Motorruimte schoongemaakt, start nu niet meer

Gestart door V70R-obert, 20-03-2011 13:31:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70R-obert

Met een sopje en Dasty ontveter de motor schoongemaakt en daarna de contacten met W40 ingespoten. Als ik nu wil starten hoor ik 2 tikken en daarna niets meer. Soms hoor je heel veel tikken achterelkaar. De radio vraagt steeds om de code bij contact in 1. Ik heb iets goed fout gedaan, iemand een idee wat ik kan doen?

pwassink

EERST de Accupolen eraf, ga die ook maar opladen

kap open en in de wind / zon zetten
startmotor / dyname droogblazen
Bougieafdekplaat los, bougiegaten leeg / droogmaken
etc etc , neem de tijd ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

mjansen

dit lijkt op een lege accu, laadt deze maar op en maak in de tussentijd idd maar je bougiegaten en ontsteking ed droog

thuur

Citaat van: V70R-obert op 20-03-2011 13:31:00
Met een sopje en Dasty ontveter de motor schoongemaakt en daarna de contacten met W40 ingespoten. Als ik nu wil starten hoor ik 2 tikken en daarna niets meer. Soms hoor je heel veel tikken achterelkaar. De radio vraagt steeds om de code bij contact in 1. Ik heb iets goed fout gedaan, iemand een idee wat ik kan doen?

Accu leeg.


Maar waarom zou je in hemelsnaam een olieachtig middel op contacten doen ??? :o


Gr 8)

V70R-obert

Ik heb alles met een fohn drooggemaakt. De kap staat open en alles staat in het zonnetje. Tegen de avond zal ik met startkabels de auto weer proberen te starten. De contacten had ik ingespoten omdat ik stekkertjes zag met roest. Ik begrijp dat dit niet goed is?

thuur

Citaat van: V70R-obert op 20-03-2011 14:58:12
Ik heb alles met een fohn drooggemaakt. De kap staat open en alles staat in het zonnetje. Tegen de avond zal ik met startkabels de auto weer proberen te starten. De contacten had ik ingespoten omdat ik stekkertjes zag met roest. Ik begrijp dat dit niet goed is?

Contacten maak je best zo schoon mogelijk. Remmenreiniger of alcohol. (Het witte vetachtige goedje wat in de stekkers zit is zuurvrije vaseline tegen corrosie.) Krijg je de contacten niet meer schoon, dan licht opschuren met fijn schuurpapier of een staalborsteltje. Gebruik geen middeltjes als WD40, contactspray, koperspray, etc.etc.


Gr ;)

snix

Citaat van: thuur op 20-03-2011 13:59:15
Citaat van: V70R-obert op 20-03-2011 13:31:00
Met een sopje en Dasty ontveter de motor schoongemaakt en daarna de contacten met W40 ingespoten. Als ik nu wil starten hoor ik 2 tikken en daarna niets meer. Soms hoor je heel veel tikken achterelkaar. De radio vraagt steeds om de code bij contact in 1. Ik heb iets goed fout gedaan, iemand een idee wat ik kan doen?
Accu leeg.
Maar waarom zou je in hemelsnaam een olieachtig middel op contacten doen ??? :o
Gr 8)
WD40 is licht reinigend en ontroestend. Daarom willen sommigen het nog wel eens gebruiken. Weet niet om welke contacten het gaat hier, ik gebruik het echter alleen als ik echt niets anders voor handen heb en de lampen van de aanhanger werken niet :D

joebar

accu leeg of controleer de klemmen op de accu en massa kabel 

V70R-obert

Bedankt voor je reactie Joebar, het probleem is opgelost met veel fohnen en een mobiele accu van de buurman.

pwassink

Citaat van: V70R-obert op 21-03-2011 22:20:45
Bedankt voor je reactie Joebar, het probleem is opgelost met veel fohnen en een mobiele accu van de buurman.

Fijn dit nu alsnog te horen,

De kreet om hulp komt vaak wel, de "jongens bedankt hij doet het weer! " vaak niet ..  ;)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