naam via kenteken

Gestart door Edj, 21-03-2011 20:45:56

Vorige topic - Volgende topic

Edj

Vandaag een onverlaat tegen mijn geparkeerde volvo gereden... tel nr achtergelaten maar dat klopt niet.
Wel een getuige die een foto heeft heeft gemaakt en het kenteken opgeschreven maar die is daarbij wel vergeten zn eigen tel nr te vermelden dus die is onvindbaar.

Iemand hier de mogelijkheid naam adres etc te vinden via kenteken?

het gaat om een blauwe clio met kenteken 75-jk-kp

Weet dat t niet zomaar kan maar denk is toch even t proberen waard hier op t forum
Ex '97'98 V70tdi    Ex V70d5 black sapphire   Ex XC90 D5

BBS

Ik denk dat je toch via het politiebureau moet uitzoeken.
Zeg dat je wel een kenteken hebt en een getuige van de aanrijding, maar dat deze persoon is doorgereden.
Doorrijden na een aanrijding is strafbaar.

10 tegen 1 dat je dan meer gegevens krijgt, al dan niet via je verzekeringsagent. Je kunt ook proberen dit direct aan je verzekeringsagent te melden en dat je wel een kenteken hebt met een getuige. Meestal lukt het dan ook wel...
Volvoloos....

Geert-Jan

Aangifte doen bij de Politie...

Heb je getuigen?

Ik heb met mijn R zo'n gevalletje gehad gewoon bij mij voor de deur.

Gelukkig had de buurman het zien gebeuren en het kenteken opgeschreven.

Schade is verhaald op de tegenpartij door mijn verzekering en de onbekend gebleven tegenpartij mocht zichzelf nog even komen verantwoorden op het plolitiebureau.

Gegevens van de tegenpartij worden trouwens niet aan jouw bekend gemaakt i.v.m. privacy wetgeving.

Volvo850Club lidnr.0504409

henry classic v70

Doe dit wel snel waarschijnlijk dat er dan nog sporen zijn te vinden van de aanrijding op de clio.
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Edj

Dank voor de snelle reacties. Aangifte is al gedaan vanmiddag en die gaat ook naar de verzekering. Probleem is alleen dat ik een 'anonieme' getuige heb die enkel het kenteken heeft achtergelaten. Hoopte zelf al eea snel te weten te komen voordat de clio opgelapt wordt en er geen bewijs meer is..
Politie gaat onderzoek doen maar je weet niet wanneer. Dacht ook dat ze op t bureau wel een de eigenaar zouden bellen om verhaal te halen maar zo simpel kon het niet volgens hun. Had trouwens minder tijd gekost dan de hele aangifte...

Ex '97'98 V70tdi    Ex V70d5 black sapphire   Ex XC90 D5

Geert-Jan

Citaat van: Edj op 21-03-2011 21:23:54
Dank voor de snelle reacties. Aangifte is al gedaan vanmiddag en die gaat ook naar de verzekering. Probleem is alleen dat ik een 'anonieme' getuige heb die enkel het kenteken heeft achtergelaten. Hoopte zelf al eea snel te weten te komen voordat de clio opgelapt wordt en er geen bewijs meer is..
Politie gaat onderzoek doen maar je weet niet wanneer. Dacht ook dat ze op t bureau wel een de eigenaar zouden bellen om verhaal te halen maar zo simpel kon het niet volgens hun. Had trouwens minder tijd gekost dan de hele aangifte...

Mmm,

Als de auto (eigenaar) in de regio woont sturen ze een auto langs, dat was bij mij helaas niet zo want de tegenpartij woond ergens in het midden van het land.

Dat was wat de agente mij vertelde (off-topic: leuke agente trouwens :eusa_whistle:)

Heb haar later nog aan de telefoon gehad toen zij mij belde om het vervolg mede te delen  :o waar ik overigens ook  niet op gerekend had, meestal hoor je er niets meer van.  :eusa_wall:

Volvo850Club lidnr.0504409

RRRRR_Ramon

Wij kregen in Almere op het politiebureau zelfs gewoon een naam, telefoonnummer en een verzekeringsmaatschappij met polisnummer (via het kenteken)  :o  :eusa_think: van degene die tegen de achterkant van (destijds) onze 855 was gereden. De bestuurder zei dat Gea was gestopt voor een groen verkeerslicht. Maar dat was niet zo, het was een verkeerslicht met een flitskast erbij dus je let juist extra op zo'n verkeerslicht.

Hij schold Gea uit en vervolgde zijn weg. De verzekering heeft nog de handen vol gehad aan het voorval en uiteindelijk bood de rechtsbijstandverzekering uitkomst. Die bepaalde dat de andere bestuurder dus te weinig afstand had gehouden. Zelf zei de bestuurder dat hij voor €4000,- schade had aan zijn VW T4 bus maar vervolgens heeft hij die voor eigen kosten laten repareren, ook om die reden vond de RBV het aannemelijk dat de T4 rijder schuld had aan het ongeval. Ook wilde hij zijn 11 jarige dochter, die in de auto zat,  als getuige opvoeren.

