Carkit

Gestart door Red Devil, 05-03-2011 12:24:08

Vorige topic - Volgende topic

Red Devil

In de S70 heb ik een mooie microfoon voor de ingebouwde carkit, die uit de zijkant van de hoofdsteun komt. Vind ik wel chique staan. het is echter een nokia carkit. Ik heb echter geen nokia. het is echter geen BT. Ik wil wel via BT bellen.

Hoe kan ik de carkit ombouwen, dan wel vervangen zonder die microfoon in de hoofdsteun kwijt te raken.

Leuke uitdaging?

Gr.
Ted

ghertzberger

Mijn oplossing:

Koop van conrad.nl de renkforce el cheapo autoradio met alle denkbare functies voor ongeveer 100 euro. Die heeft een mono stekker voor een microfoon. Even verloopje ertussen, klaar is kees.

@®-

Je kan de mcirofoon aansluiting en de speaker aansluiting op elke carkit gebruiken.
Het kan zijn dat het stekkertje van de microfoon niet op die van de nieuwe carkit past. Dit zijn echter maar 2 draden (rood en wit) die je als je deze afknipt op het stekkertje van de carkit kan solderen nadat je het stekkertje van de microfoon ook hebt afgeknipt. Dit eigenlijk bijna alleen het geval als je een parot carkit erop zet.
Wanneer je bij een Parrot niet het geluid van de boxen wilt gebruiken maar het speakertje in de hoofd steun moet je de stekker van de speaker van je hoofdsteun afknippen en de 2 draden aansluiten op de iso stekker van de parrot (uitgaande signaal) en dan deze van de box links voor.

Dit heb ik zo voor al meerdere mensen zo aangesloten.

Red Devil

top,

Er komt inderdaad een parrot in. Mag ik je contacten als het zover is en ik er niet uit kom?

Thnx.

Ted

Red Devil

Gisteren de Parrot aangesloten op de microfoon in de hoofdsteun. Met de Volvostekkers ging het niet goed. Bleek achteraf een slechte verbinding te zijn. De stekkers laten vervallen en de zaak doorgesoldeerd. Werkt perfect.  ;D

Bedankt voor de inbreng.

Gr.
Ted