag eerst eens gekeken of Olijfje lekker geslapen had en dus zonder morren weer wakker wilde worden.
De CV deed het in ieder geval nog dus dat was een goed teken, daarna sleutel omdraaien en gelijk aanslaan en mooi lopen.  :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:
Dat betekent dus dat het stroomprobleem opgelost is, en dat stemt mij erg blij.  :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

Toen ze lekker liep heb ik toch weer een keer geprobeerd om de kachelventilator aan te zetten, dus schuifje naar standje 4 en ja hoor,..................
Er gebeurde iets aan de rechterkant wat leek op een ventilator die onverwacht uit een diepe slaap werd gewekt.
Na een seconde of 5 draaide hij weer, zij het dat het klonk alsof hij op 3/4 van zijn vermogen werkte, maar hij deed het in elk geval.

Ik moest even ergens naartoe dus om te testen gewoon even met Olijfje op pad gegaan.
Ritje ging prima en ik had zelfs het idee dat de motor rustiger liep, maar dat kan tussen mijn oren zitten.

Bij terugkomst even een baal momentje want 1 of ander klootviool snapt de betekenis van een kruis voor een uitrit blijkbaar niet helemaal.  >:(
Olijfje dus verderop in de straat neergezet in de hoop dat die minkukel vanmiddag nog een beetje op tijd vertrekt en ik eens kan kijken of ik die ventilator kan schoonmaken/smeren.
Ik mag lijen dat er een overijverige BOA voorbij komt en een prent op dat duitse gebakkie plakt.
Als het een buurman zou zijn is er geen probleem dan is het aanbellen en vragen of ze de auto willen verplaatsen, deze auto ken ik niet en dan ben je eigenlijk machteloos.
Bellen naar parkeerbeheer heeft geen zin want die vragen of je je huis nog uit kunt en dan is de kous af.
Ik snap echt niet waarom je voor een uitrit gaat staan terwijl er in de straat ruimte zat is, maar dat zal wel weer mijn gebrek zijn.  :eusa_think:

heutink

>:(
ik heb ook regelmatig van die steunzolen die bij mij de uitrit blokkeren, maar ik bel steevast de politie  :police: en dat helpt altijd snel  8)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

The Demon

Citaat van: heutink op 04-12-2016 15:31:48
ik heb ook regelmatig van die steunzolen die bij mij de uitrit blokkeren, maar ik bel steevast de politie  :police: en dat helpt altijd snel  8)
Als ik een auto binnen zou hebben staan zou dat wel werken, maar omdat het al krap met parkeren is hier in de buurt kan je dat wel vergeten.
Overigens zegt de politie als je belt dat je handhaving moet bellen want die gaan erover, lekker afschuiven dus.  >:(

Zelfs parkeren op de hoek wordt gewoon getolereerd terwijl er toch echt in de wet staat dat je niet binnen 5 meter van de hoek mag parkeren (tenzij er een parkeervak is).
De Leidsebuurt in Haarlem is gebouwd voordat er auto's waren en heeft dus smalle straatjes, dien ten gevolge hebben ze de stoepen versmalt naar 2,5 tegels breed om parkeren aan beide zijden mogelijk te maken.

Maar het meest frustrerende aan dat parkeerbeleid hier is dat ik betaal voor een parkeervergunning (voor beide auto's) en precariorechten betaal voor dat kruis voor mijn uitrit en zowel handhaving als de politie doen er dus niets aan als er 1 parkeert.

arjen850

Citaat van: The Demon op 04-12-2016 15:55:17
Als ik een auto binnen zou hebben staan zou dat wel werken, maar omdat het al krap met parkeren is hier in de buurt kan je dat wel vergeten.
Overigens zegt de politie als je belt dat je handhaving moet bellen want die gaan erover, lekker afschuiven dus.  >:(

Zelfs parkeren op de hoek wordt gewoon getolereerd terwijl er toch echt in de wet staat dat je niet binnen 5 meter van de hoek mag parkeren (tenzij er een parkeervak is).
De Leidsebuurt in Haarlem is gebouwd voordat er auto's waren en heeft dus smalle straatjes, dien ten gevolge hebben ze de stoepen versmalt naar 2,5 tegels breed om parkeren aan beide zijden mogelijk te maken.

Maar het meest frustrerende aan dat parkeerbeleid hier is dat ik betaal voor een parkeervergunning (voor beide auto's) en precariorechten betaal voor dat kruis voor mijn uitrit en zowel handhaving als de politie doen er dus niets aan als er 1 parkeert.

In de vogelbuurt  In Haarlem Kunnen ze er anders ook wat van hoor ;D

The Demon

Citaat van: arjen850 op 04-12-2016 16:05:03
Citaat van: The Demon op 04-12-2016 15:55:17

In de vogelbuurt  In Haarlem Kunnen ze er anders ook wat van hoor ;D
Ja, ik weet het en dat is toch een stukkie breder dan hier.

stuuraandeverkeerdekant

Laadspannning op beide polen net ook even gemeten. Zit met 14.1 ook nog wel ff goed :)
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

The Demon

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 04-12-2016 18:04:07
Laadspannning op beide polen net ook even gemeten. Zit met 14.1 ook nog wel ff goed :)
Dat gaat wel weer even goed dan. De Fluke meter gaf bij mij vanmiddag nog steeds 14,21 weer bij stationair en zonder stroomverbruikers aan.
Ik ben happy, nu nog even die kachelventilator tot de orde roepen en de isolatie van de kachelradiateur fiksen, want dat laatste levert niet echt warme lucht op.
Komend weekend wordt het redelijk weer zeggen ze dus ik gok er maar op.

BBS

Volvoloos....

The Demon

Citaat van: BBS op 04-12-2016 19:11:20
En dus kunnen de winterbanden de ijskast weer in ;D ;D
Ze zijn er hier niet eens uit geweest.  ;)

BBS

Hier ook niet. ;D
De rooie zal ik binnenkort wel om gaan zetten en de grijze gaat de garage in. Kan die mooi droog staan overwinteren ;D
Volvoloos....

The Demon

Zo, we hebben weer wind in de cabine.  ;D

Vanmiddag de ventilator eruit gehaald en eerst een met wat perslucht het stof eruit geblazen, dat geeft toch wel wat donkere wolkjes na bijna 21 jaar.
Daarna de motor met schoepenrad los genomen en de lagers voorzichtig voorzien van wat naaimachine-olie en dat lekker de tijd gegeven om zich te nestelen.
De elektrische contacten heb ik schoongemaakt met behulp van de diverse ragertjes die eigenlijk bestemt zijn voor je tanden maar je komt er zo makkelijk mee in kleine hoekjes en gaatjes.  ;D
Ze zijn er in verschillende hardheden en maten en als je vrouw tandarts assistente is kom je er ook nog eens vrij makkelijk aan.  ;) :eusa_shhh:

De zaak terug gebouwd en even testen,...................................contact aan, schuifje op standje 1,....................................................................
Jaaaaaaaa! Er komt beweging in! :eusa_dance:
Standje 2,...................Ook die doet het alleen is er wel een licht bijgeluidje te horen.
Dit kunnen de koolborsteltjes zijn die ook niet meer nieuw zijn na al die jaren.
Standje 3,...................Bijgeluidje weg en een luchtstroom die ik, bij nader inzien, gewent was op standje 4.
Standje 4,...................Volop een stroom van lucht waarbij ik blij was dat ik mijn eigen haar nog heb, dus als je een toupetje hebt kan je beter niet instappen bij mij.  ;D

Volgende op de To-Do lijst is de kachelradiateur opnieuw monteren want het lijkt erop dat deze niet goed zit.
Wat is er aan de hand?
Ik krijg slechts lauwe lucht uit de roosters/ventilatie.
Mogelijke oorzaak?
De isolatie strip die om de radiateur zit is niet op de juiste wijze geplaatst waardoor er koude (buiten)lucht in het traject komt.
Morgen maar eens kijken of ik dat kan fiksen met isolatieband van de Karwei (dat heb ik nog liggen).