Wij vermoeden dat er drank in het spel was en hij daarom zo'n haast had. Hij heeft geprobeerd Gea te overbluffen en is weggereden. De schade viel wel mee, alleen de trekhaak was krom, zat bijna tegen de bumper aan. Toch was het ruim €700,-.

Succes met de afhandeling!
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

hvdmountain

Citaat van: RRRRR_Ramon op 21-03-2011 21:43:56
Wij kregen in Almere op het politiebureau zelfs gewoon een naam, telefoonnummer en een verzekeringsmaatschappij met polisnummer (via het kenteken)  :o  :eusa_think: van degene die tegen de achterkant van (destijds) onze 855 was gereden. De bestuurder zei dat Gea was gestopt voor een groen verkeerslicht. Maar dat was niet zo, het was een verkeerslicht met een flitskast erbij dus je let juist extra op zo'n verkeerslicht.

Hij schold Gea uit en vervolgde zijn weg. De verzekering heeft nog de handen vol gehad aan het voorval en uiteindelijk bood de rechtsbijstandverzekering uitkomst. Die bepaalde dat de andere bestuurder dus te weinig afstand had gehouden. Zelf zei de bestuurder dat hij voor €4000,- schade had aan zijn VW T4 bus maar vervolgens heeft hij die voor eigen kosten laten repareren, ook om die reden vond de RBV het aannemelijk dat de T4 rijder schuld had aan het ongeval. Ook wilde hij zijn 11 jarige dochter, die in de auto zat,  als getuige opvoeren.

Wij vermoeden dat er drank in het spel was en hij daarom zo'n haast had. Hij heeft geprobeerd Gea te overbluffen en is weggereden. De schade viel wel mee, alleen de trekhaak was krom, zat bijna tegen de bumper aan. Toch was het ruim €700,-.

Succes met de afhandeling!
Ja...in Almere....! ;) ;)

Frankglt

Aangifte is een eerste vereiste, goed dat je dat meteen gedaan hebt.

Heb dit een half jaar geleden ook meegemaakt. Politie belde de eigenaar van de auto op, zodat hij een en ander alsnog kon bevestigen. De eigenaar nam de telefoon niet op, en daarmee stond de aangifte, en dus ook het strafbare feit (doorrijden na ongeval) vast. De politie gaf me het adres van de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij, maar niet de naam van de tegenpartij. De verzekeraar van de tegenpartij moet je aansprakelijk stellen. Daar deed men niet moeilijk toen eenmaal vaststond dat hij de schade ook verzoorzaakt had. Politie heeft mij wonderbaarlijk genoeg een paar keer gebeld om de voortgang van de zaak te melden. Ik heb gevraagd waarom ze dat deden, politie zei dat ze dit soort gedrag tegenwoordig hard aanpakt. Uiteindelijk is de zaak naar volle tevredenheid afgehandeld, politie zei dat de schadeveroorzaker 'niet had gemerkt dat hij tegen mijn (geparkeerde) auto aan was gereden.' Duh.

Dit muisje kan voor de tegenpartij nog een staartje krijgen, hij is doorgereden na een ongeval, en dat is een misdrijf. Wellicht dat hij zich nog moet verantwoorden bij de rechter.

Quota

Was ook je eigen auto niet, doe niets aan de schade, bij hebben ze zo kunnen constateren dat het om een zwarte auto ging, wat weer strookte met het verhaal van mijn niet anonieme getuige (die alleen het kenteken niet goed onthouden had...).

FGG

De bestuurder zei dat Gea was gestopt voor een groen verkeerslicht.

Ja, en? Dan nog ben je fout als je achterop klapt.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

V70 classic

Citaat van: FGG op 22-03-2011 09:18:06

Klopt
Met heel veel geluk is er een agent getuige en klijgt de beste man een ARt. 5 aan zijn broek.
Maar voor de schade blijf jij de aansprakelijke.

SK6 Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

EVV

Citaat van: V70 classic op 22-03-2011 09:45:40

Klopt
Met heel veel geluk is er een agent getuige en klijgt de beste man een ARt. 5 aan zijn broek.

SK6 Ronald
Natuurlijk ben je fout als je er achterop knalt, maar stoppen bij groen mag dus niet!

BBS

Citaat van: EVV op 22-03-2011 09:49:45

Klopt

SK6 Ronald
Natuurlijk ben je fout als je er achterop knalt, maar stoppen bij groen mag dus niet!

Maar afremmen voor een veilige oversteek weer wel. ;)
En melden dat iemand erg laat afremde voor het rode licht en vervolgens tot stilstand komt op het laatste moment, en als jij daar een beetje voor afremt om een eventuele aanrijding te voorkomen dat mag wel.
Volvoloos....

FGG

Citaat van: EVV op 22-03-2011 09:49:45

Klopt

SK6 Ronald

Klopt, dus je krijgt een bekeuring voor stoppen voor groen licht (uitzonderingen daar gelaten) maar je bent niet verantwoordelijk voor de schade veroorzaakt door degene achter je.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: