welke blokken bij 302mm schijven

Gestart door Gompiev70xc, 17-03-2011 10:38:49

Vorige topic - Volgende topic

Gompiev70xc

asl je 302mm schijven monteert, kun je dan normale blokken gebruiken of moeten daar dan andere blokken in? Ik meende te hebben gelezen dat je gewoon dezelfde blokken gebruikt als bij 280mm schijven, maar zag in de catalogus van Carpartsdirect ook andere blokken staan??

Sbv

Bij mijn weten dezelfde blokken. Het zijn ook dezelfde klauwen, alleen enkel het montage bracket is anders. en de schijven uiteraard

BBS

Dus als ik het goed begrijp dan kun je dus met andere 302 schijven en brackets "upgraden" van 280mm naar 302mm ???
Ik zal aan het eind van dit jaar ook de schijven en blokken moeten vervangen, maar dan ga ik wel voor 302mm...
Volvoloos....

mehn

De remklauw zit via een bracket aan de auto vast. Als je 302mm schijven wilt monteren moet je een ander bracket hebben als dat standaard op je auto zit bij 280mm schijven.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

V70geRwin

Citaat van: BBS op 17-03-2011 10:50:05
Dus als ik het goed begrijp dan kun je dus met andere 302 schijven en brackets "upgraden" van 280mm naar 302mm ???
Ik zal aan het eind van dit jaar ook de schijven en blokken moeten vervangen, maar dan ga ik wel voor 302mm...

ja, bij nieuwe schijven wel gelijk ook nieuwe blokken monteren!

BBS

Dat word op ebay zoeken naar schijven 302mm, brackets, en blokken voor een AWD. ;)
De rest past dus gewoon allemaal, de remklauw etc?
Volvoloos....

pwaes

Citaat van: BBS op 17-03-2011 11:11:53
Dat word op ebay zoeken naar schijven 302mm, brackets, en blokken voor een AWD. ;)
De rest past dus gewoon allemaal, de remklauw etc?

Officieel heb je langere remslangen nodig. Ik heb vorig jaar ook de remupgrade gedaan (wel gelijk zelf nieuwe klauwen besteld, als je toch bezig bent), maar mijn remslangen waren toen een half jaartje terug bij invoeren nog vervangen bij de Volvo dealer, dus ik heb geprobeerd deze te behouden.

Uiteindelijk paste het, maar ze staan iets strakker dan bij de 280mm klauw. Misschien dat imitatie-remleidingen fractioneel korter zijn dan de originele, dat weet ik niet.

V70geRwin

Sbv

Mooie gelegenheid om gelijk staalomwonden remleidingen te monteren

BBS

Moet achterop dan geen 302 schijven? of maakt dat niet veel uit?
Volvoloos....

V70geRwin

Citaat van: BBS op 17-03-2011 11:52:40
Moet achterop dan geen 302 schijven? of maakt dat niet veel uit?

achterremmen zijn standaard ruim voldoende.
zelfs als je een big brake kit monteert dan voldoen ze nog.
de voorremmen doen ook het meeste werk (70%)

Gompiev70xc

tja,
blijf ik met mijn vraag zitten: ik heb op één plek (website carpartsdirect) dat ze daar blokken verkochten voor "16 inch schijven" (ik denk dan: 302mm), die blokken zijn uiteraard even breed (want moeten wel in de brackets passen) maar hebben een grotere "hoogte", zodat die extra cm remschijf ook wordt benut om te remmen.

ik vraag dit omdat ik reeds brackets heb liggen (en nieuwe staalomwonden leidingen) en nog een paar originele volvoblokken. Uiteraard de normale maat..

wie heeft hier ervaring mee?

V70geRwin

Citaat van: Gompiev70xc op 21-03-2011 21:30:05
tja,
blijf ik met mijn vraag zitten: ik heb op één plek (website carpartsdirect) dat ze daar blokken verkochten voor "16 inch schijven" (ik denk dan: 302mm), die blokken zijn uiteraard even breed (want moeten wel in de brackets passen) maar hebben een grotere "hoogte", zodat die extra cm remschijf ook wordt benut om te remmen.

ik vraag dit omdat ik reeds brackets heb liggen (en nieuwe staalomwonden leidingen) en nog een paar originele volvoblokken. Uiteraard de normale maat..

wie heeft hier ervaring mee?

wie zegt dat de remvlak van de schijf ook 1 cm hoger is dan de standaard schijf?

de diameter van het remvlak is denk ik gelijk alleen het staat 1 cm verder naar buiten.
remkracht is arm maal weg en de arm is nu 1 cm langer
vandaar dat je ook allemaal met de standaard spullen kan werken maar alleen brackets nodig hebt om de klauwen ook 1 cm verder uit het hart te zetten.

Ludo

Citaat van: Gompiev70xc op 21-03-2011 21:30:05ik heb op één plek (website carpartsdirect) dat ze daar blokken verkochten voor "16 inch schijven" (ik denk dan: 302mm)

Ik herinner me nog zo'n topic.
Ging over de Volvo Performance Brakes met 320mm schijven.

:eusa_think:

Gompiev70xc

ik zal kijken of ik een tekening kan bijvoegen;