wat zal het zijn accu of startmotor

Gestart door mevita, 02-04-2011 00:20:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mevita

s,Morgens wil de 850 niet aanslaan, om hem aan te krijgen moet ik een stuk of 20/25 keer de sleutel op en neer doen, je  hoort telkens de benzinepomp en een klein klikje, dan een heel klein beetje alsof hij wel wil dan weer een tijdje niks en dan opeens draait hij gewoon rond en slaat de motor aan. Als hij dan goed warm is start hij weer bijna normaal en is hij een beetje afgekoeld dan heb ik weer dat ik de sleutel de nodige keren moet op en neer draaien eer hij aanslaat, wie o wie?

gr mevita

UserID6342

Zonder je auto gezien te hebben, denk ik dat je aan een ander startmotortje moet gaan denken....

pwassink

Ik deel dirk z'n mening, maar zou er eerst eens een multimeter aanhangen, als je accu spanning laag is
kan dit ook gebeuren, alle lampjes en dergelijke branden wel op normale sterkte ?
Derde optie is een gammel constactslot, alhoewel dat bij 20 x proberen toch vaak wel een keer goed zou moeten werken
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

mevita

Had t vermoeden ookal dat t de startmotor is maar de man op de sloop zei kon vaak ook gewoon de accu zijn, voor drie tientjes heeft hij 1 voor mij, is het inbouwen gemakkelijk of loopik tegen dingen aan dat ik het beter aan een ander overlaat,

dank voor t meedenken @Dirk342 en @PWassink,

gr mevita

joebar

Accu loskoppelen,Luchtfilterbak weghalen... Fan van de radiator afhalen...
en eigenlijk kun je er dan al bij...
2 bouten waar hij mee op de versnellingsbak zit losmaken...Is lasig kun je moeilijk bij, maar is te doen zo.
Dan zit er achter op de startmotor een "staartje" moet je laten zitten aan de startmotor, en met een m8 van het blok losmaken...
startmotor uitnemen, dikke kabels losbouten, dunne kabel er af, en omgekeerd de nieuwe monteren

mevita

@Joebar, dane voor de uitleg, zo gauw ik hem heb ga ik er mee aan de slag,

gr mevita

thuur

Of misschien is het de temperathuursensor?


Gr :eusa_think:

)()()sT

Als je de sleutel omdraait, gebeurt er dan "niks" alsof ie in R of D staat? PNP?

mevita

Citaat van: thuur op 02-04-2011 13:13:15
Of misschien is het de temperathuursensor?


Gr :eusa_think:

Nu je het zegt , dat ik daar zelf niet opgekomen ben, haha ;D

gr mevita

mevita

Citaat van: )()()sT op 02-04-2011 13:20:35
Als je de sleutel omdraait, gebeurt er dan "niks" alsof ie in R of D staat? PNP?
De pnp is het hoogstwaarschijnlijk niet, het pijltje lichte weleens op maar de auto rijdt schakelt verder gewoon en achteruitrijlampen werken ook goed, daar heb ik de oorzaak van gevonden, een beetje olie bijgevuld en de pijl is sindsdien niet meer gaan branden,

gr mevita

jeroen74

De startblokkering is zeer waarschijnlijk een apart contact op de PNP, dus deze kan apart van de andere contacten slecht worden. Er moet ook enigszins wat meer stroom doorheen. Bij mijn vader's Saab 9-5 is dit een veel voorkomend probleem, ik heb een paar maanden geleden dit contact maar overbrugd. Het op de gekste momenten niet meer willen starten was meteen over. Alleen er aan denken de handel in P of N te houden, maar aangezien bij een Saab de contactsleutel er alleen uitkan in de P stand zal het niet vaak voorkomen dat je probeer te starten met de pook in een verkeerde stand ;)

mevita

Citaat van: jeroen74 op 03-04-2011 10:22:45
De startblokkering is zeer waarschijnlijk een apart contact op de PNP, dus deze kan apart van de andere contacten slecht worden. Er moet ook enigszins wat meer stroom doorheen. Bij mijn vader's Saab 9-5 is dit een veel voorkomend probleem, ik heb een paar maanden geleden dit contact maar overbrugd. Het op de gekste momenten niet meer willen starten was meteen over. Alleen er aan denken de handel in P of N te houden, maar aangezien bij een Saab de contactsleutel er alleen uitkan in de P stand zal het niet vaak voorkomen dat je probeer te starten met de pook in een verkeerde stand ;)

dus je bedoelt gewoon om de startblokkering door te verbinden of eruit te halen of bedoel je ergens bij de pnp een contact wat ik zou moeten overbruggen,

gr mevita

Richard V70

ik begrijp dat als ie niet wil starten de motor niet rond draait.

Belangrijk is, als je start met je deur open blijft je binnen licht branden? zo ja kan je je accu uitsluiten.

Zet een meter of lampje op je startmotor relais. Start de auto als ie niet ronddraait.
Heb je spanning op je relais, brand je binnen licht, is je startmotor stuk.

Krijg je geen spanning op je startmotor, moet je verder zoeken in de antennering, pnp switch en alles wat hier nog meer geroepen wordt.

jeroen74

Pin 6 en 7 (rood en groen) zijn de startonderbreekcontacten van de PNP, die zou je moeten doorverbinden (al dan niet tijdelijk). Als ie dan wel altijd goed start heb je het probleem gevonden lijkt mij ;)

mevita

Citaat van: jeroen74 op 03-04-2011 13:24:24
Pin 6 en 7 (rood en groen) zijn de startonderbreekcontacten van de PNP, die zou je moeten doorverbinden (al dan niet tijdelijk). Als ie dan wel altijd goed start heb je het probleem gevonden lijkt mij ;)

en waar kan ik die pin 6 en 7 vinden?

gr mevita