Hete Verwarming

Gestart door pino, 30-04-2004 13:24:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pino

Hallo; Hier is Pino
ik heb een 850 2.5 20v uit 94.
En ik heb het volgende probleem;
De verwarming doet raar, rechts komt er zeer hete lucht uit, die niet meer te regelen is(dus ook warme lucht als ik aangeef dat er bijv 19 graden uit moet komen) Links doet alles het perfect.
Wie kan mij helpen??

Groeten Pino

Reitse

Airco of ECC? (Andere thread voor dan :P)

pino

ecc, later ingebouwd, dus niet standaard

denkweb


pino

ik heb geen idee.
ik heb wel een foto van het frontpaneel gemaakt.
Krijg echter met geen mogelijkheid deze foto in dit bericht geplaatst.
Dit forum is helmaal nieuw voor mij.
Als je denkt iets met deze foto te kunnen doen, hier is mijn emeeladres, meel me, dan beandwoord ik jouw meel met mijn foto.

pinosesamstreet@hotmail.com

groeten pino

Enno

Heb ik ook gehad maar dan links. Was een regelklepmotor als ik me niet vergis. was 30 graden plus temperatuur. lekker als het warm is buiten:)

denkweb

ik vermoed ook iets van een regelklepmotor of gewoonweg een klep die niet werkt (vuil er tussen). Ik alle gevallen houdt dat in dat het dashboard los moet... daar het ECC is verbaas ik mij echter dat er dan geen foutcode gegeven wordt (alhoewel, met ECC verbaas ik me nergens meer over eigenlijk).

mario

Ik heb hetzelfde probleem met Delta Mill ecc: links hete lucht, rechts koel. Heb Delta Mill al gebeld: waarschijnlijk stappenmotor kaduuk. Heb al afspraak staan, ze kunnen het systeem doormeten en vertellen wat er aan de hand is.
:) ;) :(

pino

Vandaag bij de dealer geweest; kleppenmotor doet (doen)het nog, waarschijnlijk een klep los of stuk.
Nu moet het dashbord worden gedemonteerd om aan het 'verwarmingshuis' of iets dergelijks te kunnen werken ( de plek waar de kleppen van de verwarming zitten ).
Ze zeiden dat ze niet alleen de bovenkant van het dashbord eraf moeten halen maar ook de voorzijde, het hele dashbord dus.
Klopt dit??
demonteren en monteren van dit alles, dus zonder het werkend maken van de kleppen, zou ca.6 uur duren!!!???
Klopt dit wel??

ed

Die tijd klopt wel voor het demonteren van het dashboard.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Jeroentjuh

Ja hele dashbord moet er uit, kachelhuis moet er uit (evt. vervangen)....

Geert-Jan

Citaat van: pino op 11-05-2004 20:17:33
Vandaag bij de dealer geweest; kleppenmotor doet (doen)het nog, waarschijnlijk een klep los of stuk.
Nu moet het dashbord worden gedemonteerd om aan het 'verwarmingshuis' of iets dergelijks te kunnen werken ( de plek waar de kleppen van de verwarming zitten ).
Ze zeiden dat ze niet alleen de bovenkant van het dashbord eraf moeten halen maar ook de voorzijde, het hele dashbord dus.
Klopt dit??
demonteren en monteren van dit alles, dus zonder het werkend maken van de kleppen, zou ca.6 uur duren!!!???
Klopt dit wel??

Ik betwijfel of het hele dashboard uit elkaar moet, maar het zou kunnen dat ze dat liever doen i.v.m. de toegankelijkheid van de kachel.
Zie volgende link:
http://www.volvospeed.com/volvo_performance.php
Repair and maintenance
onder het kopje: 850 Passenger Dash Access
Hier wordt je misschien iets wijzer mee.

Zoals je ziet zit het kachelmotorhuis rechts op de foto en daarmee heb je gelijk een indruk hoe moeilijk je er bij kunt.
Vandaar waarschijnlijk gehele demontage.

Volvo850Club lidnr.0504409