Wix oliefilter van scandcar

Gestart door meggel10, 02-03-2011 18:32:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

meggel10

Hallo

Ik wil mijn olie gaan verversen en daarbij ook het oliefilter nu kwam ik op de site van scandcar terecht en deze verkopen wix filters .

Zijn deze ook goed of gewoon bij de dealer een filter halen?

beunmaat

zal kwa prijs niet veel uitmaken of je er 1 van de dealert haalt of 1 van een ander merk..
Mijn keus is de dealer.

Sbv

Ding bij de dealer kost nog geen 10 euro

RRRRR_Ramon

Citaat van: Sbv op 02-03-2011 19:05:42
Ding bij de dealer kost nog geen 10 euro

Voor een diesel zijn ze iets duurder. Het is niet hetzelfde filter als dat van de benzineuitvoeringen. Maar voor 13 á 14 euro ben je de man.  ;)

Persoonlijk zou ik ook voor een origineel Volvo filter gaan. Ik heb bijvoorbeeld slechte ervaringen met FRAM filters. Twee keer gehad dat de by-pass klep in het filter problemen gaf en daardoor een motoroliedruk lampje aan op het dashboard bij stationaire toerental.  :-\
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

dikke hollander

ik heb een wix-filter gehad
ik ben er toen achter gekomen,omdat de filter dwars is gemonteerd dat deze leegloopt en dat het oliedruklampje LANGER aanblijft bij wix-filter
er is nl. bij duurdere filters een systeempje tegen "leeglopen van de filter
ik ben eigenlijk A-TECHNISCH,maar mijn vrienden hebben er wel veel verstand van
zij hebben dit verhaal voorspeld
een wix filter kost ook minder dan de helft van een meer gangbaar merk
ik hoop dat ik je van dienst kon zijn,en het zijn gezien de prijs prullen

)()()sT

Huh, als je filter vol olie zit, dan zit het toch ook in je carter(pan)?

@®-

Ik gebruik al jaren Mann filters en het bevalt mij prima.

Het enige nadeel van het filter bij de S60 dat je een losse papieren filter hebt. Dus bij een olie wissel zit je dus tot je nek onder de olie.
Maar dat ik Mann filters gebruik is meer uit gemak zucht, omdat ik meestal mijn onderdelen toch bij Brezan haal aangezien ik daar goede kortingen krijg.

Volgens mij maakt het verder niet zo veel uit wat voor filter je hebt, er gaat alleen maar olie doorheen.

dikke hollander

ik heb alleen gehoord van vrienden in transportsector die al jaren onderhoudsmonteur zijn,dat de filter kan leeglopen omdat hij niet zoals bij benzineversies onderste boven zit maar zijwaarts waardoor het een systeem in de filter tegen leeglopen hoort te hebben
het oliedruklampje bleef bij de mijne veel langer branden bij de wix-filter dan bij de huidige
sorry voor de ontstane discussie maar het is mijn eigen ondervinding

meggel10

#8
Orgineel olie filter bij volvo van der wulp gehaalt deze kosten 10.41 incl btw. ;D
Het oliefilter bij scandcar kosten 18.85 ex btw  ???

Vreemd dat prijsverschil. ???

RRRRR_Ramon

Citaat van: )()()sT op 03-03-2011 14:49:20
Huh, als je filter vol olie zit, dan zit het toch ook in je carter(pan)?

Bij een diesel zit het oliefilter zijwaarts op het filterhuis geschroefd. Dus niet "hangend" zoals bij de benzinemodellen.

Na een oliewissel brand het olielampje ook altijd wat langer omdat er geen olie in het filter zit. Door de zijwaartse montage kun je ook het filter niet vullen van te voren.

@meggel: Ok. Je hebt dus een origineel filter gescoord voor een goede prijs.  ;)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Jack v

idd, deze week ook een filter bij de dealer gehaald €10,41 incl btw
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.