Cruisecontrol pakt slecht C70

Gestart door drekkie1990, 11-03-2011 09:37:18

Vorige topic - Volgende topic

drekkie1990

hallo,

ik snap er niks van, het duurde zowieso al lang voordat de cruisecontrol pakte.
maar nu op het moment dat de cruise vast staat en ik laat mijn pedaal los dan zakt de auto meteen 10 tot 15 km terug in snelheid.. druk ik dan op het plusje gebeurd er werkelijk helemaal niks!! als ik dan met mijn grote teen het gas eventjes aanraak dan wil de snelheid wel wat omhoog gaan op de cruise...

weet iemand wat ik hiermee moet doen ??

ik hoop van wel rijd 1000 km per week en de cruise is het meest gebruikte onderdeel....

groetjes Dirk

viking_in_shorts

Ik had een identiek probleem. Bij was was het omdat de ABS sensor RV kapot was. Overigens ook meteen mijn ABS controller laten doorsolderen. Er zit hier iemand op 't forum die je daar erg goed bij kan helpen ...

drekkie1990

nou dat is bij mij een half jar geleden al gedaan :) dit omdat mijn abs lampje elke keer ging branden
dus dat is het niet

viking_in_shorts

Dan maar even op zoek gaan naar een evt kapotte sensor zou ik zeggen. Misschien eerst even alles schoonmaken?

drekkie1990

als er een sensor kapot is dan zou het lampje toch ook moeten gaan branden op mijn dashboard ?

en ik ben niet de meest technische mens maar wat heeft mijn abs met mijn cruisecontrol te maken ?

rovelra

De cruise gebruikt het snelheids signaal van de abs ecu.
Welk bouwjaar C70 heb je ?
Vanaf MY 99 werkt de cruise namelijk niet meer op vacuum maar via de ETM

)()()sT

Ik denk een latere, daar ik 2.4T zie staan....

drekkie1990

hij is van 1998 das een 2.5T import auto hé :P

cas

Citaat van: drekkie1990 op 11-03-2011 10:05:40
nou dat is bij mij een half jar geleden al gedaan :) dit omdat mijn abs lampje elke keer ging branden
dus dat is het niet

zou je het dan wel helemaal 100% uitsluiten?  gerepareerde onderdelen of tweedehands vervangen onderdelen hoeven niet altijd weer jaren mee te kunnen gaan.
gaat bij een niet goed werkende sensor altijd het lampje branden?

98.... als er dan nog gewerkt wordt met vacuum, dan is een logische actie. Vaccuum slangen vervangen!  :eusa_dance:  niet even voelen en bekijken. maar lekker nieuw  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

)()()sT

Citaat van: drekkie1990 op 11-03-2011 11:26:52
hij is van 1998 das een 2.5T import auto hé :P

Heb je dan nog een mechanische gasklep met gaskabel of de ETM?

drekkie1990

zoals ik eerder al zei.. ik ben totaal niet technisch ik weet er wel wat vanaf maar daar houd t ook mee op :P ik heb werkelijk geen idee!...

daarom stel ik de vraag ook hier :)

Taranis

Als je de motorkap opent zit er dan als je ervoor staat rechtsvoor op het blok een zwarte plastic kap met daaronder een gaskabel? En zit er onder de accu een zwart vacuumpompje met wat slangetjes?

drekkie1990

er zit daar een kabel die ik vanaf de tussenwand binnen zie komen

Taranis

Mooi, dan heb je de 'oude' met de gaskabel en dus de vacuumpomp voor de cruisecontrol nog. Doen wat cas al aangaf: vacuumslangen vervangen. Heel simpel, je haalt de accu eruit. Daaronder zie je een bevestigingsbout zitten waaraan een pompje hangt (onder de accuplaat). Vanaf daar volg je alle slangetjes die er aan zitten en die vervang je. 10 tegen 1 dat je probleem opgelost is ;)

drekkie1990

super bedankt! onderdelen gewoon bestellen bij volvo dealer ?