Intercoolerbuis lek(t)

Gestart door Harnt, 20-03-2011 19:32:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Harnt

Hallo,

Op de metalen buis van de intercooler naar het inlaatspruitstuk zit een dun buisje waar een slangetje aan zit(zie foto)

Deze is lek bij mij, je ziet ook een vettige aanslag zitten.

Is hier wat aan te doen(behalve een nieuwe buis natuurlijk ;))

Groetjes Harnt

thuur

Sja, das wel een beetje eigen aan de diesels. Goed schoonmaken en ontvetten en een nieuw slangklemmetje is alles wat je eraan kunt doen.


Gr ;)

Harnt

Hallo Thuur,

Het slangetje zelf is niks mis mee. Het kleine buisje wat aan de grote buis zit is los gescheurd. Ik zal denk ik op zoek moeten naar een nieuwe/goede gebruikte om het probleem op te lossen.

Groetjes Harnt

Gunnar

Gebruikte buis zoeken, dat ding zit erin geperst en binnenin de buis is er een kraagje omgebogen. Dat kan je niet meer vastzetten.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Ewout Schalkwijk

Heb je zwarte rook zo tussen 1600 en 1800 toeren? Dat had ik vorig jaar. Bij een universelegarage hebben ze het gefixed. Het is dichtgesmeerd met een soort kneedbaar metaal oid. Zit weer helemaal vast en de auto roet niet meer zoveel.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID6342

Er is sinds gisteren al een buisje onderweg :)

Harnt

En is vandaag binnen gekomen :eusa_dance:

Mijn dank is groot Dirk, zal hem komend weekend erin sleutelen.

Ewout Schalkwijk

Toch weer ff topic opgraven. Aangezien mijn dieseltje toch weer meer rookt dan eerder vraag ik mij af waar het zit. Tevens zag ik dat de aansluiting van het slangetje op de buis weer een klein beetje los zit. Kan dit het roken verergeren? Kan ik dit buisje helemaal losmaken en testrijden om te zien of het dan nog erger wordt of krijg ik dan een 'niet zelf wisbare' foutmelding? Idee is: als het roken erger wordt, is de aansluiting niet slecht. Als wel: is dit mogelijk het probleem.

Hoe kan ik zien of m'n intercooler lekt? Overal waar ik met m'n handen rond de buizen kan komen is alles schoon en kurkdroog. Nergens oliesporen oid.

Ik probeer in Juli eens bij Pul in Urk langs te gaan. Ik word gek van dat roken. Het is echt erger dan normaal. Tevens heb ik de indruk dat het in de winter minder was.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

toppertje

is je luchtfilter niet verstopt?
omdat je zegt dat hij s,winters minder rookt.
iets met luchttemp,en de luchtdichtheid als het kouder is.

Ewout Schalkwijk

Heb ik net gisteren vervangen. Vorige was in september maar dat was er een van Fram. Nu origineel Volvo. Wat is trouwens de interval?

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

toppertje


Red Devil

Citaat van: Harnt op 21-03-2011 06:24:43
Hallo Thuur,

Het slangetje zelf is niks mis mee. Het kleine buisje wat aan de grote buis zit is los gescheurd. Ik zal denk ik op zoek moeten naar een nieuwe/goede gebruikte om het probleem op te lossen.

Groetjes Harnt

Bij mijn S70 was hij ook losgescheurd. Ik heb hem vastgezet met Gun Gum. Werkt goed en makkelijk.

Gr.
Ted

ik-rol

Bij mij was ie ook gescheurd. Rondom zwarte 'siliconen locktide' gesmeerd. Tevens buisje van binnen doorgeprikt want die was dicht  ;). Daarnaast alle slangetjes nagelopen van rond de 4 mm zijn en tot mijn verwondering was er een los geraakt vanwege ouderdom en dus aan vervanging toe. Zo zie je maar wat dit topic toe leidt  :eusa_clap:.