graag advies

Gestart door kaleidoscoop, 03-03-2011 19:54:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jwrtuning

ja.. ik was aan het zoeken in de zoekfunctie en belande per toeval in dit topic. wel grappig! maar nog geen oplossing gevonden. pas bij de dealer laten uitlezen (andere klacht trouwens) maar er waren geen storingcodes (?)

en ja, ik had er wel een beetje rekening mee gehouden dat er waarschijnlijk kosten zouden komen. helaas kan ik niet alles tegelijk aanpakken, maar langzaam maar zeker wordt hij weer in ere hersteld :)

V70geRwin

Citaat van: jwrtuning op 16-09-2011 22:05:26
ja.. ik was aan het zoeken in de zoekfunctie en belande per toeval in dit topic. wel grappig! maar nog geen oplossing gevonden. pas bij de dealer laten uitlezen (andere klacht trouwens) maar er waren geen storingcodes (?)

en ja, ik had er wel een beetje rekening mee gehouden dat er waarschijnlijk kosten zouden komen. helaas kan ik niet alles tegelijk aanpakken, maar langzaam maar zeker wordt hij weer in ere hersteld :)

Goed bezig, je kunt ook denken dat je nu zeker weet dat de vervangen onderdelen er weer een poosje tegen kunnen. Veel plezier ermee!

jwrtuning

Citaat van: spekkie99 op 16-09-2011 22:06:57
Citaat van: jwrtuning op 16-09-2011 22:05:26
ja.. ik was aan het zoeken in de zoekfunctie en belande per toeval in dit topic. wel grappig! maar nog geen oplossing gevonden. pas bij de dealer laten uitlezen (andere klacht trouwens) maar er waren geen storingcodes (?)

en ja, ik had er wel een beetje rekening mee gehouden dat er waarschijnlijk kosten zouden komen. helaas kan ik niet alles tegelijk aanpakken, maar langzaam maar zeker wordt hij weer in ere hersteld :)

Goed bezig, je kunt ook denken dat je nu zeker weet dat de vervangen onderdelen er weer een poosje tegen kunnen. Veel plezier ermee!

haha! :D dankje, dat probeer ik mijn vrouw ook wijs te maken ;)

Vulk

Blij te horen dat je hem gekocht hebt!

Ik vind het allemaal nog wel meevallen hoor. Beschadigingen na 16 jaar lijken me ook vrij normaal. Interieur ziet er heel netjes uit!

Verder is het een 2-ton auto, dus veel onderhoud rond deze kilometerstand.

Maar liever een originele auto die niet afgetrapt is met 2 ton op de teller met wat achterstallig onderhoud, dan een goed onderhouden auto met 4 ton op de teller. (al zullen velen hier een andere mening delen denk ik)

Gewoon even investeren in die wagen en je kan er terug vrolijk 2-3 ton tegenaan. :)

jwrtuning

ja ik ben er ook echt blij mee hoor!
beschadigingen vallen op zich wel mee, maar toch kun je zien dat de vorige eigenaar (of die daarvoor) er niet zo heel erg zuinig op was..vreemde kleine beschadigingetjes welke mezelf niet overkomen zouden zijn.
maar een 2-ton auto? deze heeft inmiddels 330.000 op de klok staan. wil hem wel een keer uitlezen maar maak me er ook niet zo druk om, rijd heerlijk!

Vulk

Dat had ik even anders voor blijkbaar.

Bij 3ton op de teller kan je meestal lekker doorrijden. Wat betreft de lakschades: ik zou beginnen met een uitdeuken zonder spuiten meeting en een poetsmeeting. Daarmee kom je vast al een heel eind.

En anders, goed uitkijken hier op het forum. Als er nog's een 850 wordt gesloopt in DOP, dan kan je even gaan kijken voor wat netter plaatwerk.

Een motorkap, deur, spatscherm, dorpel of achterklep is vrij snel vervangen!

jwrtuning

Citaat van: Vulk op 19-09-2011 08:35:34
Dat had ik even anders voor blijkbaar.

Bij 3ton op de teller kan je meestal lekker doorrijden. Wat betreft de lakschades: ik zou beginnen met een uitdeuken zonder spuiten meeting en een poetsmeeting. Daarmee kom je vast al een heel eind.

En anders, goed uitkijken hier op het forum. Als er nog's een 850 wordt gesloopt in DOP, dan kan je even gaan kijken voor wat netter plaatwerk.

Een motorkap, deur, spatscherm, dorpel of achterklep is vrij snel vervangen!


Die meetings ga ik nog wel een keer bezoeken denk ik.
Voorlopig eerst zaken aanpakken die prioriteit hebben. Helaas gaat dat wat minder snel dan ik wil aangezien ook hier de schatkist aardig begint te slinken ;)

jwrtuning

Ik heb eventjes zitten twijfelen om een blog te openen, maar heb daar toch van afgezien omdat ik toch niet zo vaak wat post en omdat het opknappen van deze T-5R in (langzame) stappen gebeurt.

Voor de mensen die bovenstaand verhaal gevolgd hebben en nieuwsgierig zijn, dit is er tot nu toe in redelijk chronologische volgorde aan gebeurd sinds de aanschaf bij 330.000 km tot de huidige (uitgelezen) stand van 345.000 km:

-nieuwe distributieriem + waterpomp
-nieuwe draagarmen en stabi links voorzijde
-nieuwe veerpootschotels en lagers
-nieuwe carterventilatie
-nieuwe vaccuumslangen
-verse blokolie + nieuw oliefilter
-K&N inlegfilter
-nieuwe turbodrukregelklep (voor een iets jonger model)
-nieuwe thermostaat
-nieuwe temperatuursensor
-nieuw koelwaterreservoir + dop
-setje winterbanden op velgen aangeschaft
-nieuwe koppeling + drukgroep
-verse bakolie
-laten chippen bij Fasttech ( ;D)
-nieuwe boegies (de "oude" op reserve want er was niets mis mee)
-nieuwe boegiekabels
-nieuwe rotor
-nieuwe verdelerkap
-nieuwe gasveren achterklep
-hele nette zo goed als nieuwe originele acherlichten
-nieuwe ruitenwissers
-andere achteras + silent blocks
-nieuwe remschijven + blokken en leidingen achterzijde
-handrem vernieuwd
-kofferbakklep reparatiesetje (moet ik nog knutselen)
-bovenste motorsteun PU rubber (ga ik misschien vervangen, de oude lijkt nog prima)

Volgens mij heb ik nu alles wel gehad. Ik vind het zelf een aardig lijstje, maar het was ook wel te verwachten  ;)

Wat er nog moet gebeuren..
Tsja, het zijn vooral cosmetische dingetjes die overblijven. De nieuwe achterlichten hebben al heel veel goed gemaakt.
Ik ga nog wat experimenteren met lijnolie voor de donkere kunsstof delen. De auto ziet er lang niet meer zo slecht uit als in het youyube filmpje op de 1e pagina. De tankdop sluit goed aan, en de beschadiging bij het rechter knipperlichtje heb ik er niet op zitten. Misschien zijn daar al andere delen opgekomen voordat ik eigenaar werd.

Voorlopig hoop ik lekker te kunnen blijven rijden. Doel was een veilige (en snelle) auto te hebben aangezien ik in juli vader hoop te worden. Ideale familiewagen  ;)
Verder moet er nog een nieuw kilometer tellerwieltje in. Is kort na aanschaf blijven steken op 331.313 km

In het Show je Volvo topic heb ik een paar dagen terug nog een foto geplaatst.

Groet Jan Willem

Lampje

Hey JW,

Waaraan kon je merken dat die achteras er uit moest?

Of waren de silentblocks versleten en heb je alles maar vervangen?

jwrtuning

Citaat van: Lampje op 03-06-2012 06:36:09
Hey JW,

Waaraan kon je merken dat die achteras er uit moest?

Of waren de silentblocks versleten en heb je alles maar vervangen?


Achteras zelf was niets mis mee.
Het waren de silent blocks welke echt op waren.
Een complete as wisselen met nieuwe blocks werkt wat prettiger