Zwarte Estate van Luc, de BMW en de Cabriolet

Gestart door Luc, 31-03-2011 03:35:42

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Citaat van: )()()sT op 22-03-2012 18:35:08
Heb je dan ook een Ferrita uitlaat eronder? Nog iets naar binnen duwen en SNEL die R-bumper monteren ;D

Ik zie nu dat je een complete Ferrita hebt

Is dat een N/A variant, en is het niet te luid in de combinatie N/A en estate??

:D

Piere

Hier is het eigenlijk vrij ideaal. Als je optrekt lijkt het hels luid, maar als je gewoon tegen een constante snelheid op de snelweg rijdt stoort het niet. Je hoort'm wel, maar het is niet dat de motor echt in je gezicht staat te roepen.
En dat door simpelweg de kat uit te halen, dus de jouwe zal wel iets professioneler ontworpen zijn :P

En tunneltjes tsja, wat dat betreft zit ik hier ideaal  8)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

widebody

Citaat van: Luc op 23-03-2012 11:12:35
Ja, een N/A, en niet te luid? Ik heb m duchtig warm gereden (...jonge...) en toen pas doorgetrokken, en niet eens tot de toerenbegrenzer. Helemaal niet te luid, fantastisch mooie sound (...jonge...). Wat nu wel duidelijk blijkt, is dat we in Limburg een Sound-Appreciation-Tunnel missen.

Niet te luid in de combinatie N/A en Estate, dat kan ik pas na het weekend beantwoorden. Voor die tijd ga ik geen lange stukken snelweg rijden. Maar eerlijk gezegd, het uitlaatgeluid, is tot nog toe onder alle omstandigheden zeer beschaafd. Denk dat t qua decibels weinig verschil maakt met een orig uitlaat en inlaat. Qua decibels. Dus niet qua belevenis of timbre.

Dichtsbijzijnde is de tunnel van Roermond(als ie niet dicht is).

En binnenkort(ahum) in Maastricht ook ;D.

olliesan

Idd, Roertunnel (A73) in Roermond, klinkt erg lekkeR!

francois

ziet goed uit luc  :o

grfr

olliesan

Beste Luc, Je 850 ziet er idd erg mooi uit, vooral met die Comets! Heb ze ook onder mijn R en vind ze samen met de Volans zo'n beetje de mooiste Volvo velgen! Wellicht kom ik je wel eens tegen in het Limburgse en als je de kans hebt, doe effe de Roertunnel, is de moeite waard :P
Groet, Olav

Ewout Schalkwijk

Ik ken het gevoel nu een heel klein beetje. Ik rij voor een paar dagen in een Peugeot met maar 5000km op de teller en hij rammelt niet. Zelfs niet op onze landweg. Dat kan ik best een beetje chagrijnig van worden. Maar de XC en de V hebben respectievelijk 305.000km en 370.000km gereden (in Noorwegen). Dus het is logisch dat die niet meer helemaal strak rijden. Of die 'Peus' die kilometerstanden überhaupt gaat halen weet niemand.

Ik hoop voor je dat het niet ernstig is.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: Luc op 29-03-2012 02:36:15
de bewering van de stagiar :"Die Renault zit van onderen veel strakker en beter in mekaar dan die Volvo", deed me n beetje pijn, maar klopt waarschijnlijk wel.

Die stagiair moet volgens mij nog heeeeeeeeeeeeeel lang op school blijven  :eusa_wall:  ;D

Boemeltje

Citaat van: Luc op 29-03-2012 16:40:59
zitten nog resten van kattebakkorrels in, die heb ik er 12 jaar geleden, tussen dichtgeplakte kranten, ingelegd om het vocht van de destijds lekke kachelradiator uit te absorberen...)

Haha, supervet toch, zo'n dingen ;D

thuur

Citaat van: Luc op 16-04-2012 03:23:29
Vraag : Zoals al eens eerder het geval was, er staat soms, geheel onverwacht, een klein beetje olie onder mn 850. t Zijn echt maar druppeltjes, en ik weet echt niet waar t vandaan komt. Tis lichtgeel van kleur, en de ene dag lekt t wel een beetje, de andere dag lekt t totaal niet. Is dat V-bak olie? Kan t ook stuurbekrachtigingsolie zijn?

Fluoriserend geel?

Welke vloeistof onder de kap heeft die kleur dan?

Gr ???

JeffreyC

Volgens mij heeft Volvo rode stuurbekrachtigingsolie, ik zou dus v-bak olie zeggen.
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

grijzev70tdi

Citaat van: V70 2.5T op 16-04-2012 19:48:41
Volgens mij heeft Volvo rode stuurbekrachtigingsolie, ik zou dus v-bak olie zeggen.

Lijkt me nie best als dat geel is. Lijkt me eerder detectievloeistof van de airco
Grolsch, het klinkt al lekkerder

JeffreyC

Citaat van: grijzev70tdi op 16-04-2012 19:50:30
Citaat van: V70 2.5T op 16-04-2012 19:48:41

Lijkt me nie best als dat geel is. Lijkt me eerder detectievloeistof van de airco

Zou natuurlijk ook kunnen, dit heeft een geel/groenige kleur.
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Sbv

Citaat van: Luc op 20-04-2012 15:07:44
Auto weer goedgekeurd voor 14 maanden. Een lampje vervangen, da was al. Máár het stuurhuis is kaduuk en zal moeten worden vervangen. 

Volgens de garage kost een nieuw stuurhuis 620 euri? Klopt dat?
Prijs klopt aardig. Ik kom met wat korting voor onze S70 op 675 incl btw

stuurhuis kan voordeliger. Kijk eens bij estate services bijv. Heb je een TRW of SMI ?
Eventueel kan je een gebruikt huis er ook op zetten, al weet je dan niet wat je hebt.