geen gas probleem maar benzine

Gestart door moi, 29-04-2004 22:26:20

Vorige topic - Volgende topic

moi

Beste lezers.

Wie kan mij helpen?

Ik heb een 850 2.5i 20V GLT automaat uit 1992.
Hij rijd prefect op Gas. Loopt mooi stil (je hoort hem bijna niet).
Maar zodra ik over schakel op benzine (stilstaand) dan slaat hij af.
Schakel ik over tijdens het rijden, dan rijdt hij wel op benzine maar dan niet echt super. Met  kleine schokjes haperingen. Hoe hoger het toeren tal des te minder het wordt. Bij lage toerentallen is het heftig dan schud je toch licht. Maar zodra ik weer op gas rijd dan gaat alles goed, geen problemen rijdt dan lekker soepel.

De brandstofpomp, injectoren, ventielen, filter zijn vervangen. Mocht niet baten volgens de garage was het vuil in het benzine systeem.

Nu is mijn vraag wat is jullie analyze of evt oplossing???

bedankt.  

855-Champagne

Probeer een zoek opdracht maar ik denk de benz druktegelaar.

Jeroentjuh

Benzinedruk regelaar? Brandstofpomp? Injectoren? Vaak door oude/vuile benzine of met een zo goed als lege benzine tank rijden en het (bijna) niet op benzine rijden....

Bert_j50

Hallo,

Voor wat het kan helpen. Ik had bij mijn 850 '93 GLT dezelfde symptonen, op gas reed hij perfect, op benzine alles behalve perfect. Ik heb een vialle installatie met verdamper en ben naar de volvo dealer geweest met dit probleem. Na een onderzoek bleek het computertje (van vialle), dat de lamba sonde misleid, kapot was. Ze hebben dit vervangen (100€) en alles werkte weer perfect.

Groeten,
Bert

BartRas

Doordat je op weinig op benzine rijdt wordt de boel niet meer lekker schoon. Ik zal gewoon ff injector cleaner er in doen, en shell V-power tanken. Stukje rijden en wedden dat het beter is. Die V-power werkt echt! (ik ben normaal zo scepticsch als de .......)
there is no substitute for PK's

paul-r

Toch nog even over problemen op gas: ik hoorde nu dat een dealer miet enthousiast is over gas in de 850 vanwege problemen met de brnadstofpomp die te weinig gebruikt wordt (ook bij LPI, die op benzine start), en dat de injectoren vaak voor problemen zorgen. Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten? Ik bedoel maar: je bent lekker op vakantie in b.v. Spanje waar je niet op iedere hoek gas kunt tanken, en dus op benzine moet rijden, en de auto wil niet op benzine. Dan ben je ver van huis!

Paul

ed

850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

BartRas

Met Lpi draait je benzinepomp gewoon continu, alleen door de retourslang komt alles weer terug. Dus dat de benzinepomp te weinig gebruikt wordt is niet waar. Bij het verdamper systeem klopt staat ie dacht ik wel stil. Maar daar het ik geen ervaring mee.
there is no substitute for PK's

855-Champagne

Citaat van: BartRas op 07-06-2004 14:42:02
Met Lpi draait je benzinepomp gewoon continu

Met een verdamper ook

moi

Hallo hier ben ik dan met het antwoord op mijn probleem. De auto is laats voor een beurt bij de dealer geweest, deze heeft er oude benzine uitgehaald en nieuwe filters geplaatst deze waren vervuild, systeem gereinigd en nu gaat hij weer als de brandweer ;D

Guido_Smit

Dit is nu goed, probleem opgelost en dan even laten weten op ons forum.
Bedankt MOI  :).

Groeten: GUIDO

Frans_S

hoi

De benzinepomp was bij mij van de ene op de andere dag stuk, en niet lang na deze reparatie heb ik ook maar de benzinedrukregelaar vervangen omdat deze benzine doorliet via het dunne slangetje.Probleem was lang moeten starten en aanslaan met een dikke zwarte rookpluim en slechte stationaire loop.
Nu loopt hij als een nieuwe op benzine en LPG.
km stand  nu 330.000

Hopende hiermee iemand te helpen
Frans

Enno

Benzine pomp "gereviseerd"...vervangen door een ander pompje intern.....

Lijkt er op...dat de druk regelaar het aan het begeven is. Na stilstand motor vanmiddag plotseling...slecht starten.....en na wat gas bij geven weer normaal lopen....

Door hogere druk gaat drukregelaar opeens kapot?

thuur

Van je 850 of V70? Die van de 850 is binnen een minuut gecheckt.

Gr ;)

Enno

Citaat van: thuur op 12-11-2007 20:40:05
Van je 850 of V70? Die van de 850 is binnen een minuut gecheckt.

Gr ;)

Van de 850 waar NOG geen gas in zit....maar waarvan ik de brandstofdrukregelaar wel van verdenk na het vervangen hebben van de brandstofpomp...schijnt vaker voor te komen....