stoom uit het dashboard

Gestart door Gompiev70xc, 02-03-2011 23:07:20

Vorige topic - Volgende topic

Gompiev70xc

Rij ik vandaag een klein stukkie, hoor ik opeens een gesis, a;llemaal stoom uit het dashboard. Tempmeter blijft netjes op 3 uur, maar het rode lampje van "gen koelvloeistof" gaat branden.

Blijkt de kachelradiator die ik anderhalf jaar geleden heb vervangen, aan de onderkant gescheurd te zijn! Het was een "Nissien" van Winparts, hen gebeld, heel aardig, sturen meteen een nieuw ex op.

Vraag: wat kan hiervan de reden zijn? waterpomp is  anderhalf jaar geleden vervangen samen met distributieriem. Motor warmde altijd prime op, tempmeter stond altijd (nadat ie op werktemp was gekomen) strak op 3 uur.

Het gaat dus om een 2.4 LPT-blok.

)()()sT

Ligt gewoon aan de kachelradiateur volgens mij ;)

-D©©©L-

je schreef het zelf al; slechte kachelradiateur.

Ludo

En blijkbaar komt er weer opnieuw, een slechte in.

Gompiev70xc

ik begreep hier dat ze allemaal slecht zijn / kapot gaan. is Behru dan beter?

-D©©©L-

Citaat van: Gompiev70xc op 02-03-2011 23:50:06
ik begreep hier dat ze allemaal slecht zijn / kapot gaan. is Behru dan beter?

Origineel of Hella/Behr blijft over het het algemeen het langst heel.

Jasper Boven

Het is allemaal niet zo moeilijk: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,47795.0.html
Even betalen, je twee uurtjes boos maken en weer doorrijden.

;D

arjenT5R

half uurtje zit het ding er in, wel rottig dat ie na 1,5 jaar al weer kapot is
zei degene die er ook 1 van winparts heeft  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

BoudewijnB

kunnen jullie mij vertellen hoe ik die groene klemmetje los krijg?
Ben net bezig, maar vind het maar vaag in elkaar zitten.
Tussen de radiateur zitten 2 aan elkaar gelastte pijpjes, en die zitten weer met een soort klemmetjes aan de leiding door het schutbord.....

marcos45

waarom zou je die los maken ?
de radiator haal je los aan de radiator kant. deze pijpjes blijven zitten bij wisselen van de radiator.

ddh

die moet je gewoon laten zitten je kun sroef tussen de pijpjes die kachelradiateur in gaan los dalen en dan kun je zo eruit halen dat lukte mijn pas nameljik wel goed al en je bent er dan zo mee klaar leg er wel een bakje of doeken neer anders word een erg natte zooi ;) succes

Elsje

Heb ik ook gehad met nieuwe kachelradiateur. Vreselijke zooi in de wagen. Daarna Hella Behr erin en geen problemen meer.  Hoef je trouwens niet bij de dealer te halen.

En die klemmetjes hoeven niet los

BoudewijnB

aha, bedankt voor de tips, maar heb hem nu toch los getrokken :-\ Zie nu pas dat torc-schroefje aan de radiator kant :( Morgen ochtend kan ik een radiateur ophalen bij een aircoboer in utrecht.

Misha

Citaat van: BoudewijnB op 04-03-2011 17:26:59
aha, bedankt voor de tips, maar heb hem nu toch los getrokken :-\ Zie nu pas dat torc-schroefje aan de radiator kant :( Morgen ochtend kan ik een radiateur ophalen bij een aircoboer in utrecht.

Klikkerdeklik..

Echt een hele hoop plezier voor een paar euri.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Vulk

Citaat van: Ludo op 02-03-2011 23:14:56
En blijkbaar komt er weer opnieuw, een slechte in.