The Demon, Olijfje, Robbie en Puntmuts!

Gestart door The Demon, 01-03-2011 22:21:39

Vorige topic - Volgende topic

The Demon

Citaat van: )()()sT op 11-07-2017 20:32:40
Als je zoveel moeite moet doen om een auto naar de andere kant van het land te krijgen lijkt het me handiger dat je een buurtgarage zoekt? Die zullen er vast toch zijn? :)
Tona tuning zit hier om de hoek maar Ton Nachtegeller is min of meer gepensioneerd en focust zich op de supercart carierre van zijn zoon, waardoor hij er meer niet dan wel is.
Daarnaast kan hij een thermostaat wisselen van een "Metsubsidie" Colt zonder de boutjes los te draaien.  ;) :eusa_think:
Volvo is al helemaal niet zijn ding.
De rest zijn bedrijfjes gerund door mensen met een migratie achtergrond, daar ga ik mijn Olijfje dus echt niet heen brengen.  :eusa_naughty:

The Demon

Citaat van: razorx op 11-07-2017 21:22:45
Goed klote Walter.
Wat vroeg voor die pomp on te sneuvelen, maar zeg nooit nooit.

Wel weer tof de hulp die je krijgt.
Nu nog transport regelen.
Als ik geen transport kan regelen voor vrijdag ga ik het zelf doen en daarna een keer langs Dirk om te laten checken.
Zonder nokkenas blokkeertool moet het ook lukken, een kwestie van goed kijken wat je doet en drie keer checken.
Gelukkig heb jij een mooie How-To in je blog staan.

Vulk

Citaat van: The Demon op 11-07-2017 21:27:46
Als je zoveel moeite moet doen om een auto naar de andere kant van het land te krijgen lijkt het me handiger dat je een buurtgarage zoekt? Die zullen er vast toch zijn? :)
Tona tuning zit hier om de hoek maar Ton Nachtegeller is min of meer gepensioneerd en focust zich op de supercart carierre van zijn zoon, waardoor hij er meer niet dan wel is.
Daarnaast kan hij een thermostaat wisselen van een "Metsubsidie" Colt zonder de boutjes los te draaien.  ;) :eusa_think:
De rest zijn bedrijfjes gerund door mensen met een migratie achtergrond, daar ga ik mijn Olijfje dus echt niet heen brengen.  :eusa_naughty:

Euh woon je in een Ghetto ofzo? :)

The Demon

Citaat van: Vulk op 11-07-2017 21:45:06

Op dat vlak wel lijkt het.

Ries van de Zilverschuit

Laatst zelf ook de distributie voor het eerst gedaan, wel zonder waterpomp. Die torx voor de spanrol vond ik het linkst. Voor de rest goed inlezen hier en de timing tig keer controleren... Is eigenlijk goed te doen.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

The Demon

Citaat van: The Demon op 11-07-2017 21:51:26
Citaat van: Vulk op 11-07-2017 21:45:06
Daarnaast kan hij een thermostaat wisselen van een "Metsubsidie" Colt zonder de boutjes los te draaien.  ;) :eusa_think:
De rest zijn bedrijfjes gerund door mensen met een migratie achtergrond, daar ga ik mijn Olijfje dus echt niet heen brengen.  :eusa_naughty:

Op dat vlak wel lijkt het.
Hoewel er geen rare dingen gebeuren in ons "Dorpje" hoor!  ::)
https://www.haarlemsdagblad.nl/haarlem-eo/zeker-24-woningen-ontruimd-na-vondst-explosieven-haarlem

The Demon

Ondertussen is de postbode langs geweest met een doos die de nodige onderdelen bevatte.  :eusa_dance:

Hiermee ga ik dus morgen aan de slag.
Eerst de waterpomp er maar eens eruit trekken en als blijkt dat dat niet de oorzaak is gaat dit hele spulletje weer retour afzender, want dan is het afgelopen voor Olijfje.  :'(
Ik weet het, het klinkt hard maar je moet ergens een grens trekken.  :eusa_hand:

De riem is een 144x23 volgens de opdruk en voor zover ik weet is dat de goede voor een 2.0 10V van 1996, als iemand ander info heeft is dat altijd welkom.  :)

Alleen nog even mijn potje blunderkalk (Tipex) opsnorren om alles te markeren.
Ja, ik weet het, het hoeft niet maar ik heb daar een beter gevoel bij.  :eusa_shifty:

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

clk-p

Hoop voor je doperwt dat de huidige w-pomp het heeft begeven. Ze krijgt igg weer goed spul voor terug  :eusa_clap:

hilko73

Ik hoop dat je het oplost zo Walter. Succes!
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

razorx

Succes Walter! Vooral met die vervelende torx 45.
Als je geen zelf gelast hulpje hiervoor hebt, helpt het klemzetten van het bitje met een verf roer houtje. Beetje taps gemaakt. Tussen de carrosserie en het bitje.

Ries van de Zilverschuit

Herkenbare spulletjes. Net wat Yits zegt: die torx klem zetten tegen de carrosserie. Als je de kop vernagelt, ben je ver van huis.

Maar misschien ben je ondertussen al klaar...
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

The Demon

Ik heb de pomp er inmiddels uit.  :eusa_dance:
Die Torx was zo los met een haakse Torxsleutel die ik verlengd heb door er een passend stuk pijp op te schuiven, je hoeft dan niet veel kracht te zetten waardoor je met je andere hand de sleutel recht erin kan houden.

De riem zelf wilde niet vrijwillig om de multiriempoelie komen en heeft de strijd opgegeven toen ik hem dreigde met doorsnijden.  :evil:

De pomp zou een SKF pomp zijn met metalen schoepen, maar deze foto zegt, samen met het ontbreken van enig merk aanduiding, dat dit toch echt plastic schoepen zijn geweest.  >:(

Nu even pauze en de kwalificatie kijken en dan gaan we weer opbouwen.
Vanavond een feestje in A'dam dus denk ik niet dat ik Olijfje vanavond al kan doen ontwaken maar we maken het morgen dan wel af.

razorx

Goed werk! Handig zo een haakse torx, waar haal je die?
Ennuh: Mooi dat het de pomp was.

Vulk

Waar heb je die vorige pomp laten inbouwen dan? Wel knap dat je dit zomaar 'even' doet.