Nog even terugkomen op de nieuwe accukabels, daar kan ik alleen maar blij van worden.
Olijfje reageert beter op het gaspedaal en loopt ook veel soepeler sinds de vervanging/upgrade.
Het lijkt dus alsof de oude kabels die een hogere weerstand veroorzaken de dynamo als een soort van rem op de motor laten werken en door de nieuwe kabels zal de vonk van de bougie ook beter zijn waardoor je weer een betere verbranding, en dus een mooiere/efficientere loop krijgt van de motor.

The Demon

Zo, weer eens wat in dit blogje schrijven terwijl er onderhoud gepleegd wordt aan de computer(s) van Radio 850.

Afgelopen vrijdag is Olijfje spontaan incontinent geworden wat zich aan diende door middel van een rood lampje van het koelvloeistof niveau.
Gelukkig gebeurde het dicht bij huis dus konden we samen thuis komen.
Een blik onder de auto maakte het al duidelijk,.............radiateur geploft!
De onderzijde was niet meer recht maar stond in een V vorm en de vooras was zeiknat van de KVS, dat was dus duidelijk, die is overleden!  :'(

Zaterdag kregen we BBS en zijn lieve vrouw op bezoek om naar de Zwarte Markt in Beverwijk te gaan en daarna te gaan eten dus weinig tijd gehad voor het forum nadat ik in geergerd gemeld had dat de radiateur lek was.
Na het vertrek van de visite, wat overigens weer bere gezellig was, en het opruimen van de rommel die zo'n middag en avond met zich meebrengt toch nog even op het forum gekeken (rare gewoonte  ;D) en een persoonlijk berichtje van S. Brouwer ontvangen waarin stond dat hij al 4 jaar een radiateur in de schuur had waar hij niets mee deed.
Het ding had slechts 20K in een auto gezeten en ik mocht hem gratis komen ophalen in zijn woonplaats(je) in de buurt van Hoorn.
Dat was nog eens een meevaller!  :eusa_dance:
Ik ben vanmiddag dus in Doperwtje gestapt en die kant uit gehobbeld.

Okee, hij was wat stoffig maar dat is niet raar na 4 jaar in een schuur wonen, verder zag hij er netjes uit.
Het is er wel een van een automaat maar dat maakt niet uit, ik dop de aansluitingen van de oliekoeler gewoon netjes af en dan moet het gewoon wel even goed gaan.

Ik weer terug in Haarlem met het idee om hem gelijk te gaan vervangen, alleen waren de weergoden dat niet met mij eens en lieten dat weten door middel van een lekker plens regen.
Dan maar de radiateur schoonmaken en prepareren voor montage.
Ook tussen de druppels door maar even een bak onder Olijfje geschoven en de KVS vast afgelaten, dan kan het systeem ff lekker leeglopen vannacht.

Morgen dus maar weer met Doperwtje naar het werk en hopen dat ik op tijd naar huis kan en dat de weergoden (of duivels) mij een beetje goed gezind zijn zodat ik weer wat kan doen om die incontinentie op te lossen.

Stay tuned for more adventures of Olijfje and The Demon!  ;D

BBS

Het was weer ouderwets gezellig Walter!
Nogmaals dank voor alle gezelligheid en hopen dat Milo de schrik weer een beetje te boven is ;D

Morgenmiddag wordt het als het goed is weer een beetje droger, dan hoef je dinsdag niet meer met dat gekke roze ding op pad ;D
Volvoloos....

Vulk

Was het een originele? Moest je soms bijvullen?
Heb je foto's van de oude radiator? :o