The Demon, Olijfje, Robbie en Puntmuts!

Gestart door The Demon, 01-03-2011 22:21:39

Vorige topic - Volgende topic

The Demon

Zo, weer eens even een klein updateeje alhier plaatsen.

Afgelopen donderdag ben ik met Olijfje naar Hilko's place gereden om de achterklep van zijn oude 850 over te zetten.
Nu had die klep lichte bekleding en is de rest van het interieur van Olijfje grijs dus dat was niet echt een match zullen we maar zeggen.  :eusa_naughty:
Ook zat er geen spoiler op dus die moet ook nog even overgezet worden, maar voor het nette eerst opnieuw gespoten.

Dit weekend de stickers die erop zaten verwijderd en de bekleding gewisseld, ook was de ruitenwisser aan vernieuwing toe dus dat ook maar even gedaan.

Zo ziet het er nu uit;

Hilko nogmaals dank voor de hulp met overzetten van de klep.

hilko73

Haha, graag gedaan! Maar ik mis wel de geweldige "Because Volvo" sticker...  :eusa_snooty:  ;D

Staat 'm goed, zo'n cleane klep  :eusa_clap:
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

The Demon

Citaat van: hilko73 op 11-06-2017 18:28:50
Maar ik mis wel de geweldige "Because Volvo" sticker...  :eusa_snooty:  ;D
Ik heb geprobeerd om hem te redden voor je, maar helaas hadden de UV stralen al hun werk gedaan in het verzwakken ervan.  :'(

hilko73

BBS

Kijkt weer mooi strak zo! beter dan dat roestige geval wat wind en regen en andere narigheid buiten moest houden.. :eusa_clap: :eusa_dance:
Volvoloos....

razorx

Mooi weern Ligt het aan mij, de foto of zit er een heel heftige uitlaat onder die auto?

hilko73

The Demon

Citaat van: razorx op 12-06-2017 16:01:08
Mooi weern Ligt het aan mij, de foto of zit er een heel heftige uitlaat onder die auto?
Dat is een eindstuk dat JackV gemaakt heeft voor mij een aantal jaar terug, de uitlaat is verder gewoon standaard maar dankzij dit eindstuk geeft hij een heerlijke roffel en daar gaat het om bij onze auto's.  ;)
En het mooie is dat het precies in de uitsparing van de bumper past, nadeel is dat als er een ophangrubber breekt hij gelijk tegen de bumper aanzit en dus deze doet smelten.
Ook dat T-shirt heb ik ondertussen.  :'(

Nog ff over de achterklep, natuurlijk heb ik de schade/roest veroorzakende strip eruit getrokken en dat ging verbazend makkelijk.
Daarna de riggel schoongemaakt en geconstateerd dat er absoluut geen beschadiging is die de bekende roestplekken veroorzaakt.  :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

Nu nog even bedenken of ik de spoiler zelf ga spuiten of dat ik het laat doen bij een spuiter.  :eusa_think:

The Demon

Allereest alle lof naar Dirk! Hij heeft het toch weer voor elkaar gekregen dat Doperwtje nog een jaar mag rijden.
We gaan dus op zoek naar een waardig opvolger voor deze peulvrucht.

Olijfje was de laatste tijd al wat narrig met het starten, zoals bekend is doet zij haar werk op LPG, maar starten 'smorgens ging niet helemaal lekker.
Even kort samengevat starten op benzine maar na overschakelen naar gas resulteerde in afslaan, opnieuw starten en dan weer eens afslaan en na de derde poging bleef ze wel lopen.
Dit zinde mij niet en leek te duiden op een versleten verdamper (Vialle Type F) dus een revisie setje besteld bij LPGonderdelen.nl.
Zaterdag de verdamper dus gereviseerd en weer ingebouwd en Olijfje gestart,............................................
Dat leverde dus niet helemaal het gewenste resultaat, onregelmatig stationair, afslaan na iets op toeren gedraaid te hebben, en meer van dat soort perikelen.  >:(

Vanmorgen de LPG-computer gereset volgens de methode van 2-3 seconden de knop indrukken, 30 sec wachten, auto op contact en weer 30 sec wachten, daarna auto starten en 5 min laten draaien.
Dat laatste lukte dus niet ze sloeg gelijk weer af. Bij de tweede startpoging bleef ze wel lopen, maar na een minuut of 5 sloeg de fan al aan en bleek de temp/meter al in het rood te staan!
Ik heb gelijk de slangen van de radiateur betast en de bovenste was heet terwijl de onderste gewoon koud was!
Nu kan je mij een hoop wijs maken maar de koelfan van een 850 heeft niet dat vermogen!
Conclusie; de radiateur zit verstopt!
Nu heb ik al eens eerder rare fratsen gehad door een temperatuursensor die rare waardes doorgaf en zo dus de motorloop beïnvloede dus lijkt het meer dan plausibel dat dit de oorzaak is van het rare gedrag op LPG.
Overigens was de loop op benzine ook niet echt fijn.

Een nieuwe radiateur (Nissens) is inmiddels besteld en wordt woensdag geleverd, tot die tijd zal ik mijzelf even moeten verplaatsen met Doperwtje.

classicT5

hilko73

Ook zonde. Ik heb een prima radiateur in dat apparaat in Katwijk zitten... Maar goed, als Olijfje maar weer goed aan het rijden komt.

The Demon

Citaat van: classicT5 op 25-06-2017 21:41:06
Is het niet je thermostaat die dicht blijft zitten?
Dan zou de bovenste radiatorslang niet warm worden.

Vulk

Komt dat vaak voor dat een radiator verstopt? Heeft dat ergens een duidelijke oorzaak?

hilko73

Kan door een verwaarloosd koelsysteem, of het toevoegen van anti-lek rommel, of door af te vullen met water.