Tunen 850R

Gestart door Joachim, 04-05-2004 11:52:37

Vorige topic - Volgende topic

Joachim

Beste leden,

ik beschik over een zwarte 850R sedan uit 96.

Ik ben zeer tevreden met de wagen maar wil er toch wat meer uit halen, zeker wat betreft acceleratie en hernemingen.

Wat me opvalt bij deze wagen is dat wanneer je onder de 3000 toeren blijft, alles heel rustig blijft.... De R rijdt dan gewoon zoals elke andere standaard wagen... Vanaf 2500 a 3000 toeren krijg je een duwtje in de rug, en zo tegen de 4 a 5000 toeren breekt de hel los   :D :D :D.

Ma zoals ik al zei, onder de 3000 is ie echt zo lam .... Je moet echt in de toeren gaan om wat vooruit te komen. Zeker vanuit stilstand. Ik had hiervoor een glt 20v en deze ging vanuit stilstand rapper van zn plek, toch wat betreft de eerste meters ...

Welnu,

wat kan ik doen om er een BOM van te maken   8) 8) 8). Graag jullie suggesties...Uitlaat veranderen? Luchtfilter? Chip? Enz.

denkweb

Chippeh, K&N filtertje... lees gerust dit hoofdstuk Tuning even door...

downpipe, spoilertje... andere velgjes... hoe hoog is je budget? ;p

Joachim

Laat ons zeggen,

ik zou al willen beginnen met luchtfilter en uitlaat. Voor Chiptuning ben ik bij rica gaan kijken ma weet ni goed wat het interessants is. Je hebt ook BSR, TME, ...enz.  Weet niet goe hoe of wat...

Wat betreft de luchtfilter... is dit echt nuttig? Voel je een verschil met of zonder?

Wat betreft uitlaat... wat is het verschil tss downpipe en normale sportuitlaat ? Wat kan ik doen om het geluid (lawaai  :D) bij stationair draaien te vergroten?

s©ub@

ff in het topic over roffelgeluiden kijken; daar staat mijn T-5R met 3"katloze downpipe in... zit een bijzonder prettig geluidje in ;D
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Reitse

Zonder turbo klinkt ' ie wel beter ;D

Oele

Als ik je bericht goed lees: "Vanaf 2500 a 3000 toeren krijg je een duwtje in de rug" Zal er toch wel wat mis zijn, of met je Volvo of ben je inmiddels vergeten hoe langzaam je GLT was?

Als ik jou was zou ik er eerst zeker van willen zijn dat ie nu zijn vermogen haalt wat ie hoort te halen en daarna zeker als eerste een chippie!!!!

Daarna eerst opnieuw auto leren rijden, vervolgens je afvragen of je meer wil!

Succes!
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD