[VOLVO 850 CLUBMEETING] Airco Check Meeting 28 mei 2011

Gestart door Volvo 850 Club Nederland, 02-04-2011 08:51:45

Vorige topic - Volgende topic

maruska

dat zou ik even opnemen met de organisatie, of de airco boer.. mijn ervaring is, dat kleine dingen gedaan worden, maar voor wat intensievere klussen je een afspraak moet maken op later tijdstip..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

R o b

Bij de 850 is de airco in orde.....niet bij de V40. Die heeft 2 jaar stilgestaan...en volgens mij is alle peut eruit.

Mag ik dan toch komen? ;)

rogerV701998

Pas 8 aanmeldingen. :eusa_think:

Daarom maar weer even onder de aandacht.

En natuurlijk is R o b met z'n V40 van harte welkom, toch? :eusa_shifty: ;D

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Joeri

Ik wil ook wel. Heb mijn vraag over het eventueel vervangen van de droger aan de TS gestuurd... FF afwachten.
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

rogerV701998

Geert-Jan

Allemaal leuk en aardig.

Ik wil mijn airco ook wel laten nazien en (bij)vullen. ;)
Bij de R is dat nog niet gebeurd sinds ik hem heb dus controle en bijvullen kan zeker geen kwaad.

Nu heb ik bij mijn 850 indertijd ook een "gratis" aircocheck laten doen en toen moest het systeem bijgevuld worden en de filterdroger werd vervangen, naderhand bleek gratis niet zo gratis te zijn. :eusa_wall:

Het zou dus beter zijn om er toch wat prijzen bij te zetten en wat wel en wat niet gedaan wordt op deze dag.
Volgens mij is het beter zo niet nodig de filterdroger altijd te vervangen! en die dingen zijn ook best prijzig
:eusa_doh:

Volvo850Club lidnr.0504409

R o b

Citaat van: rogerV701998 op 10-05-2011 07:58:27

Ik wacht nog even op goedkeuring. Heb een mail naar Gea verzonden!  :eusa_pray:

rogerV701998

Citaat van: R o b op 11-05-2011 11:15:53
Citaat van: rogerV701998 op 10-05-2011 07:58:27

Ik wacht nog even op goedkeuring. Heb een mail naar Gea verzonden!  :eusa_pray:

Van de clubsite:

"Er is een minimum aantal van 10-15 aanmeldingen nodig om dit evenement door te kunnen laten gaan."

Tot vandaag 10 aanmeldingen, moet dus geen probleem zijn. ;D

Ludo

Citaat van: Geert-Jan op 10-05-2011 21:15:19
Het zou dus beter zijn om er toch wat prijzen bij te zetten en wat wel en wat niet gedaan wordt op deze dag.

Zoals de topictitel zegt, het is een airco check meeting.
De airco word dus gecontroleerd, d.w.z. een controle van verdamper, condensor, leidingen, koppelingen, lekkage... het systeem vacumeren en opnieuw afvullen.

Als er lekke verdampers o.d. zijn, word er een offerte gemaakt voor vervanging, als je dat wil tenminste.

de geneRaal

Blackstone under construction

Joeri

Na zeg, geen reactie op mijn vraag hier en ook niet per PB naar de TS. Wie zou ik nu nog moeten benaderen? "Kleine reparaties" blijft erg vaag. Voor alleen een Check kom ik niet want hij doet het prima. Mijn systeem moet alleen schoongemaakt worden en ik verwacht dat de droger vervangen moet worden. Ik ga niet na de check nog een keer een end rijden om apart mijn droger te laten vervangen. Dan rij ik wel in de buurt naar een airco toko. Dus tja, ik denk dat het er niet in zit dat ik hier naar toe ga  :-\ Misschien mede hierom ook wat weinig aanmeldingen?

Ludo

Waarom denk je dat de droger moet vervangen worden?.
Meestal zegt men, if it ain't broken, don't fix it.

Joeri

Omdat dat nog nooit is gedaan en het systeem nogal stinkt en erg vochtig uitblaast als ik hem gebruikt hebt. Ik verwacht dat de droger aardig verzadigd is.. Dus het systeem moet sowieso gereinigd worden.  :-\

Hengeveld

Een filter/droger is voor de aircovloeistof, niet voor de lucht. Dat heeft dus niets met elkaar te maken. Muffe lucht komt door schimmel op de verdamper. Die moet dan gereinigd worden. Het interieurfilter vervangen is ook verstandig.