Tikken airco

Gestart door v70_owner, 24-03-2011 16:06:30

Vorige topic - Volgende topic

v70_owner

Nu het weer mooi weer is de airco weer aangehad. Echter tikt hij u regelmatig onder het dashboard.
Elke 7 tellen 2 tikjes. Was voor de winter niet zo.

Airco lijkt het verder wel gewoon te doen. Alleen irriteer ik me aan die tikjes.

Kan het zijn dat hij misschien (bijna) leeg gelopen is? Of moet ik het ergens anders zoeken?

francois

wordt hij wel kout

kan zijn dat je airco aan en dan weer uit slaat

speling op de magneet koppeling

heb je geen fout code (lampjes flikkeren )

grfr

volvobug

Voor de zekerheid spleet op de magneetkoppeling meten, maar ik denk dat het eerder bijvullen van koelmiddel wordt. Nu wordt hij nog wel koud maar zodra het buiten echt warm wordt trekt de airco dat niet meer, verwacht ik.

Hoe lang geleden heeft de airco voor het laatst een servicebeurt gehad?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

v70_owner

Hij is 6 maanden geleden nog bijgevuld bij de dealer. Maar ik zal aans een afspraak maken bij de airco boer om hem te laten checken.
Heb geen knipperende lampjes.

Theostek

Heeft de auto ecc ?
Is het echt tikken of sissen ?

Indien deze ecc heeft, kan het tikken afkomstig zijn van een stelmotor of regelklep.
Als de vulgraad te laag is zal in vaste regelmaat de airco niet tikken maar sissen (band die leeg loopt)
Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

volvobug

Ik vermoed dat het tikken het in/uitschakelen van een relais is dat de magneetkoppeling bedient. Eerste tik = inschakelen, systeem komt niet op druk wegens te weinig koelmiddel en schakelt uit (tweede tik). En dat herhaalt zich elke 7 seconde.

Is er bij de beurt 6 maanden geleden contrastvloeistof bijgevoegd voor de diagnose van evt. lekken?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

v70_owner

Citaat van: volvobug op 25-03-2011 13:02:11
Is er bij de beurt 6 maanden geleden contrastvloeistof bijgevoegd voor de diagnose van evt. lekken?

Niet dat ik weet.