Even netjes voorstellen met een iets minder bericht

Gestart door robert222, 06-03-2011 13:00:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

robert222

Een goede middag.
Ik ben nieuw op deze site.
Na mijn 850 heb ik een s40 gehad
die heb ik verkocht omdat ik de roffel heel erg miste.
Nu heb ik op 29 december een mooie s70 gekocht.
Maar na een bezoek aan mijn monteur blijkt dat hij rijk is voor de sloop.
Koppaking stuk.
Lekt olie en niet te zuinig.
ecc ging stuk.
Dus om eerlijk te zijn een miskoop.
ik weet niet of ik ergens mijn recht kan halen de koop ongedaan te maken.
Groetjes Robert.

elianmars


Hiker

Da's flink balen, zeker als je hoort hoe het wagenpark van dit forum erbij staat.
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

thuur

Hoe is de diagnose 'koppakking stuk' gesteld? Dat komt nl. helemaal niet vaak voor, je wilt niet weten hoeveel koppen er al vanaf getrokken zijn vanwege deze verkeerde vaststelling.

Wat is het voor een type? Automaat? Turbo?


Na dik 2 maanden nog ergens terecht kunnen lijkt me niet, heb je hem bij een garagebedrijf gekocht? Dan moet je het zeker bespreekbaar maken.


Gr 8)

robert222

het bedrijf geeft niet thuis
en het is een volvo S70
2.5
20 klepper
en als je kijkt op de site van de rdw op mijn kenteken
RN-DF-82 staat er niet eens bij dat het een 2.5 is

Hendrix

#5
Zelf doen, scheelt duurste (arbeidsloon), of een forummer die handig is benaderen om het voor een zacht prijsje te doen??

Heb gehoord (gelezen) hier dat thuur wel handig is  ;D ;D

Maar zonder dollen, het meeste is zelf wel te doen met het juiste gereedschap en kennis van het forum of een forummer  ;).

groetjes
Hendrix

elianmars

Citaat van: robert222 op 06-03-2011 13:25:13
het bedrijf geeft niet thuis
en het is een volvo S70
2.5
20 klepper
en als je kijkt op de site van de rdw op mijn kenteken
RN-DF-82 staat er niet eens bij dat het een 2.5 is


Ook het vermogen is niet geregistreerd. Vreemd  :eusa_think:

daytonawim

Vaag kijk ook eens naar de APK datum 12-3-2012, of is  dat binnen 3 mnd gekeurd en toch 1 jaar verlengd.

Waarom denk je aan een kapotte koppakking ?, zit er LPI in (injectoren) of een verdamper (zo'n grote ronde trommel)

Welke kleur dop zit er op je koelvloeistof reservoir ?

olie lek zou een krukaskering kunnen zijn, waar ligt de olie ?


robert222

ik moet idd ook veel koelvloeistof bij vullen ja
en het is een lpi systeem ja
de auto was alleen maar afgekeurd op de linker ashoes
en met die ashoes er op zetten heeft de monteur alles ontdekt
en voor de kleur van de koelvloeistof zal ik zo eens even kijken

robert222

en de olie lekt bij het blok zo langs de versnellingbak naar beneden

Jack v

dat is hoogwaarschijnlijk een nokkenaskeering. Hoe is de carterventilatie gesteld?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

daytonawim

Er zou een groene dop op je koelreservoir moeten zitten, de oude (grijze) willen nog wel eens scheuren en wel zo dat je het eigenlijk net niet ziet.

Een scheurtje in je koelreservoir is ook niet vreemd, is het reservoir nog mooi schoon ?

Kijk eens bij de radiateur in de linkerbovenhoek als je er voor staat, daar wil die ook nog wel eens lekken, door een spatscherm onder de auto zie je eigenlijk geen water op de grond.

Blijft je temperatuur meter wel mooi op 3 uur staan ?, daar zou ie na een minuut of 5 tot 10 op moeten gaan staan en blijven staan !!!!!




robert222

mijn tempratuur meter blijft juist altijd onderaan staan
dat is zo raar

verburgh

Citaat van: robert222 op 06-03-2011 16:29:28
mijn tempratuur meter blijft juist altijd onderaan staan
dat is zo raar
Komt helemaal niet van zijn plek?

Laat het systeem eens onder druk zetten bij een garage om te kijken waar hij lekt.

Start hij wel goed als de motor koud is ? en heb je veel witte rook ?

En als je nog een grijze dop heb vervang die dan voor een groene, en voel even of je bekleding nat is bij het dashbaord de kachelradiateur wil nog wel eens gaan lekken.

verburgh

Citaat van: robert222 op 06-03-2011 13:58:57
en de olie lekt bij het blok zo langs de versnellingbak naar beneden
Kijk eerst eens de rubber ring na van je oliedop  ;) als die droog is gooi hij ook olie langs het blok naar beneden.