T-5: motor maakt plotseling tikkend geluid

Gestart door blauweroffel, 04-03-2011 19:03:02

Vorige topic - Volgende topic

Wout309t

2011 V70 2.0T R-Design MT

Ludo

Dat zal je toch zowiezo moeten doen...

Ik had het trouwens mis.
Bij Rene ging het geluid wél met het toerental mee.

Citaat van: koenne op 07-09-2009 18:06:21
Citaat van: M a r c op 07-09-2009 11:37:06
Klinkt als drijfstang of drijfstanglagers. Als je gas geeft en gas loslaat, zit er dan ergens een punt waar het tikken even stopt?

Zo'n punt heb ik niet gehoord. Het geluid gaat precies mee met het toerental

Citaat van: koenne op 06-11-2009 22:25:56
Dit T5 project is bijna aan zijn einde gekomen. Het probleem blijkt toch een kromme drijfstang, ...

blauweroffel

Hoe "erg" is een kapotte drijfstanglager: is motor dan verleden tijd?

BR

verburgh

Citaat van: blauweroffel op 04-03-2011 23:35:02
Hoe "erg" is een kapotte drijfstanglager: is motor dan verleden tijd?

BR
Als je er optijd bij bent kan hij vervangen worden, al denk ik zelf dat het geen lager is.

Laat er een dealer of garage naar kijken ;)

blauweroffel

Morgen naar de garage, ik hou jullie ip de hoogte, bedankt voor de reacties!
BR

UserID6342

Pak anders een eens lange schroevendraaier, kun je het een heel eind zelf lokaliseren.

Schroevendraaier tegen het kleppenhuis / cilinderkop aan en luisteren, hoor je het puur daar zit het bovenin.  Schroevendraaier tegen onderblok aan en luisteren, hoor je het puur daar ben je aan de beurt.....

Via een filmpje is het niet te doen om een goede diagnose te stellen.  Succes in ieder geval !

blauweroffel

OK, vandaag even bij de dealer langsgegaan:

"goed" nieuws: (zul je altijd zien) ik hoorde het tikken niet meer zo luid, maar de monteur hoorde het nog wel.
Volgens de monteur lag het aan de zelfstellende kleppen: de gaatjes zitten dicht (had toevallig een open blok liggen/zitten in een V50: liet me de gaatjes zien.Advies: een goeie flush operatie

Slecht nieuws: er ging bijna 3 liter olie in :-X :-X
In 10.ooo km tijd ,met een kleine tussentijdse aanvulling.

Ik vind dat wel heul veul olie.......

eerst maar laten flushen. kijken wat dat oplevert. Ik heb nog detip gehad om er vlak voor de flush "oil system cleaner" van Wynn's in te doen.

BR

verburgh

Gewoon zelf doen, twee keer forté 400ml bij je olie doen en een half uur laten draaien, en dan die oude olie eruit en nieuwe erin.

En dan na 2500 km nog een keer olie verversen ;)

Marc O.

Citaat van: blauweroffel op 05-03-2011 19:36:20

"goed" nieuws: (zul je altijd zien) ik hoorde het tikken niet meer zo luid, maar de monteur hoorde het nog wel.
Volgens de monteur lag het aan de zelfstellende kleppen: de gaatjes zitten dicht (had toevallig een open blok liggen/zitten in een V50: liet me de gaatjes zien.Advies: een goeie flush operatie

eerst maar laten flushen. kijken wat dat oplevert. Ik heb nog detip gehad om er vlak voor de flush "oil system cleaner" van Wynn's in te doen.

BR

Die heeft toch helemaal geen hydraulische klepstoters?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Jack v

Das nog te doen BR hoop voor je dat het daarmee gedaan is ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

blauweroffel

Citaat van: Marc O. op 05-03-2011 19:39:53
Citaat van: blauweroffel op 05-03-2011 19:36:20

BR

Die heeft toch helemaal geen hydraulische klepstoters?

't is een 2.3i 20V T-5,      toch     ....    ???

BR

verburgh

En vervang je carterventilatie, zuip wel erg veel olie :-\

blauweroffel

Citaat van: verburgh op 05-03-2011 19:43:19
En vervang je carterventilatie, zuip wel er veel olie :-\

Ja, maar dat is ook gebeurd, een week nadat ik hem had gekocht (juli 2010) HERSTEL: Juli 2009! bij km stand 183.000, en nu staat er 194.000 op.

BR

verburgh

Citaat van: blauweroffel op 05-03-2011 19:44:40

Ja, maar dat is ook gebeurd, een week nadat ik hem had gekocht (juli 2010) bij km stand 183.000, en nu staat er 194.000 op.

BR
Ok, dan idd een goeie flush, en als er nieuwe olie in zit even goed los rijden op de snelweg. je hebt een kans dat je schraapveren verkleeft zijn. dus laat hem maar lekker toeren maken maar wel ''langzaam'' opbouwen.

blauweroffel

Citaat van: verburgh op 05-03-2011 19:49:14
Citaat van: blauweroffel op 05-03-2011 19:44:40

Ja, maar dat is ook gebeurd, een week nadat ik hem had gekocht (juli 2010) bij km stand 183.000, en nu staat er 194.000 op.

BR
Ok, dan idd een goeie flush, en als er nieuwe olie in zit even goed los rijden op de snelweg. je hebt een kans dat je schraapveren verkleeft zijn. dus laat hem maar lekker toeren maken maar wel ''langzaam'' opbouwen.

Dat wordt dan een ritje over de A30 over de grens ;D
Ik rij er ook wel vaak en veel korte stukjes mee Almelo - Nijverdal en vv. Is eigenlij ook niet zo goed voor de moter, zeiden ze bij de garage ook al. Dus dat wordt werk zoeken verder weg ;D

@verburgh: bedankt voor de tip

BR