Handrem

Gestart door Red Devil, 09-03-2011 21:40:20

Vorige topic - Volgende topic

Red Devil

Bij het aantrekken van de handrem heb ik gemerkt dat de rechterachterkant van de auto omhoog komt. De auto staat op een hellend vlak en heeft de neiging om dus achteruit te rollen. De linkerachterkant komt niet omhoog. Kan ik hieruit concluderen dat de handrem alleen aan de linkerzijde werkt. Remschijven en blokken zijn rondom 20k geleden vervangen. Ik weet alleen niet of de handremmen hierbij zijn meegenomen.

Iemand een idee?

Gr.
Ted

thuur

Red Devil

:eusa_think:
Ja, een idee of ja, mijn conclusie is juist  ???

thuur

Je conclusie is juist ;)

Gr 8)

Red Devil

Bij de APK op 21-02 stond als reparatiepunt:

I01 1x onderdelen/werking reminrichting 5.2.31

Slaat dit op de handrem?

is de handrem per wiel af te stellen of moet de hele zaak los?

Gr.
ted

grijzev70tdi

Handrem is door de schijf af te stellen. Goed zoeken door je wielbout gat. Zit een tandwieltje achter. Naar boven draaien is volgens mij opstellen.

Op je APK raport zegt niet zo veel. Kan van alles zijn, blokken, schijven
Grolsch, het klinkt al lekkerder

T5turbo

Misschien helpt dit plaatje voor de duidelijkheid.
Gaat om stelschroefje nr 6

Hier staat ook een hoop

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,38288.0.html

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Gompiev70xc

elianmars schreef in een ander draadje: "Als je het wieltje draait, klemmen de schoenen op een gegeven moment vast, zodat je de schijf/naaf niet meer kunt draaien.
Dan het wieltje twee slagen terug draaien.
Nu kijken of je de schijf/naaf nog kunt draaien als je de handremhendel omhoog trekt.
Zoja, iets strakker afstellen, zonee, afstelling is goed
."

Nou vraag ik me af hoe ik bij een AWD kan voelen dat de remschoentjes aanlopen: ik krijg dat achterwiel nl sowieso niet in beweging, en weet dan niet wanneer er vrijloop is of wanneer de remschoentjes aangrijpen!
wie heeft er een tip :eusa_eh: