*Den svarta Svensk*

Gestart door ChristRoffel, 30-03-2011 22:20:32

Vorige topic - Volgende topic

ChristRoffel

Nou ik begin ook maar een blogje over mijn Roffel van Januari 1996...!  :)
In het vooronder ligt een 2.5 20V en deze word bediend door vanzelf het gaspedaal..., maar ik bedoel eigenlijk de automaat..! ;)
Nog nooit had ik zelf in een automaat gereden, maar het rijd super..

En omdat ik mn tweede Roffel voor zover het mogelijk is zelf wil proberen te onderhouden/repareren en aan te passen...
Zo moeten er nog wel enkele dingetjes gebeuren, en die vermeld of vul ik aan in het Plannen-lijstje..!
Ik heb geen haast, en ik heb ook niet elke dag tijd om te sleutelen...! en voor mn werk sleutel ik alle dagen al, dussee... ;)
Foto's..:
Dit is er 1 uit het voorstel-topic waar nog meer foto's te vinden zijn, http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,47083.0.html

Tijdens de Achterhoek Toertocht gemaakt..

Enne de gemonteerde oranje lampjes..

Tadaa het Plannen-lijstje:
-Rammeltje ik vermoed rechtsachter (stuurkogel en stab.stang rechtsvoor)
-Remmerij (linkerrem remt meer dan de rechter)
-ABS ControllerUnit?!?! (op de Achterhoek-meeting mistte EdenAli die bij mij onder de motorkap, en waar bleek hadden de meeste Roffels die er wel inzitten.. :o :o )
-Voor en achter verlagen
-Volan of Pegasus R velgen
-Veerpootbrug
-Deur/stoot-strip linksvoor
-Oranje lampjes in stadslicht zijn nog iets te fel vind ik..!

ChristRoffel

Enne wat betreft het motorische gedeelte?!?
Dan hoor graag jullie TIPS...! 8)

grijzev70tdi

Sinds wanneer is een 850 ACHTERwiel aangedreven? Denk dat je de rammel in je achterwiel ophanging moet zoeken.
Mooie 850, heb hem even bekeken op de achterhoek meeting. Had ook nog even gekeken naar je ABS, maar ik denk omdat jij een Alter 2 hebt hij rechts voor in dat bakje zit. EDenALI heeft een Alter 1, zal anders zijn denk ik.
Groet Jasper
Grolsch, het klinkt al lekkerder

ChristRoffel

Citaat van: grijzev70tdi op 30-03-2011 22:25:55
Sinds wanneer is een 850 ACHTERwiel aangedreven? Denk dat je de rammel in je achterwiel ophanging moet zoeken.
Mooie 850, heb hem even bekeken op de achterhoek meeting. Had ook nog even gekeken naar je ABS, maar ik denk omdat jij een Alter 2 hebt hij rechts voor in dat bakje zit. EDenALI heeft een Alter 1, zal anders zijn denk ik.
Groet Jasper

Ik had wel enkele rammeltjes opgezocht op het forum, en had dat toen gelezen..
Maar waar moet ik dan ergens aan denken bij de achterwielophanging?! Iets groots of iets kleins?!? ::)
Zal het andere ff veranderen..! :D
Dat klopt inderdaad EdenAli heeft een Alter 1, maar ik heb bij meerdere Alter 2's onder de motorkap gekeken... Alleen bij de T-5R die (vooraan) dichtbij het sanitairgebouw stond had hem ook niet... :o

Justin-850

Hey ChristRoffel! Mooie 850 heb je! Waar heb je die oranje stadslichten vandaan als ik vragen mag? Ik heb namelijk een lampje stuk en zit er aan te denken om ze ook te vervangen voor oranje exemplaren ;)

Gr. Justin

ChristRoffel

Citaat van: Justin-850 op 31-03-2011 09:22:51
Hey ChristRoffel! Mooie 850 heb je! Waar heb je die oranje stadslichten vandaan als ik vragen mag? Ik heb namelijk een lampje stuk en zit er aan te denken om ze ook te vervangen voor oranje exemplaren ;)

Gr. Justin

Ik heb de mijne bij Automat gekocht, dat was de enige die zei dat ie wel wat had...!
Het zijn officieel bromfietsrichtingaanwijzerlampjes... ::) mooi scrabble-woord
Dus misschien kan je ook bij de plaatselijke (brom)fiets-winkel terecht..!
Heb al wel in mn koppie hoe ik ze iets minder fel ga maken, maar dat vermeld ik hier tegen die tijd..!

Justin-850

Citaat van: ChristRoffel op 31-03-2011 13:26:07

Gr. Justin

Ik heb de mijne bij Automat gekocht, dat was de enige die zei dat ie wel wat had...!
Heb al wel in mn koppie hoe ik ze iets minder fel ga maken, maar dat vermeld ik hier tegen die tijd..!

Ok dan, ga ik daar eens informeren ;) Bedankt!

grijzev70tdi

Citaat van: ChristRoffel op 30-03-2011 22:41:28
Groet Jasper

Maar waar moet ik dan ergens aan denken bij de achterwielophanging?! Iets groots of iets kleins?!? ::)
Dat klopt inderdaad EdenAli heeft een Alter 1, maar ik heb bij meerdere Alter 2's onder de motorkap gekeken... Alleen bij de T-5R die (vooraan) dichtbij het sanitairgebouw stond had hem ook niet... :o

Werkt je ABS wel?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Vulk

LQDI

Citaat van: Justin-850 op 31-03-2011 13:46:35

Gr. Justin

Je kan ook gewoon een oranje bollampje pakken. N pootje eraf vijlen en het gat in het knipperlichthuis groter maken. Zo heb ik het gedaan.

ChristRoffel

Citaat van: grijzev70tdi op 31-03-2011 18:17:04
Citaat van: ChristRoffel op 30-03-2011 22:41:28
Groet Jasper

Werkt je ABS wel?

Ik ga het binnenkort even testen...op een mooi recht stuk weg!! ;)
Met een gangetje van 100, en dan ff goed remmen...!?!  :police: :o
Dat heb ik hier ergens op het forum gelezen...of zijn er nog andere methodes?!?
Ik kan zo verder ook niet iets ontdekken rechtsvoor wat eventueel de ABS-controller unit kan zijn...
Iemand hier misschien een foto van de ABS-cu?! ???

ChristRoffel

Citaat van: LQDI op 31-03-2011 21:58:24
Citaat van: Justin-850 op 31-03-2011 13:46:35

Gr. Justin

Je kan ook gewoon een oranje bollampje pakken. N pootje eraf vijlen en het gat in het knipperlichthuis groter maken. Zo heb ik het gedaan.

Gij bedoeld dat ge gewoon een lampje van de richtingaanwijzer gebruikt hebt?! ::)
Dat wilde ik eerst ook doen namelijk maar dan pastte de bajonet niet vlekkeloos..!

LQDI

Moet je een pootje van de bajonet eraf schuren, dan gaat het goed! En de knipperlichtbehuizing ietsje groter maken. staat / werkt perfect  ;D

Justin-850

Citaat van: LQDI op 08-04-2011 08:45:39
Moet je een pootje van de bajonet eraf schuren, dan gaat het goed! En de knipperlichtbehuizing ietsje groter maken. staat / werkt perfect  ;D

Bij mij werkt het ook perfect! Ik heb het gisteren gefixed, was een fluitje van een cent ware het niet dat een beunhaas m'n linker richtingaanwijzer unit vast gemaakt had met een afgebroken veertje, het lusje om de veer los te trekken zat er niet meer aan :-\ Dus dat was nog wel even een gepruts maar toen ook dat klaar was had ik twee mooie oranje stadslampjes :D

Nu nog even de radiateur ophalen en d'r in hangen en dan is ie weer "ready to roll"

Gr. Justin

LQDI

Succes! Dacht trouwens bij het eerste keer lezen skönhet dat er iets zou staan in de richting van skinhead oid  ;D