Wie heeft een foto van a-stijl meterhouder 2 meters.

Gestart door spijky, 26-03-2011 17:06:46

Vorige topic - Volgende topic

spijky

De vraag zal al wel eens gesteld zijn, wat voor aansluitmogelijkheden hebben op 5 cil van volvo?
Kan er een adapterplaat tussen filter en carterpan gemonteerd worden?

Of moet je gebruik maken van de originele oliedrukaansluiting en of voor de temperatuur een adapter in de carterplugaansluiting?
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

arjenT5R

olie temp heb ik in de plug zitten zoals meerdere hier
olie druk weet k zo niet.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

spijky

In navolging op mijn eerdere vraag, wie heeft er enkele foto's van een a-stijl meterhouder met 2 meter's.

Ik ben benieuwd hoeveel er van het gezichtsveld wegvalt.
My Bricksquad:

big ben

Bostel

Citaat van: arjenT5R op 26-03-2011 17:51:51
olie temp heb ik in de plug zitten zoals meerdere hier
olie druk weet k zo niet.
Daar zou ik eens iets over willen vragen. Ik heb hiervoor met een impreza gereden, hier had ik ook een metersetje inzitten en bij deze wagens werd het afgeraden om deze in de carterplug te steken. Want als je de sensor voor de olietemperatuur in de carterplug monteert bij een impreza dan hangt deze in de rijwind, waardoor hij de temperatuur lager aangeeft als je harder gaat rijden.
Hangt deze bij een volvo-blok dan meer afgeschermd misschien?
Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

arjenT5R

snap het probleem niet zo... de plug zit in de olie dus die meet gewoon de temperatuur van de olie
en niet van de buitenlucht ofzo...  :eusa_think:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Bostel

Ik heb het probleem zelf ook nooit gehad omdat subaru ergens een blindplug heeft zitten die voorzien is om een olietemp-sensor in te draaien. Bij mij gaf de motor bij stationair draaien of gewoon rijden rond de 90-100°C aan en bij stevig gebruik tot een 120°C.
Maar op het subaru-forum vind je zo verhalen van :

...maar mijn olie temperatuur sensor is mijn carter plug. Deze geeft de goede waarde aan bij stionair draaien 90-95 graden, begin ik nu te rijden de sensor vangt wind dan daalt de temp. op de meter tot rond de 70graden. Ik veronderstel als je een poosje 170-180 rijd dat je olie temp dan toch een temperatuur van 110graden heeft bereikt.

Ik heb ook jaren met de tempsensor in de carterplug gereden, en zoals Kelly zei in de winter komt hij echt niet hoger dan 70C , ook na een kilometer of 10 , en bij een lang stuk autosnelweg komt hij niet hoger dan 80C en pas nadat je rustiger gaat rijden zie je hem ietsje stijgen.

Ludo

Die hadden dan vast de sensor achterstevoren gemonteerd.  :eusa_doh:  ;D
Een sensor die in het carter zit (in de olie en een volledig afgesloten ruimte), zal nooit een buitentemperatuur kunnen meten, zoals Arjen al schrijft.

Bostel

;D
Ik vraag het maar omdat ik bij mijn volvo ook een turdodruk en olietemperatuurmeter wil plaatsen. Maar als ik jullie verhalen hoor moet dit perfect lukken.
Kopen jullie dan trouwens een speciale carterplug waar je een sensor in kan monteren? Of boren & tappen jullie gewoon een gat in voor de sensor in de originele plug?

Ludo

Er zijn M18x1,5 adapters te koop, met binnendraad voor een 1/8 NPT sensor.

spijky

My Bricksquad:

)()()sT

Blijkbaar niet ;)
Ik heb er maar eentje op de A-stijl.

StefanCJ

spijky

Kan mij iemand vertellen, welke kabelkleur en welke kabel(waar) ik het beste kan gebruiken voor het verlichtingssignaal. bij inbouw van meters
My Bricksquad: