Kan niet kiezen

Gestart door Jeroentjuh, 09-03-2011 20:54:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

T5turbo

Het zijn mijn zomerbanden voor dagelijks gebruik.  :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Ludo

Piet zegt Vredestein Ultrac, Jeff zegt Michelin Primacy, Freek zegt Michelin Exalto en Jaap zegt Conti Sport Contact...  :eusa_doh:

Maakt dat de keuze dan zoveel makkelijker. ???  :eusa_doh:

T5turbo

Het maakt ook allemaal niet zoveel uit volgens mij.
Ze doen allemaal waar ze voor gemaakt zijn....... 8)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Joeri

Citaat van: Ludo op 22-03-2011 18:35:28
Piet zegt Vredestein Ultrac, Jeff zegt Michelin Primacy, Freek zegt Michelin Exalto en Jaap zegt Conti Sport Contact...  :eusa_doh:

Maakt dat de keuze dan zoveel makkelijker. ???  :eusa_doh:

Ik vind de keuze erg moeilijk! Zeker omdat ik de vorige keer met de zomerbanden een verkeerde keuze heb gemaakt, ondanks goed uitzoek werk. Voor de pak em beet 600 euro die ik er aan uit geef wil ik wel graag een goede keuze maken.  :-\
Als ik de 4 banden vergelijk in tests op comfort dan zitten ze erg dicht bij elkaar. Maar ook dicht bij de band waar ik ervaring mee heb en die ik zeker niet weer wil! Daarom zoek ik naar ervaringen en vergelijkingen van mensen hier. Dan hoop ik een betere keuze te kunnen maken. Das toch niet zo gek?
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Ludo

Van mij mag het hoor, maar toch is het wel gek.  ;D
Op ervaringen van anderen uitgaan, slaat nergens op.
Wat voor de één de perfecte band kan zijn, kan voor jou de grootste flop zijn.

Je geeft het zelf al een beetje aan.
Citaat van: Joeri op 23-03-2011 22:47:28
Als ik de 4 banden vergelijk in tests op comfort dan zitten ze erg dicht bij elkaar. Maar ook dicht bij de band waar ik ervaring mee heb en die ik zeker niet weer wil!

Dat je de meeste waar wil voor je geld, is natuurlijk correct.
Maar het zal toch altijd een gok blijven, ongeacht hoeveel pagina's (naast de 314 die er al over geschreven zijn) je er nog aan besteed.  ;)

Misha

Citaat van: Ludo op 23-03-2011 22:55:28
Wat voor de één de perfecte band kan zijn, kan voor jou de grootste flop zijn.
:eusa_clap:

Zo is het maar net.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Joeri

Citaat van: Ludo op 23-03-2011 22:55:28
Van mij mag het hoor, maar toch is het wel gek.  ;D
Op ervaringen van anderen uitgaan, slaat nergens op.
Wat voor de één de perfecte band kan zijn, kan voor jou de grootste flop zijn.

Je geeft het zelf al een beetje aan.
Citaat van: Joeri op 23-03-2011 22:47:28
Als ik de 4 banden vergelijk in tests op comfort dan zitten ze erg dicht bij elkaar. Maar ook dicht bij de band waar ik ervaring mee heb en die ik zeker niet weer wil!

Dat je de meeste waar wil voor je geld, is natuurlijk correct.
Maar het zal toch altijd een gok blijven, ongeacht hoeveel pagina's (naast de 314 die er al over geschreven zijn) je er nog aan besteed.  ;)
Dus als ik jou moet geloven dan hebben alle tests die met banden gedaan worden, en alle sites met user reviews nul waarde? Dat lijkt me een beetje erg kort door de bocht. Bovendien, voor mij helpt het wel om op deze manier een betere afweging te maken.  :eusa_silenced:
Goed, ik ga er niet teveel worden aan vuil maken. Het gaat hier immers over banden!  :police:
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

pwaes

#52
Wat mij altijd opvalt is als je gaat googlen op de band die je wilt hebben dat ze altijd allemaal als goed tot zeer goed staan aangeschreven... Dus ik hecht niet zoveel waarde aan die user reviews.

De een gebruikt zn 850/V70 voor bijvoorbeeld max 10k per jaar om lekker te knallen. Ik gebruik hem voor ongeveer 70k per jaar, daar zit ook al een enorm verschil in. Doe mij maar een band die wat zuiniger loopt en wat minder slijt...


Overigens ben ik ook aan het zoeken voor 2x nieuwe. Mijn Dunlop SP9000 zijn enorm gecupt. Zo zie je maar, deze staan ook als zeer goed te boek, maar voor mij voldoen ze niet (te hard/stijf, cuppen, etc.)

Ludo

Citaat van: Joeri op 24-03-2011 17:04:51
Dus als ik jou moet geloven dan hebben alle tests die met banden gedaan worden, en alle sites met user reviews nul waarde?

Niemand moet mij geloven hoor, ieder doet ermee wat ie wil.
Het enige dat ik zeg, is dat vergelijkingen met anderen, nergens over gaan...  :P

Opa is met zo'n test heel blij, die stelt immers geen eisen aan een band, en vind het al prima alstie rond draait.  ;D
Het maakt hem ook niks uit of die banden nu getest worden op een Opel, of op een of andere zwaardere en/of snelle auto, die wellicht een ander resultaat zou weergeven. ?

Het gaat inderdaad om banden, ieder heeft daarbij zijn eigen rijstijl, zijn eigen eisen.... en noem maar op.
Er staan hier ook voldoende berichten over bijna onbekende merken, hoog aangeschreven door eigen ervaringen, maar die wil je vast ook niet?.