Goed stuk gereedschap om wielbouten los te halen omg. Den Haag

Gestart door hanss850, 04-03-2011 12:33:15

Vorige topic - Volgende topic

hanss850

Zoals het onderwerp al aangeeft.

Ik zoek iemand in of in de buurt van Den haag de een goed stuk gereedschap heeft om m'n wielbouten los te draaien. Ze zitten namelijk heel erg vast. en had vandaag of morgen m'n wielen willen wisselen

Wie kan mij hier aan helpen?

Groet Hans
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

Chris

Citaat van: hanss850 op 04-03-2011 12:33:15

Ik zoek iemand in of in de buurt van Den haag de een goed stuk gereedschap heeft om m'n wielbouten los te draaien. Ze zitten namelijk heel erg vast. en had vandaag of morgen m'n wielen willen wisselen

Groet Hans

Kruissleutel erop, heb je meer kracht. Als dat niet lukt gewoon een lange pijp er overheen schuiven, heb je een hefboom.

Kruissleutel kan je zo halen bij iedere automaterialenzaak.

joebar

Citaat van: Chris op 04-03-2011 12:53:00

Groet Hans

kruissleutel met pijp erop moet je ondersteunen, anders gaat hij scheef, en kun je de bouten beschadigen....
goeie passende dop, wringijzer erop, wiel iets naar buiten draaien, en dan een pijp op je wringijzer vind ik persoonlijk wat veiliger

Kruissleutel erop, heb je meer kracht. Als dat niet lukt gewoon een lange pijp er overheen schuiven, heb je een hefboom.

Chris

Citaat van: joebar op 04-03-2011 13:05:13
Citaat van: Chris op 04-03-2011 12:53:00

Groet Hans

kruissleutel met pijp erop moet je ondersteunen, anders gaat hij scheef, en kun je de bouten beschadigen....
goeie passende dop, wringijzer erop, wiel iets naar buiten draaien, en dan een pijp op je wringijzer vind ik persoonlijk wat veiliger

Als hij er maar recht en goed op zit. Desnoods iemand de kruissleutel laten vasthouden / erop duwen.

Mijn kruissleutel schuift redelijk ver over de bout heen. Zodra je begint te draaien kan hij niet meer zo makkelijk los komen, je trekt hem immers vast.

Justin-850

Heb je niet toevallig een kennis met een luchtsleutel of een dealer in de buurt die de bouten wel even los wil draaien zonder de wielen te vervangen? ( tip: ga op een zaterdag, dan is het meestal wel rustig in de WP ;) )

En anders inderdaad de kruissleutel met een pijp als verlenging ;)

Gr. Justin

Chris

Citaat van: Justin-850 op 04-03-2011 14:10:43
Heb je niet toevallig een kennis met een luchtsleutel of een dealer in de buurt die de bouten wel even los wil draaien zonder de wielen te vervangen? ( tip: ga op een zaterdag, dan is het meestal wel rustig in de WP ;) )

Gr. Justin

Denk dat je met een kruissleutel al ver zou moeten komen, je hebt immers veel meer kracht beschikbaar dan bij zo'n enkele sleutel die standaard bij de auto zit. Tenzij de wielen met teveel Nm's zijn vastgezet.

Justin-850

Citaat van: Chris op 04-03-2011 14:16:53
Citaat van: Justin-850 op 04-03-2011 14:10:43

Gr. Justin

Denk dat je met een kruissleutel al ver zou moeten komen, je hebt immers veel meer kracht beschikbaar dan bij zo'n enkele sleutel die standaard bij de auto zit. Tenzij de wielen met teveel Nm's zijn vastgezet.

Dat is inderdaad vaak het probleem. Ik had dat dus ook toen ik twee weken geleden m'n wielen wilde omleggen. Ik heb alles, maar dan ook alles geprobeerd om ze los te krijgen maar niks wou lukken.

Ik heb vervolgens m'n oude werk gebeld ( een autobedrijf ) of ik na 5 uur even een brug kon gebruiken. Zelfs de luchtsleutel had er moeite mee :O

Vervolgens alles weer netjes vastgezet met de momentsleutel, nu kan ik ze thuis ook losdraaien :D

@®-

Ik gebruik een lange moment sleutel om mijn wielen los en vast te maken.
Wielen die erg vast zitten maak ik met een oude lange moment sleutel los, desnoods zet ik er een buis overheen om een groter moment te kunnen krijgen.'

Je mag die altijd wel lenen of ik breng 'm wel langs, kunnen we met z'n 2en hangen  ;D

Ik zal desnoods even een buis opzoeken

Powerpete

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

Chris

Citaat van: Powerpete op 04-03-2011 21:36:12
http://www.autogereedschap.com/a-15272001/speciale-ratels-en-doppen/wringijzer-1-2-laser-tools-xxl

http://www.autogereedschap.com/a-15587017/speciale-ratels-en-doppen/rodac-wielmoer-doppenset-17-19-21mm

afgelopen keer op de VKB bij de overburen van de club aangeschaft, een verademing, niks meer kloten met een lullig kruissleuteltje..

t is dat ik niet meer in wassenaar woon Hans....

Of gewoon die wielen niet te vast zetten ;).

hanss850

Met de kruissleutel, en wat domme kracht is het uiteindelijk gelukt. Nu staat de Rooie ook eens op mooie velgen met bandjes

Chris

Citaat van: hanss850 op 05-03-2011 19:55:25
Met de kruissleutel, en wat domme kracht is het uiteindelijk gelukt. Nu staat de Rooie ook eens op mooie velgen met bandjes

Had al zo'n vermoeden :).

Mooi dat het gelukt is!

maruska

foto ? ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

hanss850

Citaat van: maruska op 05-03-2011 20:44:40

foto ? ;D

Zal ik morgen even op m'n blogje plaatsen, samen met het detail resultaat van de spoiler(t)