La Flamma Blanca *update Otrera wintertrim + distributie wissel

Gestart door BenB, 07-03-2011 20:10:53

Vorige topic - Volgende topic

Laguna-S60R

S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

Taranis

Die auto is een stuk opgeknapt! Heb je de motorkap ook gespoten of lijkt dat maar zo?

BenB

Citaat van: Taranis op 20-10-2012 21:33:30
Die auto is een stuk opgeknapt! Heb je de motorkap ook gespoten of lijkt dat maar zo?

Ja inderdaad, goed gezien! Die motorkap had flinke steenslag welke niet meer eenvoudig weg te werken was! Nu is het neusje weer netjes! ;D

StefanCJ

Van de week irl gezien, het staat erg strak Ben!

peteRRR

Staat mooi op de poten,gave bak in wit! :eusa_clap:

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Taranis

Citaat van: BenB op 20-10-2012 21:45:23
Citaat van: Taranis op 20-10-2012 21:33:30

Ja inderdaad, goed gezien! Die motorkap had flinke steenslag welke niet meer eenvoudig weg te werken was! Nu is het neusje weer netjes! ;D

Ja, staat inderdaad een heel stuk beter zo! Netjes :eusa_clap:

Hoe staat het met je tuningsplannen?

Sbv

Dat is een heel verschil met die auto zo. Kom maar op met mooie foto's

dopie

Mooie strakke bak Ben word nu echt tijd om weer eens irl te zien :)

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

)()()sT

Geweldig!! Zo'n instelbare schroefset lijkt me ook wel wat voor de 850... Maar dan lower-budget ::) ;D

maartendeb

Vandaag heerlijk gesleuteld met Benjamin aan de witte. Eindelijk het subframe eraf om die voorste IPD stang ertussen te krijgen. Van te voren een ander subframe gescoord, in de Hammerite gezet en voorzien van nieuwe subframebussen. Ook gelijk de motorpotten vervangen. Allemaal nieuw spul weer. Pfff, wat is er onderhand nog niet vervangen aan deze wagen, ding rijdt fantastisch 8)

Paar actiefoto's:

Was weer gaaf om te doen hoor, we kunnen toch elke keer weer iets meer :eusa_dance:

elianmars

Dat zijn de wintervelgen, die rechtop staan, op de laatste foto?  ;D

maartendeb

Zou de Nürburgring ook in de winter open zijn? ;D

dielie850

BenB

Even een update voor de nieuwe wintertrim en de aankomende distributiewissel

Winter velgen
Heb een paar Otrera's op de kop getikt en laten coaten. Mooie Nokian WR-A3 bandjes erop en gaan. Setje heeft de sneeuw al getrotseerd en is ruim geschikt bevonden! Helling waar veel Duitsers en Oostenrijkers met VAG auto's niet omhoog kwamen ging het met deze set wel!

Op de Kerstboommeeting hebben enkele het al kunnen zien. In het donker is de kleur, grijs/blauw, alleen lastig te zien en op de foto te krijgen.

Hieronder wat kiekjes!

Velgen net van de spuiter.

Otrera 17 inch 7.5J

Close-up.

Distributie wissel
Tot mijn verbazing heb ik inmiddels bijna 100.000 km gereden sinds de laatste distributiewissel 2 jaar geleden. Ik moet dus weer een wissel gaan plannen.

Ik zat te denken om dit zelf samen met maartendeb te gaan doen. Ik vraag mij dus ook af of dit te doen is?

Maarten heeft een werkende DICE met VIDA, dus de brandstofpomp kunnen we zelf dynamisch afstellen. Echter heeft geen van ons beide ooit een wissel gedaan. Nu zie ik dat veel forummers dit klusje gewoon uitbesteden wat ik ook wel snap. Maar waarom zouden wij dit niet zelf kunnen leren? Eens moet toch de eerste keer zijn lijkt mij.

Is er misschien iemand op het forum die dit wel vaker gedaan heeft en dit samen met ons een keer kan doen? Om nu helemaal zonder hulp deze klus te gaan beginnen lijkt me wel iets té riskant.  :eusa_whistle: Iemand die hier iets over kan zeggen? ;D