Lam koppelingspedaal

Gestart door RedAlert, 27-04-2004 20:52:08

Vorige topic - Volgende topic

RedAlert

:-\ Tot overmaat van ramp nu weer het volgende:
Zat er eerst nog een irritante kraak in het koppelingspedaal, nu is het weg en is het pedaal volledig gevoelloos. De koppeling doet zijn werk wel (nog steeds zagend en ratelend) maar het pedaal trap je heel licht op de bodem. Op het aangrijppunt (wat je nauwelijks voelt...) en als je denkt dat het pedaal helemaal bovenin zit, heeft ie nog een stuk en komt na....alsof ie aan je schoenzool geplakt zit.
Waarom heb ik van die problemen met de koppeling?

Is er iemand die zijn vorige anthraciet/grijze 850 GLT uit 92 onlangs heeft ingerolen voor V70 R bij de dealer?'(die 850 heb ik dan en ik ben benieuwd naar de historie)...

Reitse

RedAlert

JA wel garantie.... maar hoe denk je dat ze zijn als er garantie op zit? De complete koppeling is 3 weken geleden helemaal vervangen. Althans, dat zeggen ze bij de dealer. Met die problemen zou je denken dat ze je ook maar voor de gek houden. Toch?
Maar als ik maar weet wat het is, kan ik het ze vertellen want nu zeggen dat het nix voorstelt.... maar het is irritant en heb het nooit eerder gehad.
(heb ooit nog een 360 gereden. perfekte wagen hoefde nergens naar te kijken... :-[)

Reitse

Als ze koppeling net vervangen hebben is er ergens iets niet helemaal top gegaan... Gewoon teruggaan en laten maken.

wurre

ooit net hetzelfde voorgehad, na opnieuw ontluchten alles pico bello voor twee daagjes....

bleken versleten hydraulische pompjes te zijn...

wie weet...

denkweb

ontluchten van de pompjes lijkt mij ook... of deze vervangen (lekkage).

mark20v

Je zegt dat het pedaal eerst kraakte nu niet meer. Maar nu werkt alles normaal met uitzondering dat er geen "gevoel meer in zit" en het pedaal lijkt verder omhoog te komen.

Is er geen veer geknapt aan je kopp. pedaal?

mark
Volvo separates men from the boys  

RedAlert

Hydraulische pompjes zullen het wel zijn. Bij veel schakelen/koppelen voel je eerst dat ie wat meer druk krijgt en later is dit weer helemaal weg.... afspraak in de garage is gemaakt.