Zijn er hier gediplomeerde advocaten met verstand van onroerend goed en erfrecht

Gestart door Quota, 28-03-2011 21:09:01

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Citaat van: Quota op 28-03-2011 21:46:36
Uiteraard is het niet rechtvaardig

Da's dan weer aan de Rechtbank om dat te bepalen.
Waar gaat 't om als we vragen mogen?

(waarbij mijn doopnaam overigens niet correct gespelt is)

Gespelt ook.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Quota

Citaat van: FGG op 29-03-2011 08:09:54
Uiteraard is het niet rechtvaardig

Da's dan weer aan de Rechtbank om dat te bepalen.
Waar gaat 't om als we vragen mogen?

(waarbij mijn doopnaam overigens niet correct gespelt is)

Gespelt ook.

Dank voor de inhoudelijk zinnige bijdrage in dit voor ons zo onbekende en daarom spannende traject...

Quota

Iedereen die me al via PB benadert heeft, dank voor jullie reacties, sommige hebben zinnige tips aangedragen, maar iedereen was sowieso welwillend om te helpen  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Wat een heerlijk forum is dit toch!  :eusa_dance:

Quota

zo, uiteindelijk de secretaresse van de advocaat gesproken, hij heeft zich gisteren als advocaat gesteld voor ons en uitstel aangevraagd.

Donderdag weten we of uitstel is toegekend, maar meestal gebeurt dat wel, aldus de secretaresse... :eusa_think:
Op mijn vraag wat er dan gebeurt als we er donderdag achter komen dat er geen uitstel is verleend bleef het eerst stil, en volgde er later de opmerking "zo werkt dat nou eenmaal bij ons"... :eusa_wall: :eusa_naughty:

Markv

Uitstel wordt in 99 van de 100 gevallen altijd door de rechtbank verleend, tenzij anders genoemd staat in eerdere berichten van de rechtbank ( in dit geval dus niet van toepassing)

Mocht je na de zitting horen dat er geen uitstel verleend is, dan zal er een verstekvonnis gesproken worden, waarin ten allen tijde (wel beperkt qua tijd) tegen in verzet gegaan kan worden. Tevens zijn er nog mogelijkheden vwb het zuiveren van het verstek, maar daar zal de advocaat ongetwijfeld van op de hoogte van zijn...

Succes in ieder geval!

Quota

Zo, vandaag contact gehad met de advocaat, gelijk een afsprak gemaakt om op locatie te komen kijken en de zaak door te spreken. De eerste vragen beantwoord en daar kreeg ik al een heel stuk beter gevoel door...

M a r c

Citaat van: Quota op 28-03-2011 22:05:49
Citaat van: pwassink op 28-03-2011 22:01:29
Citaat van: Quota op 28-03-2011 21:53:08
Citaat van: BBS op 28-03-2011 21:49:08
Citaat van: francois op 28-03-2011 21:34:58
als je gedagvaard ben zoek eerst eens uit waarom (je weet natuurlijk zelf wel waarom )
is het wel rechtvaardig

grfr

Uiteraard is het niet rechtvaardig, maar dat doet niets af aan het feit dat ik en mijn vrouw persoonlijk gedagvaard zijn (waarbij mijn doopnaam overigens niet correct gespelt is)... Maar goed, ik wil niets uitvoerigs hier neerzetten tot er een besluit is, maar ik zoek iemand met wat ervaring in dit soort zaken die bereid zou zijn om via PB ofzo even te sparren of tips te geven...

Is het feit dat een doopnaam niet goed gespeld is, al goed voor een vormfout?

Misschien wel, misschien niet, maar aangezien mijn vrouw en ik in gemeenschap van goederen getrouwd zijn, en haar naam wel goed gespeld is, is dat voor mij wat minder interessant...

Of t wel dan geen vormfout is is rommelen in de kantlijn, dit is echter iets wat rechters heel slecht kunnen ..

Feit is dat het blijkbaar onzorgvuldig is gemaakt, dat kan hoopvoller zijn .

Waak er wel voor dat je nie meegezogen wordt in een juridisch  moeras, kosten zijn vaak vele malen hoger als het feitelijke geschil .. (met die nieuwere regelingen helemaal )

Vooralsnog word het allemaal gedekt door onze rechtsbijstandsverzekering. Het bedrag waar de eisers het echter over hebben is niet mis, 45.000 euro...

Amerikaanse toestanden.....  :eusa_snooty:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl