The Demon, Olijfje, Robbie en Puntmuts!

Gestart door The Demon, 01-03-2011 22:21:39

Vorige topic - Volgende topic

The Demon

Zo weer even een beetje stof van dit blogje blazen, het was al weggezakt naar pagina 5  ::)

Vanmorgen ging ik met frisse tegenzin naar mijn werk, ik startte Olijfje en er leek niets aan de hand.
Onderweg voelde ik met optrekken dat ze niet lekker liep alsof ze geen zin had.
De motor trilde en klonk als een verkouden cavia met een lijnolie allergie.

Toch doorgereden naar het werk want ik had trek in koffie, onderweg een paar keer wat meer toeren gemaakt en als ik boven de 3500 RPM kwam liep ze redelijk al leek er wel wat kracht te missen.
De koffie lonkte zo dat ik het maar even liet voor wat het was en besloot om 'smiddags te kijken of ze het op benzine ook zou doen.

Vanmiddag dus op benzine gestart en richting huis gaan rijden, en ja hoor......hetzelfde verhaal met dit verschil dat ik nu door moest naar 4500 RPM voor een redelijk trillingsvrije loop.
Thuis dus eerst maar eens de laptop eraan om foutcodes uit te lezen...............................................niks dus, nul komma nul.
Dan kan het dus haast niet anders dan de ontsteking zijn, die is nog niet zo oud maar ook nieuwe dingen kunnen stuk dus je moet niets uitsluiten.

Eerst maar eens de bougiekabels één voor één loshalen en kijken of er wat in de loop verandert.
Cylinder 1 - bijna afslaan.
Cylinder 2 - bijna afslaan.
Cylinder 3 - bijna afslaan.
Cylinder 4 - bijna afslaan.
Cylinder 5 - Jullie raden het al...................................................geen verandering in de (beroerde) loop maar wel een knetterent geluid, hmmmm de dop iets verder optillen deed de oorzaak blootleggen.
Doorgeslagen dus!

Nu moet ik dus morgen even een paar andere bougiekabels scoren en het ergste van dit geheel is dat ik met Doperwtje naar mijn werk moet  >:(

Nu weet ik dat er verschil in de doppen zit van een 10V en een 20V maar welke nou de langere is? ???
Weet iemand nog een adresje waar ik ze vlot en redelijk geprijsd (lees: goedkoop) kan krijgen.
Ik dacht aan Nordicar omdat ik daar toch in de buurt ben morgen met de vrachtwaggel.
Laat maar even weten want ik moet woensdag weer op pad met Olijfje om wat spulletjes voor BBS op te halen in Leiden en daar ga ik echt niet heen in een Nixan Micra met een 1.0 motortje  :eusa_naughty:

Tot zover weer voor nu, ik ga een boodschappie doen en iets eetbaars fabriceren aan deze kant.
Mochten er ontwikkelingen zijn dan meld ik me weer.

Groet,
The Demon.

UserID6342

Pak ze gewoon bij Nordicar Walter, die zijn gewoon goed en allerzins betaalbaar. Zijn trouwens ook Bougiecords kabels

The Volvoboy

Bij ons zitten ze er al bijna 4 jaar in (van Nordicar), zonder problemen ;)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

The Demon

Hahah Schatje, zit even je blogje te lezen
MAAR NIET ZO NEGATIEF HE OVER DOPERWT
Wees blij dat je haar mag meenemen....je kan ook op de fiets :eusa_dance:

xx T

fpede

BBS

Citaat van: fpede op 27-06-2012 08:01:41
Citaat van: The Demon op 27-06-2012 07:29:05
....je kan ook op de fiets :eusa_dance:

xx T

;D :eusa_clap:

Goed zo Thea! Pak maar aan die man. ;D Een alternatief is inderdaad de fiets of OV...
;D ;D
Volvoloos....

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

The Demon

Nou lekker is dat zeg, gaat een beetje op mijn account zitten klooien  >:(

Een fiets heb ik wel maar daar ben ik erg zuinig op en ik rij er dus niet op want daar slijt hij van  ;D

Openbaar vervoer doe ik niet aan, want die bussen en treinen vertrekken van de plaats waar ik niet ben en komen aan op de plaats waar ik niet moet zijn.  :eusa_snooty:

@BBS Wil jij die velgen nog hebben, onruststoker :evil:

Groet,
The Demon.

BBS

Citaat van: The Demon op 27-06-2012 18:29:09

Een fiets heb ik wel maar daar ben ik erg zuinig op en ik rij er dus niet op want daar slijt hij van  ;D

Openbaar vervoer doe ik niet aan, want die bussen en treinen vertrekken van de plaats waar ik niet ben en komen aan op de plaats waar ik niet moet zijn.  :eusa_snooty:

@BBS Wil jij die velgen nog hebben, onruststoker :evil:

Groet,
The Demon.

Net zo mijn fiets dus... 2 jaar oud, nieuw gekocht en al 60 KM mee gefietst. Blijft toch slavenwerk dat fietsen... ;D
En dan zijn er ook nog mensen, die andere mensen dringend adviseren om ook te gaan fietsen ::) 't lijkt net werken, alleen krijg je er niet voor betaald, terwijl je er ook van gaat zweten... >:(

En ja die velgen wil ik graag hebben, maar wou jij nog lekker vleesch hebben en als toetje een 15 jaar oud Glenfiddich?? :evil: ;D

Je weet toch; een tevreden onruststoker is geen roker... :eusa_think: ;D
Volvoloos....

The Demon

Citaat van: BBS op 27-06-2012 19:12:34
En ja die velgen wil ik graag hebben, maar wou jij nog lekker vleesch hebben en als toetje een 15 jaar oud Glenfiddich?? :evil: ;D

Je weet toch; een tevreden onruststoker is geen roker... :eusa_think: ;D
Hmmmmmmmmmm volgens mij is een tevreden roker geen onruststoker. ;D
Enne vleesch en een Glenfiddich als toetje  :eusa_drool: :eusa_drool: :eusa_drool:

Groet,
The Demon.

FGG

Citaat van: The Demon op 27-06-2012 07:29:05
Hahah Schatje, zit even je blogje te lezen
MAAR NIET ZO NEGATIEF HE OVER DOPERWT
Wees blij dat je haar mag meenemen....je kan ook op de fiets :eusa_dance:

xx T

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

The Demon

Vandaag eindelijk de nieuwe bougiekabelset binnen gekregen van Scandcar.nl, wat een prutsers daar zeg.
Ik heb bij de bestelling opgegeven dat het op mijn werk moest worden geleverd dus dat stond als afleveradres in de bestelling.
Op de inpakbon die bij de spullen zat stond ook nog met de hand geschreven:"Let op verzendadres" dus er is iemand geweest die wel opgelet heeft.

Aangezien ik woensdagavond wat ongeduldig werd heb ik een mail gestuurd met de vraag wanneer het geleverd zou worden (ik was Doperwtje een beetje zat) als antwoord kreeg ik donderdagochtend dat het was verstuurd en vandaag (donderdag) zou worden aangeboden.
Donderdagmiddag op de zaak was er dus nog niets, en had ik zo'n gevoel dat het weleens met die adressen fout kon zijn gegaan.
Onderweg naar huis werd dat gevoel steeds sterker...............................................en ja hoor thuis lag er een mooi briefje van DHL in de bus dat ze een pakje van Scandcar voor me hadden maar er was niemand thuis  :eusa_wall:

Om een lang verhaal nog langer te maken.................................................
Thea moest dus vandaag thuis blijven om het in ontvangst te nemen want er moest voor getekent worden.
Daar werd ze niet echt vrolijk van maar ja ze kon toch nergens heen want ik had Doperwtje mee  ;D zo kon ze ook geen domme dingen doen  ;D.

Ondertussen zitten de nieuwe kabels en bougies weer in het hart van Olijfje en ze snort weer als vanouds  :eusa_dance:

Kortom ikkie blij, Olijfje blij, Doperwtje blij en Thea blij!
We're one happy family :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

Nu de wasmaschine even onder handen nemen want die pompt niet meer af, waarschijnlijk het filter verstopt en anders de pomp vast/overleden  >:(

De muziek (tot middernacht NonStop Dance Classics) van radio 850 schalt uit de speakers hier dus het komt allemaal goed!

Groet,
The Demon.

The Demon

Even een tussentijdse update.

De wasmachine werkt weer  :eusa_dance:, het was geen verstopt filter maar een stukje rubber/kit o.i.d. dat in de pomp zat en deze dus tegen hield.
Met wat frutten via het filtergat heb ik het eruit gekregen en nu draait de machine weer. hopen dat dit het echt was  :eusa_pray:

Groet,
The Demon.

The Demon

Zoooooo, heb ik weer even werk gehad om dit Blogje op te graven, het was bijna in de digitale spelonken van het internet verdwenen  :P.

De wasmachine werkt nog steeds prima, dit even ter info voor de belangstellenden.

We zijn lekker op vakantie geweest naar Italië en 3 weken genoten van het mooie landschap, het lekkere weer en het schitterende huis van onze vrienden Michéle en Josine. (Foto's plaats ik later)
Ondertussen alweer 2 weken aan het werk en dus terug in het dagelijks ritme (bevalt minder als vakantie  ;D)

Afgelopen zaterdag heb ik voor Douwe een paar banden opgehaald in Uitgeest, hij zou ze hier komen ophalen maar zondagavond vertelde hij dat hij op de camping in Hoenderloo zat.
Nu wil het lot dat ik (bijna) elke dag langs Hoenderloo kom met de Tubbie-Mobiel dus jullie weten wel wat dat betekende...................

......Juist, ik kon de zaterdag netjes en veilig weggeborgen banden van Douwe weer uitgraven en in de auto leggen  :(

Maandag dus even naar Hoenderloo uit mijn route, even koffie doen bij Douwe op de camping.
Heb ik de koffie nog niet op gaat mijn telefoon....................de zaak!
- "Ik heb een campingeigenaar in Hoenderloo aan de telefoon gehad en jouw auto staat enorm in de weg, of je hem ala minuut weg wil halen".
Ik "Nou dan gaan we dat maar doen"
Tot zover even een lekkere pause bij een paar gezellige mensen  >:(
Maar goed, Douwe heeft zijn banden en ik heb nog even een ijsje bij Co gehaald  ;D
Daar keken de automobilisten en fietsers ook al zo boos naar mijn vrachtwaggeltje omdat ze eromheen moeten  :eusa_shifty: Ja sorry hoor ik kan dat ding niet in mijn binnenzak stoppen.

Gisterenavond moesten we naar een kennis van Thea want dat lieve oude mensje (78) had een cadeautje voor haar verjaardag en dat moest met een grote auto opgehaald worden.
Dus wij om een uur of 7 die kant op.
Heeft ze dus een gasbarbeque/buitenkeuken gekocht die Thea (en ik ook) graag wilde hebben  :o :o :o
Ik wilde een kleinere kopen maar dat wijffie was me dus weer voor  >:(
Thea is er blij mee (ik iets minder want ik moet dat loeder het dakterras op krijgen in elkaar zetten en hij weegt maar 50 kg.) maar voor mijn meissie doe ik dat graag (en een heel veel beetje voor mijzelf  ;))

Ik had dus nu alleen geen cadeautje voor mijn jarige lieffie  >:(
De hele dag zitten piekeren, even gedacht aan een luxe/sexy lingeriesetje maar dat is weer wat egoïstisch dus een No-No  :eusa_naughty: dus als iemand nog een betaalbare suggestie heeft........laat maar weten.

Tijdens het boodschappen doen vond ik toch nog een passend cadeau,..............................................................
een RVS barbeque set (tang, vork en dergelijke) voor een zeer schappelijk prijsje (jammer dat ze niet in cadeaupapier pakken in de buurtsuper).

Ik zit nu te wachten tot mijn schoonmoeder naar huis gaat en ik eindelijk eens lekker kan knuffelen (en/of meer) met een vrouw van...dat ga ik niet zeggen  ;D :evil:

Tot zover weer even, de foto's met bijbehorende commentaren uit Italië komen later deze week (als Thea ze gecensureerd heeft) in dit blog.

Groet,
The Demon.

UserID6342

Citaat van: The Demon op 21-08-2012 22:36:31

De hele dag zitten piekeren, even gedacht aan een luxe/sexy lingeriesetje maar dat is weer wat egoïstisch dus een No-No  :eusa_naughty: dus als iemand nog een betaalbare suggestie heeft........laat maar weten.

Groet,
The Demon.
Allereerst proficiat met Thea Walter !  Ik had mooi 2 lingeriesetjes gekocht ;D