854 T5R schiet uit tweede versnelling bij afremmen op motor.

Gestart door Pimbo, 23-03-2011 20:35:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pimbo

Hallo mensen!

na een lange tijd niet in het bezit van een roffel te zijn geweest, nu toch eindelijk weer een echte roffel! ;D
Ben sinds kort namelijk eigenaar van een 854 T5R Dark olive Pearl :) Een kilometerstand van 188.000.

Nu is mijn probleem dat de auto bij het afremmen op de motor uit de tweede versnelling schiet. Bij gewoon optrekken blijft hij gewoon in de versnelling. Wanneer je ligt je hand op de pook legt schiet de versnelling er ook niet meer uit.

Heb even de search-button gebruikt, maar kwam niet veel verder..

Groeten Pim

Thijssie!

Misschien is het rubber van de bovenste motorsteun stuk waardoor het blok te ver kantelt?

Of anders versleten schakelbussen...

PS. zoek-button = poep ;D

Pimbo

Zoek button is inderdaad niet heel handig.

Inwendige bak-problemen niet waarschijnlijk? Stel dat het de veerbelaste kogel is die de schakelstang arreteerd, dan zou hij toch ook belast eruit moeten schieten? en in 4e versnelling b.v. ook?

Ik zit zo al even het een en ander te bedenken, en testrondjes te rijden (eerder genotsrondjes). maar het worst-case scenario word steeds minder plausiebel.

Bedankt, pim

pwassink

Citaat van: Pimbo op 23-03-2011 20:42:05
Zoek button is inderdaad niet heel handig.

Inwendige bak-problemen niet waarschijnlijk? Stel dat het de veerbelaste kogel is die de schakelstang arreteerd, dan zou hij toch ook belast eruit moeten schieten? en in 4e versnelling b.v. ook?

Ik zit zo al even het een en ander te bedenken, en testrondjes te rijden (eerder genotsrondjes). maar het worst-case scenario word steeds minder plausiebel.

Bedankt, pim

Vorige eigenaar een "hand op de pookknop-ridder" geweest mogelijk ?
Kan zijn dat je synchromeshringen en dergelijke uitgelubberd zijn daardoor.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Pimbo

Hmm, zou kunnen.. maar dan zou het terugschakelen van 3 naar 2 ook moeilijk gaan toch? heb ik voorderest geen problemen mee. geen gekraak en valt mooi in versnelling bij op en neer schakelen.

pwassink

Dat is een  andere ringenset, (ik schreef ook. "en dergelijke" ) de hele bediening lijdt onder diemishandeling, dus bakgaffels, ringen, schakelvorken en de bussen/ mechaniek bediening.

Een echte rijinstrukteur gaf je ook een tik over de vingers als je met de hand op de pook reed vroagah  :eusa_shhh:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Pimbo

Das waar. Stel dat,dat het zou zijn, is er een manier om dat een beetje met zekerheid te testen?

pwassink

Citaat van: Pimbo op 23-03-2011 20:55:07
Das waar. Stel dat,dat het zou zijn, is er een manier om dat een beetje met zekerheid te testen?

K zou in elk geval het eerste wat al aangehaald werd eerst uitsluiten, alle ophangpunten nalopen
dan zou je eens goed naar de gaffels , kabels en pookoverbrenging kunnen kijken, is die behoorlijk
uitgesleten (weet je kmstand niet) dan is dat een redelijke indicatie van "verkeerd gebruik"
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Pimbo


Vulk


Pimbo

Ja dacht ik ook, dan moet hij wel heel erg misbruikt zijn wat dat betreft.

pwassink

Citaat van: Pimbo op 23-03-2011 21:29:59
Ja dacht ik ook, dan moet hij wel heel erg misbruikt zijn wat dat betreft.

Ach. er zijn legio opels die ruim voordietijd al op de sloop belanden, met onder andere dit probleem  :angel:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

The Demon

Motorsteun die ral is lijkt me.
Heb het bij meerdere auto's meegemaakt (diverse merken/types)

Groet,
The Demon.

dennis850estate

Citaat van: arjenT5R op 23-03-2011 21:47:29
klinkt als tijd voor een nieuw bakje  ;D

mee eens

Het enige wat je nog proberen kunt is de bak in de 2 te zetten en de kabels losmaken en gaan rijden. Mocht het dan weer gebeuren mag je op zoek naar een bak