schurende automaat

Gestart door John T5, 04-05-2004 00:28:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Entuscan

auch ... hoeveel km had de bak?

en als ik zo onbeschoft mag zijn ... wat kostte dat grapje?
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

John T5

#16
160.000 km. Kostte zo'n 3200 euro. Lastige beslissing, maar ik weet nu wel wat ik had en heb.

ed

Bij een dealer laten doen, of een revisiebedrijf.
En hoe schakelt dat nu, als een warm mes door de boter?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

John T5

Toch maar de dealer, scheelde qua kosten eigenlijk niet zoveel en was naast de deur.

Voor dit geld mag ik graag denken dat 'ie een stuk lekkerder schakelt dan daarvoor, maar om eerlijk te zijn merk ik niet zo heel veel verschil met voordat de problemen begonnen.

Keesjan

Oei John,

Dat is even een aanslag op de portemonnee !! Ik vind overigens 160.000 km niet bepaald veel voor zo'n versnellingsbak. Zonde van het geld hoor, maar ja, je kunt er weer tegenaan (incl. garantie).

groeten,
Keesjan

ed

3 maanden garantie denk ik? Stelt ook niet veel voor.

Overigens is die 160.000 km wel een uitzondering denk ik. Ik had nog niet eerder op dit forum gehoord dat iemand zijn bak stuk was gegaan.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Keesjan

nee, als je bij volvo-specialisten zoals paul huijsmans gaat kijken en eens een praatje maakt, kom je er achter dat er 850's en S/V70's automaat rondtoeren met 4 tot 5 ton op de teller zonder een motor of versnellingsbak-revisie. Maar ja, je kan met een volvo ook pech hebben zie je wel. Als ze het hebben over " 1 op de 100 heeft problemen" dan was jij net die ene.
Ik hoop in ieder geval dat je nu weer lekker kan genieten van je auto. Ik heb er tenminste net weer heerlijk een eind mee gereden...  :-)

Rudi

@Ludo,waarom is een gereviseerde turbo beter dan een nieuwe?Of bedoel je het kostenplaatje?
Dr.Go-Fast...

Rudi

Citaat van: Ludo op 30-07-2004 01:29:58
dat antwoord is eigenlijk heel simpel.
de zorg en aandacht voor ieder onderdeel waarmee een revisie gebeurt krijg je niet bij een serieprodukt.
bijkomend en niet onbelangrijk is het planetair stelsel (dat in 99% van de gevallen het euvel blijkt bij een automaat)
dat kun je op verzoek laten versterken met naaldlagers.
in een nieuwe versnellingsbak (via Volvo?) zitten bronzen bussen.
het voordeel van naaldlagers is dat ze een veel hogere temperatuur aankunnen.

Dat snap ik,dat laat ik ook doen bij mijn AT.Mijn vraag was ook gericht naar jouw opmerking dat een revisie turbo beter is als een nieuwe.Of geld daar hetzelfde verhaal?
Dr.Go-Fast...

Keesjan

Tijdens laatste inspectie nog even het peil van de ATF ter sprake gebracht. Wat ik niet wist is dat je het peil moet controleren met een draaiende motor.....
Ik heb nooit eerder een automaat gereden, dus ik heb het niet eerder aan de hand gehad. Mogelijk dat er nog mede-forumbezoekers zijn die dat niet onbelangrijke detail ook niet wisten. Bij mij levert het in ieder geval met draaiende motor keurige waarden op.

volvowillem

Citaat van: ed op 29-07-2004 22:17:48
3 maanden garantie denk ik? Stelt ook niet veel voor.

Overigens is die 160.000 km wel een uitzondering denk ik. Ik had nog niet eerder op dit forum gehoord dat iemand zijn bak stuk was gegaan.

Ja hoor, daar zijn we.
ik ben nieuw hier, maar mijn automaat is ook vervangen met 160.000 km.
V70 2.4 uit Nov 1999.
De auto kreeg een grote beurt bij de Volvodealer (okt 2004). Ik vond 'm een beetje inhouden, soms.!
Tijdens de beurt werd ik gebeld dat hij NIET meer van z'n plaats kwam en de automaat vervangen moest worden. De kosten waren bedoevend hoog.
Zelf die middag nog geprobeerd, hij reed 2 meter, toen was het op.
De dealer zelf vond het ook niet leuk, hadden ze nog nooit meegemaakt, op deze manier.
Kreeg wel korting, dus iets minder betaald, maar het vertrouwen heeft een deuk.

Nu loopt hij weer lekker. Ben er bijna over heen. :'(
V70 1999 2.4 aut RTI-Nav 200.000 km

ed

Altijd vervelend dit soort berichten van de dealer. Het blijft een zeer complex stukje mechanica, en dat kan altijd stuk.

Wat was je overigens kwijt?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

volvowillem

Citaat van: ed op 11-12-2004 23:28:03
Wat was je overigens kwijt?

3000 Euri, incl BTW en incl. leenauto :-[
V70 1999 2.4 aut RTI-Nav 200.000 km

Rudi

Citaat van: Ludo op 12-12-2004 00:11:27
Citaat van: volvowillem op 11-12-2004 23:42:40
Citaat van: ed op 11-12-2004 23:28:03
Wat was je overigens kwijt?

3000 Euri, incl BTW en incl. leenauto :-[

wat mankeerde er dan aan?.


ben ook nieuwsgierig,bij revisie haal je dat bedrag toch bij lange niet?
Dr.Go-Fast...

volvowillem

Citaat van: Rudi op 12-12-2004 00:23:12
Citaat van: Ludo op 12-12-2004 00:11:27
Citaat van: volvowillem op 11-12-2004 23:42:40
Citaat van: ed op 11-12-2004 23:28:03
Wat was je overigens kwijt?

3000 Euri, incl BTW en incl. leenauto :-[

wat mankeerde er dan aan?.


ben ook nieuwsgierig,bij revisie haal je dat bedrag toch bij lange niet?

Zoals ik al zei, hij hield wat in. Dat vertelde ik voor de beurt.
Zij gaan er mee rijden en dan houdt hij er mee op. Geen beweging meer. Ik had geen mogelijkheid om elders te gaan snuffelen, ik ken ook geen revisiebedrijven waar ik dit zelf had kunnen laten doen.
Voelde me wel voor het blok staan.

De nieuwe bak komt uit Zweden. Eventueel reviseren doen ze in Zweden, de kosten zijn dan hetzelfde.
Was er wel snel, 2 dagen.
V70 1999 2.4 aut RTI-Nav 200.000 km