The Demon, Olijfje, Robbie en Puntmuts!

Gestart door The Demon, 01-03-2011 22:21:39

Vorige topic - Volgende topic

The Demon

Een andere keer B-J, dan kan Thea ook mee  ;D

Groet,
The Demon.

BBS

Volgende stap is dat hok van jou 40mm onderuit halen ;D

Bytheway, we staan nog steeds tot eind Juni op de camping. Moest jij nog niet wat gepast hebben :eusa_think:
Volvoloos....

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

The Demon

Morgen ga ik ze er ff onder schroeven voor het ploatje Jasper.

Ik moet alleen ff uitvogelen of mijn winterbanden (195/nogwat/16), die nu op de Argo's liggen, erop kunnen anders een paar andere wintersloffies scoren de komende maanden.

Groet,
The Demon.

The Volvoboy

Past niet. Argo is 15", Perfo is 16"
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

hertogjan6

Citaat van: The Demon op 24-04-2013 18:29:56
Morgen ga ik ze er ff onder schroeven voor het ploatje Jasper.

Ik moet alleen ff uitvogelen of mijn winterbanden (195/nogwat/16), die nu op de Argo's liggen, erop kunnen anders een paar andere wintersloffies scoren de komende maanden.

Groet,
The Demon.
ik heb nog wel een mooi setje wintersloffies  :eusa_whistle:  :eusa_shifty:
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

The Demon

Hallo vriendjes en vriendinnetjes.

Het is weer even geleden dat ik iets gemeld heb en om te voorkomen dat dit blog in de vergetelheid raakt zal ik maar weer eens een stukkie typen (je moet toch wat doen op zaterdagavond).

Olijfje doet gewoon wat ze moet doen, rijden.
Alleen is het stationair probleempje nog niet opgelost maar ik denk dat ik nu weet waar het zit, de lambdasonde en/of de MAP sensor.
Tijdens het lezen hier op het forum (een soort van verslaving) kwam die MAP sensor voorbij als zijnde een onderdeel dat slijt.
De lambdasonde dient elke 100.000 km vervangen te worden en sinds ik de auto heb is dat nog niet gebeurd en ik weet ook niet wanneer het wel gebeurd is.
Wat mij opviel toen ik naar Jack was geweest voor de distributiewissel, de volgende dag naar Steve voor de Perfo's en afgelopen zondag naar Dirk, was een behoorlijk hoog verbruik (1:7) op LPG.
Normaal let ik er eigenlijk niet zo op, tank leeg is tanken en verder roffelen maar mijn gevoel deed mij er een beetje op letten.

De combinatie van dat hoge(re) verbruik en het stationair "hangen" voor 2 minuten na een stukje autoweg, deed mij de lamdasonde al verdenken en na het lezen over de MAP sensor weet ik het nu bijna zeker dat het daar zit.
Als iemand andere suggesties heeft hoor ik het graag natuurlijk.

Iemand een idee waar ik die onderdeeltjes voor een redelijke prijs kan bestellen? (Mag ook via PB)

Verder hangt er in mijn klushok/garage een achterspoiler in de grondverf te wachten op een laag kleurlak en blanke lak.
Van de week maar eens een pot op kleur laten maken bij de verfhandel en dat ding eens afmaken.
Dat is dan tevens dan een goede motivatie om de achterklep die er staat ook eens af te maken zodat Olijfje met een strak kontje weer door het leven/verkeer kan.

De Perfo's hebben een paar dagen eronder gezeten maar al snel miste ik mijn Pegjes (die smoelen net even beter) ik ben alleen vergeten om foto's te maken van Olijfje op de Perfo's  :eusa_doh: Sorry!

A.s. dinsdag gaat Thea de studio in voor dat muziek project waar ik het eerder over heb gehad.
Is best wel spannend ondanks dat we al weten hoe het ongeveer gaat worden.
Zodra ik er meer over kan en mag zeggen laat ik het weten natuurlijk, al is het alleen maar omdat ik trots op mijn meissie ben  ;D

En tot slot nog even voor de dierenliefhebbers onder ons.

Met Milo (de kat) gaat het steeds beter, we kunnen hem aanhalen en hij speelt graag.
Ook draait hij rond mijn benen rond etenstijd en als ik maar een stap in de richting van zijn voerbak doe komt hij al aanrennen alsof zijn leven ervan afhangt.
Hij schrikt nog wel snel van plotselinge geluiden maar hij vliegt niet meer gelijk achter de bank.
Kortom het komt wel goed met dat beestje.

Tot zover weer voor nu.

Groet,
The Demon.

UserID6342

Heerlijk om te lezen Walter !  Ligt er geen MAFsensor bij Arjen meer ??

The Demon

Citaat van: Dirk342 op 18-05-2013 20:55:39
Ik moet een MAP sensor hebben Dirk, MAF ben ik zelf al maar dat wist je al  ;D

Ik ga gewoon voor nieuw en origineel, dan weet ik zeker dat hij er weer even tegen kan.
Nu alleen nog het goedkoopste adresje vinden want we blijven Hollander.  ;D

Groet,
The Demon.

Douwe

Citaat van: The Demon op 18-05-2013 21:08:08

Ik ga gewoon voor nieuw en origineel, dan weet ik zeker dat hij er weer even tegen kan.

Groet,
The Demon.

:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Gefeliciteerd met je zelfkennis
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

The Demon

Citaat van: Douwe op 18-05-2013 21:21:06
Citaat van: The Demon op 18-05-2013 21:08:08

Groet,
The Demon.

:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Gefeliciteerd met je zelfkennis
Ik heb het opgelopen in Friesland of op een vage camping in Hoenderloo  :evil: :P

Groet,
The Demon.

Douwe

Als iedereen zo normaal zou zijn als mij, dan zou het een saaie wereld zijn  ;D
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

The Demon

Bij deze nog even een fotootje van Milo op zijn plekje.

Hij ligt ook op een zakdoek van Thea en verdomd het om hem terug te geven  ;D

Groet,
The Demon.

The Demon

Weer even een korte update.

Gisteren heb ik de MAP sensor even los gehad om een nummer van dat ding te zoeken.
Hij zat niet helemaal goed in de klem maar dat moet niet uit maken volgens mij.
Stekkertje los gehad en de contacten ook even bekeken, geen corrosie of iets te zien.

Nadat ik het nummer had genoteerd heb ik hem weer op zijn plek gezet en de stekker er weer op gedaan.
Verder niet met de auto gereden.

Vanmorgen viel me al op dat Olijfje netter liep maar dat was op benzine en dan had ik bijna geen last van het "hangen" in toeren.
Vanmiddag dus even LPG getankt en weer op weg naar huis.
En wat ik ook deed, doortrekken tot 5500 rpm en niet "hangen" bij het verkeerslicht.  :eusa_dance:

Ik ga bijna denken dat de stekker van de MAP sensor er niet goed op gezeten heeft maar ik moest toch echt het klemmetje liften om hem los te krijgen, wie het weet mag het zeggen.

Straks naar A'dam met mijn nachtegaaltje om iets moois in te zingen.

NEEEE!!!!! Ik ga niet zingen  :eusa_naughty: dat doe ik alleen als de zaal leeg moet bij brand ofzo  ;D

Groet,
The Demon.

UserID6342

Succes en veel plezier straks Walter