motortrillingen voelbaar

Gestart door ron2.2E, 23-02-2011 13:39:38

Vorige topic - Volgende topic

ron2.2E

Goedendag. Een tijdje geleden melding gemaakt dat de roffel het met 1 cilinder minder moest doen. Na een harttransplantatie rijdt m'n estate alweer een tijdje prima rond. Ik had na de motor-ellende een ander blok gekocht bij estate-services. Blok doet het prima, had 250000 gelopen, roffelt lekkerder en beter dan m'n originele motor. Echter ik vind 'm wel meer "voelbaar"in het stuur en interieur. Kan dit aan versleten motorsteunrubbers liggen of de motorsteun bovenop het blok welke dan weer vastzit aan het brandschot?

-D©©©L-

M.E. AMC

;D ;D ;D
heb ik ook, ik rij sinds kort met een paarse powerflex, misschien zit er bij jou nieuwe blok een powerflex motorsteun erop.
die staan hier bekent om dat ze meer trillingen door geven via het brandschot.
kijk hier eens naar.

m.vr.gr.
rein
Abyssus eram plenus, sic ego venit tergum

v40pokemon

Ik heb bij juist alle motorsteunen vernieuwd en een aantal vervangen voor "zwaardere" (blauw)

Ik heb veel meer motorgeluid dan eerst. Alleen als je aardig gas geef, dus niet echt storend bij rustig cruisen. Ik had mn broer laatst aan de lijn toen ik ff gas gaf: "zit je blik op de weg te kijken?" "Nee, ik zit er midden in  ;)"

Johann

Citaat van: ron2.2E op 23-02-2011 13:39:38
Goedendag. Een tijdje geleden melding gemaakt dat de roffel het met 1 cilinder minder moest doen. Na een harttransplantatie rijdt m'n estate alweer een tijdje prima rond. Ik had na de motor-ellende een ander blok gekocht bij estate-services. Blok doet het prima, had 250000 gelopen, roffelt lekkerder en beter dan m'n originele motor. Echter ik vind 'm wel meer "voelbaar"in het stuur en interieur. Kan dit aan versleten motorsteunrubbers liggen of de motorsteun bovenop het blok welke dan weer vastzit aan het brandschot?

Het kan idd aan een ralle steun liggen maar je zou eventueel ook kunnen kijken of alle steunen nog wel goed vast zitten en zo ja de auto op een vlakke vloer zetten en dan de bovenste steun los draaien en weer vast draaien.

Onder de bak zit ook nog een steun.