wat zal het zijn accu of startmotor

Gestart door mevita, 02-04-2011 00:20:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mevita

Citaat van: Richard V70 op 03-04-2011 13:22:33
ik begrijp dat als ie niet wil starten de motor niet rond draait.

Belangrijk is, als je start met je deur open blijft je binnen licht branden? zo ja kan je je accu uitsluiten.

Zet een meter of lampje op je startmotor relais. Start de auto als ie niet ronddraait.
Heb je spanning op je relais, brand je binnen licht, is je startmotor stuk.

Krijg je geen spanning op je startmotor, moet je verder zoeken in de antennering, pnp switch en alles wat hier nog meer geroepen wordt.
dalijk als we weggaan let ik even op of de binnenverlichting aan blijft, dank voor de tip,
gr mevita

jeroen74

Geen idee, ik heb de info ook maar uit een schema :) De draadjes zullen natuurlijk het makkelijkst te vinden zijn bij de PNP zelf. Bij mijn vader's Saab kwamen deze draadjes toevallig uit op een multiplug bij de accu, dus dat was makkelijk :)

Ludo

Citaat van: mevita op 02-04-2011 00:20:42
s,Morgens wil de 850 niet aanslaan, om hem aan te krijgen moet ik een stuk of 20/25 keer de sleutel op en neer doen, je  hoort telkens de benzinepomp en een klein klikje,

Citaat van: Richard V70 op 03-04-2011 13:22:33
ik begrijp dat als ie niet wil starten de motor niet rond draait.

Voor zover ik het begrijp, draait de motor niet eens rond, hij hoort enkel een "klein klikje".
Lijkt dan dus op een vastzittende bendix, startmotor dus zoals Dirk en Peter al meteen aangeven.

Maar zonder antwoorden op vragen die gesteld worden, zoals die van Richard, gaan topics als deze, nergens over...  :eusa_doh:

mevita

Citaat van: Ludo op 03-04-2011 19:48:10
Citaat van: mevita op 02-04-2011 00:20:42
s,Morgens wil de 850 niet aanslaan, om hem aan te krijgen moet ik een stuk of 20/25 keer de sleutel op en neer doen, je  hoort telkens de benzinepomp en een klein klikje,

Citaat van: Richard V70 op 03-04-2011 13:22:33
ik begrijp dat als ie niet wil starten de motor niet rond draait.

Voor zover ik het begrijp, draait de motor niet eens rond, hij hoort enkel een "klein klikje".
Lijkt dan dus op een vastzittende bendix, startmotor dus zoals Dirk en Peter al meteen aangeven.

Maar zonder antwoorden op vragen die gesteld worden, zoals die van Richard, gaan topics als deze, nergens over...  :eusa_doh:

@Ludo
Ik wil niet lullig doen hoor maar ik heb @Richard een antwoord gegeven, zie 2 posten hierboven, waar ik heb geschreven als we dalijk weggaan controleer ik de binnenverlichting en aangezien ik geen internet in m,n auto heb om meteen te reageren , kan ik pas wat schrijven als ik weer thuis ben :eusa_whistle:
@Richard , bij het starten bleef binnenverlichting wel branden maar zwakker,
morgen als het goed is kan ik een startmotor ophalen,

gr mevita

Ludo

Nou ga ik ook niet lullig doen, maar als er een vraag als deze gesteld word:

Citaat van: Richard V70 op 03-04-2011 13:22:33
ik begrijp dat als ie niet wil starten de motor niet rond draait.

Vind ik een antwoord over op de binnenverlichting letten, helemaal niet gerelateerd.
Zelfs nu weten we nog niet het antwoord op die vraag.
Door het beantwoorden van die vraag, kan je wellicht verdere zoektochten volledig uitsluiten.
Het is maar hoe moeilijk je het je zelf maakt... :eusa_wall:

Daarbij komt nog, dat je 7 februari al melding maakte dat je startmotor aan vervanging toe is.  :eusa_doh:

mevita

Citaat van: Ludo op 03-04-2011 21:38:25
Nou ga ik ook niet lullig doen, maar als er een vraag als deze gesteld word:

Citaat van: Richard V70 op 03-04-2011 13:22:33
ik begrijp dat als ie niet wil starten de motor niet rond draait.


Sorry ik ben niet zo slim en heb die zin helaas over het hoofd gezien betreffende dat hier een vraag gesteld werd, nu ik het nog eens lees begrijp ik dat ik een antwoord hierop had moeten geven n.l. de motor  draait inderdaad niet door een enkel keertje een klein beetje maar niet aanslaan dan opeens gaat hij normaal aan.

Dat van 7febr klopt ook inderdaad, maar ik was deze week op de sloop en stond daar dezelfde glt als mij alleen nog met zo,n oude automaathandel ik vermoed een 92 model dus ik denk daar zit wel dezelfde startmotor op en ze bouwen deze morgen voor mij uit, alleen zei die man toen tegen mij vaak is het ook gewoon de accu wat mij weer aan twijfelen bracht zodoende dat ik de vraag nog maar eens hier heb gesteld,

gr mevita


Ludo

Als de motor niet ronddraait, én je hoort enkel een klik, is het bijna altijd de bendix van de startmotor die vast zit.
Een simpele test kan je dan doen, door als je de klik hoort, even met een hamer of bezemsteel een klopje geven op de startmotor.

mevita

Citaat van: Ludo op 03-04-2011 22:57:27
Als de motor niet ronddraait, én je hoort enkel een klik, is het bijna altijd de bendix van de startmotor die vast zit.
Een simpele test kan je dan doen, door als je de klik hoort, even met een hamer of bezemsteel een klopje geven op de startmotor.
dat wist ik wel Ludo en ook al geprobeerd maar moest ik nog verschillende tikken geven eer die het deed of ik heb te zacht getikt ;D , ga als ik hem heb gewoon de sloopstartmotor erin zetten en hou de originele voor reserve dan kan ik die originele altijd eens laten reviseren.

gr mevita

ulkeman

het kan ook gewoon een slechte massa zijn :eusa_whistle:  ja ik spreek uit ervaring :eusa_wall:


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

grijzev70tdi

Kijk daar eerst eens na, voordat je nieuwe dingen gaat plaatsen. Is vaak het goedkoopste ;)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

jeroen74

Slechte kabel vanaf de akku kan ook. Dan zit er corossie in de aangekrompen aansluitterminal bijvoorbeeld. Ook een keertje gehad. Beetje rommelen met de kabel en het probleem verdween meteen. Na terminal vervangen te hebben nooit meer een probleem.

mevita

Vanmorgen eens tikken op startmotor geprobeerd, maar dat hielp ook niet, na nog verschillende keren proberen zoals ik normaal moet doen hoorde de ik heel snel klikken zoals dat je accu leeg is , startkabels eraan gehangen en even later starte de motor.
Neem aan dat de accu ook niet veel meer is en ga die ook maar vervangen, de 850 is een 2.5 20v glt aut zonder airco weet iemd toevallig hoeveel ampere de accu moet hebben,

gr mevita

wepster

Citaat van: mevita op 05-04-2011 09:33:40
Vanmorgen eens tikken op startmotor geprobeerd, maar dat hielp ook niet, na nog verschillende keren proberen zoals ik normaal moet doen hoorde de ik heel snel klikken zoals dat je accu leeg is , startkabels eraan gehangen en even later starte de motor.
Neem aan dat de accu ook niet veel meer is en ga die ook maar vervangen, de 850 is een 2.5 20v glt aut zonder airco weet iemd toevallig hoeveel ampere de accu moet hebben,

gr mevita

ik zou een 64 amp nemen math dan heb je iets extra over in de winter

mevita

Citaat van: wepster op 05-04-2011 09:41:13
Citaat van: mevita op 05-04-2011 09:33:40
Vanmorgen eens tikken op startmotor geprobeerd, maar dat hielp ook niet, na nog verschillende keren proberen zoals ik normaal moet doen hoorde de ik heel snel klikken zoals dat je accu leeg is , startkabels eraan gehangen en even later starte de motor.
Neem aan dat de accu ook niet veel meer is en ga die ook maar vervangen, de 850 is een 2.5 20v glt aut zonder airco weet iemd toevallig hoeveel ampere de accu moet hebben,

gr mevita

ik zou een 64 amp nemen math dan heb je iets extra over in de winter

dankje wibo, tot hoeveel ampere mag hij zijn?
gr mevita

Jack v

Volgens mij tot 70amp. Ik heb er maar een 45 amp in en hij start er prima op.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.