Vreemde plek voor olielekkage? --> Ja het is namelijk Koelvloeistof!

Gestart door Justin-850, 22-03-2011 10:18:13

Vorige topic - Volgende topic

Justin-850

Hallo Allen,

Er is al veel over geschreven op dit forum ik kon echter niet eenzelfde probleem als bij mij vinden.

Sinds maandagochtend licht er een klein plekje olie onder mijn 850 ter grootte van zo'n 8cm doorsnee. De plek vind ik echter wat vreemd. Als ik voor de auto sta dan ligt de olie aan de rechterzijde zo'n twintig centimeter richting het motorblok en zo'n 30cm van het midden van de auto.

Als ik onder de auto kijk ( nog niet op een brug gehad ) zie en voel ik totaal geen nattigheid. Enig idee waar dit vandaan komt? Ik hoop dat het een kleinigheidje is want heb geen zin in grote kosten.......

Baal dr al weer genoeg van :-\

Alvast bedankt voor de reacties!

En excuus als ik over de oplossing heen gelezen heb op 't forum!

Gr. Justin

Bas850

"to finish first, you first have to finish"

Justin-850

mehn

Citaat van: Justin-850 op 22-03-2011 10:23:21
Aan bakzijde bedoel je dan?

Ja dat bedoelt hij.

Is het motorolie? Of heb je een automaat?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Justin-850

Het is een handgeschakelde dus het is motorolie ;)

Baal er enorm van, auto is net weer APK gekeurd en nieuwe stabi stang rechtsvoor.....

Ik hoop dat het ouderdom van de keerring is en niet dat de carterventilatie dicht zit :-\ Dan zou dat er ook nog weer bij komen... :(

Nou, ik ga vanmiddag maar eens even kijken waar het exact vandaan komt....

Gr. Justin

snix

Als het de achterste is aan de bakzijde. Moet je even kijken/voelen aan de kant van de bak waar de koppeling zit. Daar zit aan de onderkant (mag je dat een koppelingshui noemen?) een halfrond gaatje en daar komt de olie waarschijnlijk uit.

Als hij daar lekt meteen de koppeling even meenemen. Dan is dat deel van de auto weer klaar.
Kosten:
Keering +/- 15 euro
Koppelingsset +/- 150 euro
Véél werk...

Justin-850

Citaat van: snix op 22-03-2011 11:09:32
Als het de achterste is aan de bakzijde. Moet je even kijken/voelen aan de kant van de bak waar de koppeling zit. Daar zit aan de onderkant (mag je dat een koppelingshui noemen?) een halfrond gaatje en daar komt de olie waarschijnlijk uit.

Als hij daar lekt meteen de koppeling even meenemen. Dan is dat deel van de auto weer klaar.
Kosten:
Keering +/- 15 euro
Koppelingsset +/- 150 euro
Véél werk...

Jaa, en dat vele werk is nou juist het probleem :P hahaha! Ik ga er eerst maar eens uitvoerig naar kijken waar het precies vandaan komt. Laat het wel weten t.z.t.

Gr. Justin

Justin-850

Nou, het blijkt dus geen olie te zijn maar koelvloeistof! Ik vermoed dat er een lek zit bij de onderste slang vanaf de radiateur. Ga er zometeen even mee naar een monteur.

Hopelijk geen nieuwe radiateur nodig.... :(

Gr. Justin

snix

Citaat van: Justin-850 op 22-03-2011 18:20:04
Nou, het blijkt dus geen olie te zijn maar koelvloeistof! Ik vermoed dat er een lek zit bij de onderste slang vanaf de radiateur. Ga er zometeen even mee naar een monteur.

Gr. Justin
Las ik ergens anders nou dat het toch de radiator is. Is niet prettig.... Heb hier in Breda nog wel een adresje waar ze lekker goedkoop zijn. Ik kom naar de achterhoekmeeting moet je maar even laten weten.

Gr
snix :D

Lampje

Gr. Justin

Aan de pil gaan?

Bas850

Pil niet doen, dat gaat overal in je systeem zitten.
Beter lek vinden en vervangen.
"to finish first, you first have to finish"

Justin-850

Citaat van: snix op 23-03-2011 01:07:06

Gr. Justin
Las ik ergens anders nou dat het toch de radiator is. Is niet prettig.... Heb hier in Breda nog wel een adresje waar ze lekker goedkoop zijn. Ik kom naar de achterhoekmeeting moet je maar even laten weten.

Gr
snix :D

Hey Snix,

Klopt het is inderdaad de radiateur. Hij is lek bij de onderste slang aansluiting. Maar kun je mij eens via een pb'tje laten weten wat zo'n radiateur dan kost in Breda? En hoe is de kwaliteit?

@ Lampje: een pil ga ik niet doen, mede vanwege hetgeen Bas850 ook zegt ;)

Volgens m'n monteur kan ik er mee doorrijden ( niet te lang uiteraard :P ) maar moet ik gewoon goed op het koelvloeistof niveau letten. Het lek is maar heel klein namelijk ;)

Gr. Justin

Vulk

Toptip: neem een originele radiator als je nog een tijd met de auto door wilt.

Justin-850

D'r hangt nu al een ander in ;) Geen origineel, wel weer lek dicht.

Maar waarom zou je toch een originele aanraden? Een aftermarket radiator zou toch ook moeten volstaan, ik let er zowiezo goed op en controleer minimaal 2 keer per week de vloeistoffen.

Gr. Justin ;)

rogerV701998

Citaat van: Vulk op 10-04-2011 11:42:43
Toptip: neem een originele radiator als je nog een tijd met de auto door wilt.

Citaat van: Justin-850 op 11-04-2011 09:19:08
D'r hangt nu al een ander in ;) Geen origineel, wel weer lek dicht.

Maar waarom zou je toch een originele aanraden? Een aftermarket radiator zou toch ook moeten volstaan, ik let er zowiezo goed op en controleer minimaal 2 keer per week de vloeistoffen.

Gr. Justin ;)

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,44663.msg1012188.html#msg1012188

:eusa_think: