The Demon, Olijfje, Robbie en Puntmuts!

Gestart door The Demon, 01-03-2011 22:21:39

Vorige topic - Volgende topic

gero

Citaat van: NickGR op 24-07-2016 16:46:50
Citaat van: The Demon op 24-07-2016 00:03:13

Aangezien de voetjes van de Xenon lampen dikker zijn dan die van gewone H1 lampen is het handiger om de koplampen er uit te halen en dan het veertje op de juiste manier te verbuigen zodat de Xenon lamp er goed in komt te zitten.

Dan heb jij dus een wangpang xenon setje. :eusa_think:
Ik heb twee keer een chinees xenon setje gekocht, allebei met dikke fittingen.
Nu maar eens een fatsoenlijk setje gekocht ( 100 pop) en,  ten eerste veel beter lichtbeeld, en tweede punt geen dikke fitting  :eusa_dance:
dus goedkoop is wat mij betreft duurkoop in dit geval.

H1 lampen met een metalen voetje , ik ben toch benieuwd waar je dat gekocht heb , die H1 R-lampen kosten 35,00 per stuk.

UserID25761

Citaat van: gero op 24-07-2016 16:51:47
Citaat van: The Demon op 24-07-2016 00:03:13

Aangezien de voetjes van de Xenon lampen dikker zijn dan die van gewone H1 lampen is het handiger om de koplampen er uit te halen en dan het veertje op de juiste manier te verbuigen zodat de Xenon lamp er goed in komt te zitten.

Ik heb twee keer een chinees xenon setje gekocht, allebei met dikke fittingen.
Nu maar eens een fatsoenlijk setje gekocht ( 100 pop) en,  ten eerste veel beter lichtbeeld, en tweede punt geen dikke fitting  :eusa_dance:
dus goedkoop is wat mij betreft duurkoop in dit geval.

H1 lampen met een metalen voetje , ik ben toch benieuwd waar je dat gekocht heb , die H1 R-lampen kosten 35,00 per stuk.

oeps nee, H7 uiteraard! is voor V70  ;)

gero

H1 lampen met een metalen voetje zijn moeilijk te krijgen , ik vraag me af of ze er wel zijn.

The Demon

Inderdaad H1 zit in een 850 in een V70 classic zit H7.
Het dikkere voetje komt omdat de normale H1 zijn massa uit de fitting haalt en de Xenon een aparte massadraad heeft.

Vandaag even gecheckt en lichtbeeld is goed en geen strooilicht.

Dit is absoluut geen WangPang setje Nick, anders was ik er niet aan begonnen en dat weet je best.

UserID25761

Citaat van: The Demon op 24-07-2016 17:18:10
Het dikkere voetje komt omdat de normale H1 zijn massa uit de fitting haalt en de Xenon een aparte massadraad heeft.

Dit is absoluut geen WangPang setje Nick, anders was ik er niet aan begonnen en dat weet je best.

Ik ga uit van mijn ervaringen met die Chinese setjes, niet meer niet minder  ;)

The Demon

Citaat van: NickGR op 24-07-2016 17:26:41
Citaat van: The Demon op 24-07-2016 17:18:10

Ik ga uit van mijn ervaringen met die Chinese setjes, niet meer niet minder  ;)
Die Chinese meuk is erg aantrekkelijk, maar ik ben daar altijd verre van gebleven, juist vanwege de kwaliteit.
Vergelijkbaar met banden via autobandenmarkt.nl, goedkoop is niet altijd de beste koop maar daar kom je pas achter als je het probeert of als je de ervaringen op internet leest.

UserID25761

Citaat van: The Demon op 24-07-2016 17:40:03

Die Chinese meuk is erg aantrekkelijk, maar ik ben daar altijd verre van gebleven, juist vanwege de kwaliteit.

Heel verstandig  ;)

The Demon

Citaat van: NickGR op 24-07-2016 17:43:10

Heel verstandig  ;)

Dat ben ik soms wel eens, al zie je dat niet direct aan mij.  ;D

UserID25761

Citaat van: The Demon op 24-07-2016 17:44:53

Heel verstandig  ;)

Dat ben ik soms wel eens, al zie je dat niet direct aan mij.  ;D

och! verstandige mensen rijden wel met xenon, dus de eerste stap heb je gezet, nu nog een TDI  :angel:

:-*

The Demon

Citaat van: NickGR op 24-07-2016 17:49:11
och! verstandige mensen rijden wel met xenon, dus de eerste stap heb je gezet, nu nog een TDI  :angel:

Wil jij een knal?  >:(

UserID25761

Citaat van: The Demon op 24-07-2016 17:54:21
och! verstandige mensen rijden wel met xenon, dus de eerste stap heb je gezet, nu nog een TDI  :angel:

Graag  :)

The Demon

Citaat van: NickGR op 24-07-2016 17:57:26
Citaat van: The Demon op 24-07-2016 17:54:21
och! verstandige mensen rijden wel met xenon, dus de eerste stap heb je gezet, nu nog een TDI  :angel:

Graag  :)
PANG!!!!!!

BBS

Citaat van: The Demon op 24-07-2016 17:44:53

Heel verstandig  ;)

Dat ben ik soms wel eens, al zie je dat niet direct aan mij.  ;D

och! verstandige mensen rijden wel met xenon, dus de eerste stap heb je gezet, nu nog een TDI LPI :angel:

;D ;D

Die roetpotten mogen toch bijna geen miljeuzone meer in, LPI daarintegen :eusa_whistle:

Mooi Walter dat je Xenon hebt nu, scheelt je weer een bril 's nachts ;D
Volvoloos....

The Demon

Vanmorgen eindelijk Olijfje kunnen uitlijnen, door werk en voorbereidingen voor de vakantie en vakantie van de uitlijner waar ik de vorige keer was, heeft het even langer geduurd dan eigenlijk de bedoeling was.

Omdat Joop, die Olijfje vorig jaar heeft uitgelijnd, op vakantie is ben ik naar een ander hier in de stad gegaan, Habe bandentechniek en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben.  :eusa_clap:

De eerste monteur snapte niet helemaal hoe het moest bij een 850 maar gelukkig had zijn oudere collega er meer verstand van en nam het gelijk over.
Het subframe bleek er iets scheef onder te zitten en de achteras stond niet helemaal recht.
Met een half uurtje stond alles weer zoals het hoort en reed ik € 55,00 armer weer richting huis.
Tsjonge wat een verschil zeg, het stuur weer netjes recht en het gevoel of je in een heel andere auto rijdt. :eusa_dance:

Ik denk dat Joop zijn uitlijnbank eens moet laten kalibreren want die heeft vorig jaar niet gezien dat het subframe en de achteras scheef zaten.
Ik vindt het wel zo netjes om dat even te melden bij hem zodat hij ervan leert, dan wel iets aan kan (laten) doen.
Het verklaard wel de rare slijtage van mijn achterbanden, bij die ene voorband is waarschijnlijk de oorzaak de fuseekogel die speling had.

Nu de koffers inpakken voor de vakantie, ik zit eraan te denken om een tentje mee te nemen en woensdag alvast naar Schiphol te gaan om in ieder geval op tijd te zijn.  ;D
We vliegen donderdag pas om iets van 20:30 uur maar met al die controles kan je maar beter zorgen dat je heel ruim op tijd aanwezig bent.

Terwijl ik dit zit te typen valt de post op de deurmat en daar zit dus een brief bij van de RDW met als onderwerp: Onlogische tellerstand van Uw voertuig.  ???
Ik zou het afgelopen jaar 12.321 km achteruit gereden hebben, want dat is het verschil tussen de ingevoerde stand van dit jaar en die van vorig jaar.
Een beetje raar want het keuringsstation waar Olijfje gekeurd wordt is altijd zeer secuur met de kilometerstanden die ze invoeren.
Het kan mij verder niet veel schelen want de stand klopt toch niet, er moet ongeveer 100.000 km bij opgeteld worden omdat het bekende tandwieltje het een aantal jaren niet gedaan heeft.  :P

Tot zover dan maar weer even, als er weer nieuws is vanuit deze hoek meld ik mij vanzelf weer hier.  ;D

The Demon

Daar sta je dan ineens op een rot plek voor een verkeerslicht.  >:(

Wat was er aan de hand?

De gastank was leeg en dus reed ik op benzine naar de pomp om te tanken.
Na twee bochten hield Olijfje ineens in en sloeg af toen ik de koppeling intrapte.
Opnieuw starten wilde niet, heel even aanslaan maar na 3 tellen weer uitvallen, conclusie; of relais 103 is stervende of de brandstofpomp is op weg naar de eeuwige jachtvelden.

Natuurlijk had ik geen gereedschap bij me dus zat er niets anders op dan de Wegenwacht te bellen, gebruik ik die dienst ook eens.
Omdat ik op de rijbaan stond was de beste man binnen een kwartier ter plaatse  :eusa_clap:
Hij stapte al uit met zijn sleepkabel in de hand om Olijfje daar weg te slepen.
Toen ik hem vertelde dat ze op gas wel gewoon liep was zijn suggestie om gelijk naar de pomp te gaan, eerst LPG te tanken en dan kijken of er weer leven in het vooronder wilde komen.

Zo gezegd zo gedaan, met zwaailampen aan kwamen we het terrein van de BP oprijden wat resulteerde in de opmerking van de kassadame: "Ben jij nou vergeten te tanken?" Dit zei ze met een hele brede glimlach op haar snuit.

Zoals verwacht startte Olijfje weer al was er wel een dip in het toerental op het moment van overschakelen naar LPG.
Terwijl ze stationair liep heb ik even omgeschakeld naar benzine en bleef ze ook gewoon lopen.
Mijn eerste vermoeden is dus toch relais 103, deze zal ik vanavond er nog even uit halen en overbruggen en morgen maar eens een ritje op benzine doen en kijken of Olijfje dan weer uitvalt.

Nu eerst een happie eten en dan maar weer eens de studio in duiken voor De Kelder Van De Hits op Radio 850.

To be continued.