Kan niet kiezen

Gestart door Jeroentjuh, 09-03-2011 20:54:55

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: Laserblue op 16-03-2011 09:18:18
Citaat van: )()()sT op 16-03-2011 08:32:51
Citaat van: FGG op 15-03-2011 13:26:35
Ik heb net een offerte binnen gekregen en ik overweeg de Kuhmo KU31. Test zijn redelijk positief. Hier iemand ervaring?

Ik heb ze ook sinds afgelopen weekend en ben gematigd positief (ligt niet aan de band denk ik).

Als ik 's morgens wegrij tril ik zowat uit mijn stoel (zit binnen een paar minuten op een stadssnelweg) maar dat is na een tijdje vrijwel over. Morgen ga ik terug naar de bandenboer voor een balanscheck.

da's toch normaal bij een kleverige band?
had ik tenminste ook altijd de eerste minuten  ;)

Is dat niet gewoon ochtendzool?

Gr ???

Jeroentjuh

De Kuhmo Ecsta XS KU36 is het toch niet geworden, dit is een echte sport band, meer voor de trackday's. Heeft een wat hogere slijtage en meer lawaai....

Het is toch de Continental SportContact 3 geworden, lees hier overal goeie dingen over. Stille maar toch sportieve band, en zowel op droog als op nat goede grip.....

Laserblue

Citaat van: thuur op 16-03-2011 12:05:37
Citaat van: Laserblue op 16-03-2011 09:18:18
Citaat van: )()()sT op 16-03-2011 08:32:51
Citaat van: FGG op 15-03-2011 13:26:35
Ik heb net een offerte binnen gekregen en ik overweeg de Kuhmo KU31. Test zijn redelijk positief. Hier iemand ervaring?

Ik heb ze ook sinds afgelopen weekend en ben gematigd positief (ligt niet aan de band denk ik).

Als ik 's morgens wegrij tril ik zowat uit mijn stoel (zit binnen een paar minuten op een stadssnelweg) maar dat is na een tijdje vrijwel over. Morgen ga ik terug naar de bandenboer voor een balanscheck.

da's toch normaal bij een kleverige band?
had ik tenminste ook altijd de eerste minuten  ;)

Is dat niet gewoon ochtendzool?

Gr ???

ja, maar hoe zachter de compound hoe meer last je er van hebt  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Joeri

Citaat van: Jeroentjuh op 16-03-2011 12:49:47
De Kuhmo Ecsta XS KU36 is het toch niet geworden, dit is een echte sport band, meer voor de trackday's. Heeft een wat hogere slijtage en meer lawaai....

Het is toch de Continental SportContact 3 geworden, lees hier overal goeie dingen over. Stille maar toch sportieve band, en zowel op droog als op nat goede grip.....
Wanneer gaan ze d'r onder?
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Jeroentjuh

Citaat van: Joeri op 16-03-2011 15:47:25

Ga ze zo even op de velg leggen en balanceren en met 2 weekjes weer op de auto....

spijky

Ik heb ze ook al klaar liggen, moet de velgen nog spuiten en dan kunnen ze erop.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

Jeroentjuh

Citaat van: Jeroentjuh op 16-03-2011 17:31:58

Ga ze zo even op de velg leggen en balanceren en met 2 weekjes weer op de auto....

En ze liggen erop, nieuwe korte ventieltjes, netjes met plaklood gebalanceerd (achter de spaak). Nu de velgen nog ff netjes aant poetsen en in de was zetten......

Lampje

heb vandaag 2 stuks Pirelli CINTURATO P6 195/65 R15 91V voor de vooras besteld voor €105.84 incl. verzendkosten. Ze kwamen als beste uit de ANWB en ADAC test.

Als ze goed bevallen neem ik ze ook voor de achteras. Iemand al ervaringen met deze band?

Jeroentjuh

Citaat van: Jeroentjuh op 16-03-2011 18:45:39

En ze liggen erop, nieuwe korte ventieltjes, netjes met plaklood gebalanceerd (achter de spaak). Nu de velgen nog ff netjes aant poetsen en in de was zetten......

Tadaaa.....

elianmars

Heeft de band linksvoor een andere DOT code? Die heeft blauwe strepen, terwijl de andere banden gele hebben  :eusa_think:

Jeroentjuh

Citaat van: elianmars op 17-03-2011 10:07:25
Heeft de band linksvoor een andere DOT code? Die heeft blauwe strepen, terwijl de andere banden gele hebben  :eusa_think:

Klopt, 1 band is iets ouder dan de andere 3.....

Joeri

Weet iemand of deze banden qua comfort met elkaar vergelijkbaar zijn? Bij mijn keuze vind ik het comfort en slijtage het belangrijkst. Uiteraard moet het verder een goede merkband zijn maar ik ga er niet mee "sporten/racen" ofzo.

Vredestein Ultrac Cento
Michelin Primacy HP
Michelin Exalto PE2
Conti Sport Contact 3

Als vergelijk heb ik ervaring met de Vredestein Quatrac 2 die ik erg fijn vond. Nu heb ik Bridgestone Potenza RE050A in 16 inch maar die vind ik te hard (wang).

Alvast bedankt  :)

T5turbo

Zo, dat is een lastige.
Heb alle 3 de merken gehad en vond ze allemaal even goed.
Hier schiet je natuurlijk niks mee op....  ::)

Heb nu Conti Sport Contact 3 en bevallen me zeer goed.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Luc

Citaat van: Jeroentjuh op 16-03-2011 19:03:08
Citaat van: Jeroentjuh op 16-03-2011 18:45:39

Tadaaa.....

http://i39.photobucket.com/albums/e178/Jer0enie/DSC01097.jpg
http://i39.photobucket.com/albums/e178/Jer0enie/DSC01096.jpg
http://i39.photobucket.com/albums/e178/Jer0enie/DSC01095.jpg

En nu foto's van de velgen onder de auto... dat we daar nog om moeten vragen   :eusa_whistle:

Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

Joeri

Citaat van: T5turbo op 22-03-2011 12:06:27
Zo, dat is een lastige.
Heb alle 3 de merken gehad en vond ze allemaal even goed.
Hier schiet je natuurlijk niks mee op....  ::)

Heb nu Conti Sport Contact 3 en bevallen me zeer goed.

Op zich kan ik daar natuurlijk wel wat mee. Maar goed, jij bent erg tevreden dus. Is dat all-round normaal gebruik of meer circuit achtig?  ::)