The Demon, Olijfje, Robbie en Puntmuts!

Gestart door The Demon, 01-03-2011 22:21:39

Vorige topic - Volgende topic

Woger

The Demon

UserID6342

Citaat van: Woger op 03-06-2016 21:34:05
Leuk dagje gehad zo  8)
Vind je ?  Ik vond het een verschrikkelijke dag zo...... K*tsensor !

BBS

Japanse meuk is het ook op dat gebied.....
Volvoloos....

The Demon

Vandaag met Olijfje naar de Luchtmachtdagen in Leeuwarden geweest en de F-35 Lightning II in actie mogen zien.

Tegen de geluidsbariërre en dan krijg je dit, een mooie kist dus.

Onderweg ernaar toe rook ik een koelvloeistoflucht en het rechterzijraam begon te beslaan, links niet omdat dat op een kier stond.
Nu had ik van de week (maandag) al ineens het lampje branden van de KVS, ik heb toen gewoon bijgevuld en vrijdag stond het nog netjes op peil.
Om een lang verhaal kort te houden, voor aanvang van de terugreis vanaf Leeuwarden toch maar even gecheckt en ja hoor,......................daar mocht een slok bij, het vaatje was nog net niet leeg.  :eusa_wall:
Ik mag er dus aan geloven om de kachelradiateur te vervangen.  :-\
Morgen gelijk maar bestellen samen met die O-ringen.

Nu nog even 672 foto's van de luchtmachtdagen uitzoeken.  ::)

BBS

Gave foto Walter 8)
Ach, en de kachelradiateur zit er ook weer zo in ;)
Volvoloos....

The Demon

Citaat van: BBS op 11-06-2016 22:14:28
Gave foto Walter 8)
Kom je helpen?  ;D

UserID6342

KIM

Heb jij die foto zelf gemaakt?
Da's wel heel erg gaaf!

The Demon

Citaat van: KIM op 11-06-2016 22:24:20
Heb jij die foto zelf gemaakt?
Da's wel heel erg gaaf!
Nee, deze komt van de Luchtmacht zelf, ik heb wel bijna dezelfde maar die moet nog even bewerkt worden.

BBS

Citaat van: The Demon op 11-06-2016 22:19:29
Citaat van: BBS op 11-06-2016 22:14:28
Gave foto Walter 8)
Kom je helpen?  ;D
Kan niet eerder dan de 25e of 26e maar ja, dan ben jij ook in de buurt ;D ;D
Volvoloos....

henry classic v70

Citaat van: The Demon op 11-06-2016 22:08:12
Vandaag met Olijfje naar de Luchtmachtdagen in Leeuwarden geweest en de F-35 Lightning II in actie mogen zien.
http://i68.tinypic.com/ridget.jpg

...ook nog van die knallen gehoord?  8)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

The Demon

Citaat van: henry classic v70 op 12-06-2016 11:30:56

Nee, want hij ging er niet doorheen en dat is maar goed ook anders had er in de wijde omtrek geen raam meer in de sponning gezeten.  ;D

henry classic v70

Citaat van: The Demon op 12-06-2016 11:32:47
Citaat van: henry classic v70 op 12-06-2016 11:30:56

Nee, want hij ging er niet doorheen en dat is maar goed ook anders had er in de wijde omtrek geen raam meer in de sponning gezeten.  ;D

Dat is zooo gaaf die knallen; hoorde ze met grote regelmaat toen ik nog op zee zat (vissen op Atlantische Oceaan) 700 mijl uit de kust van Ierland. De Concorde vloog toen nog...
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

The Demon

Gisteravond heb ik vast een begin gemaakt met het APK klaarmaken en een onderhoudsbeurt van Olijfje.

Aangezien de bobine wat bleekjes zag, heb ik deze vervangen door een nieuw exemplaar van Meat & Doria, geen Bosch maar stiekum is het er wel één, het Bosch logo en nummer zijn weggeschuurd en er is een ander nummer op geprint.
Met goed kijken kon ik het Bosch logo en nummer enigzins lezen.
Ook de verdeelkap en rotor zijn vervangen en deze zijn wel origineel Bosch, en natuurlijk een verse set bougies erin gedraaid.
Alles besteld via verschillende webshops en als je even er voor gaat zitten kan je een hoop besparen, enige nadeel is dat je niet alles in één keer binnen hebt maar als je een beetje planning hebt maakt dat ook niets uit.

De oude bougies waren duidelijk stervende wat zich al uitte door het inzakken van het stationair toerental bij het overschakelen naar LPG, soms zelfs afslaan.
Ze zagen er voor hun "leeftijd" nog redelijk uit behalve die van cylinder 3, deze had wat olie op de schroefdraad.
Het zou heel goed kunnen dat het wat olie is die ik met bijvullen gemorst heb en via het bougiegat bij de bougie is gekomen.
De bougie zelf zat ook niet echt vast, iets om even in de gaten te houden dus.

Ik ben momenteel in afwachting van de postbode die, als het goed is, de ringentjes voor de kachelradiateur en een ring voor de carterstop in zijn/haar tas heeft.
Zodra die binnen zijn gaan we de olie aftappen en het filter vervangen.
De kachelradiateur staat voor morgen op de agenda en dan ververs ik gelijk de koelvloeistof.

Vanmiddag hebben we een buurt/straat feestje dus dan zal er weinig meer gebeuren op sleutelgebied, al zullen er wel weer een buurman of twee zijn die ineens vragen of ik even wil kijken naar een rammeltje of iets dergelijks maar dat is normaal hier.
Misschien moet ik maar een kijktarief instellen.  ;D