Houd het dan nooit op?

Gestart door LouisXIV, 03-04-2011 19:53:43

Vorige topic - Volgende topic

LouisXIV

Citaat van: Ludo op 18-05-2011 22:14:39
Heb je de zoekfunctie - Volvo-forum(s) - google... ook al eens geprobeerd, op de foutmelding "ECM 260A"?.
Ik vind de zoekfunctie binnen het forum niet echt ideaal. Ik vind via google makkelijker zaken dan via de zoekoptie van het forum.

LouisXIV

Citaat van: big ben op 18-05-2011 22:14:01
nog 1 maand te gaan............ misschien werkt jou garage niet zo vlot mee  :eusa_think:
Ik weiger dat te geloven. Ik ben tot nog toe eigenlijk altijd goed geholpen. Maar irriteer me nu wel mateloos de grens is bereikt....

Sem

Maar als ik het goed begrijp rijdt je auto verder wel goed? Ik heb maar één keer een lambda storing gehad en dat was mijn LMM. De auto ging alleen wel beroerd rijden.. af en toe sloeg hij af en was niet vlot. Het sloop er alleen wel rustig in, want eerst was het niet zo erg. Later toen het slechter werd toen ging het lampje er bij branden. Maar ja.. om dat ding nou klakkeloos te vervangen. Of je moet er één ergens lenen.

Marc O.

Als je de motor met 5 penbobines hebt (ik zie bj '99 onder je avatar, dus dan zou dat kunnen) dan kan het zijn dat een van die penbobines een storing geeft.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sem

Is een '99er geen 2.4 T? Dat zijn toch ook die met die fijne gasklephuizen?

Emiel

Citaat van: Marc O. op 18-05-2011 22:31:51
Als je de motor met 5 penbobines hebt (ik zie bj '99 onder je avatar, dus dan zou dat kunnen) dan kan het zijn dat een van die penbobines een storing geeft.

En 1000 andere mogelijke oorzaken...en daarnaast heeft ie gewoon een foutcode.

LouisXIV

Citaat van: Sem op 18-05-2011 22:31:36
Maar als ik het goed begrijp rijdt je auto verder wel goed? Ik heb maar één keer een lambda storing gehad en dat was mijn LMM. De auto ging alleen wel beroerd rijden.. af en toe sloeg hij af en was niet vlot. Het sloop er alleen wel rustig in, want eerst was het niet zo erg. Later toen het slechter werd toen ging het lampje er bij branden. Maar ja.. om dat ding nou klakkeloos te vervangen. Of je moet er één ergens lenen.
Hij rijd prima het probleem is als het lampje eenmaal brand dan "maskeert" dat eventuele andere storingen en dat vind ik onacceptabel. Temeer omdat het lampje al op de dag van aanschaf binnen 5 minuten ging branden. Dat was op 24 december 2010.

LouisXIV

Citaat van: Marc O. op 18-05-2011 22:31:51
Dat weet ik niet, zegt mij niets NB Thuur heeft hem gezien.

LouisXIV

Citaat van: Sem op 18-05-2011 22:34:22
Is een '99er geen 2.4 T? Dat zijn toch ook die met die fijne gasklephuizen?
Het is een 2.5T met lage druk turbo NB 200pk. En het gasklephuis is afgelopen week gereviseerd en bood geen soelaas.

Ludo

Citaat van: Emiel op 18-05-2011 22:36:10
...en daarnaast heeft ie gewoon een foutcode.

Deze dus:

CiteerInformatie over storingscodes

Toestand
De regeleenheid ontvangt informatie van de verwarmde lambdasonde over het lucht-brandstofmengsel bij stationairloop in zowel het onderste als het bovenste deellastgebied. Als het lucht-brandstofmengsel van λ=1 afwijkt, zal de adaptieve lambdaregeling van de korte termijn dit compenseren door de inspuittijd zodanig bij te stellen dat λ=1 wordt bereikt. Als de adaptieve lambdaregeling van de korte termijn een bijstelling uitvoert, dan moet de mediaan van de integrator worden bijgesteld door de adaptieve lambdaregeling van de lange termijn. Storingscode ECM-260A wordt opgeslagen als de adaptieve lambdaregeling van de lange termijn op maximum moet worden bijgesteld in het bovenste deellastgebied

Vervangende waarde
geen

Mogelijke oorzaak
Bovengrens:
-valse lucht bij inlaat
-valse lucht in uitlaatsysteem
-lage brandstofdruk
-defecte verwarmde lambdasonde

Ondergrens:
-valse lucht bij inlaat
-hoge brandstofdruk
-lekkende injectors
-defecte luchtmassameter
-vervuilde motorolie
-oliepeil te hoog
-defecte verwarmde lambdasonde

Storingsbeeld
-geen

Luchtlekkage, luchtmassameter, lambdasonde heb ik hier al zien voorbijkomen.
Brandstofdruk staat ook bij de mogelijke oorzaken, daar hebben we niets over gelezen.
Die ook maar eens controleren dan?.

Domaso

Op deze pagina: http://volvospeed.com/vs_forum/topic/8813-check-engine-light/ hebben ze het over dezelfde storingscode. Uiteindelijke blijken er de verkeerde injectoren gemonteerd te zijn.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

maartendeb

Ik had deze foutcode ook, zelfde motor, ongeveer zelfde kilometerstand. Naast een nieuwe LMM & Lambda sonde is ook de intercooler vervangen, die bleek lek. Daarna was ik er vanaf. Ik zou zeggen laat het inlaattraject eens op druk zetten om lekkages op te sporen?  :eusa_think:

KIM

Luchtlekkage staat veruit op nummer 1, wanneer het gaat over een foutcode van de adaptieve waarde van brandstofcorrectie, maar ja; de garage wil daar niet naar kijken zeg je.

Bij de foutcode zal ook staan of de fout gezet is op basis van de genoemde ondergrens of juist de bovengrens. Ik verwacht dat 'ie aangeeft dat het een bovengrens foutcode is. De kans is dan groot dat jet om een ordinair luchtlekkage gaat.
Indien de foutcode vermeld dat de foucode bij een ondergrens is gezet, dan is een eerste verdachte de brandstofdruk, daarna een lek in het uitlaatsysteem voor de kat.

Over het niet willen verv angen van de slangen heb ik een slecht gevoel; volgens mij willen ze gewoon niet teveel werk in je auto steken en wachten tot je uit de garantie bent.

Sbv

Stel het probleem is over 1 maand niet naar tevredenheid opgelost, mag aannemen dat de garage dan wel verder naar het oplossen zoekt.
Zoals ik al eerder opgemerkt heb, bekruipt mij wat het gevoel dat men tijd aan het rekken is.
Komt de garage er niet uit, dan dienen zijn maar een Volvo dealer in te schakelen.

Eerst maar eens vacuumslangen laten vervangen en dan steeds wat wegstrepen wat het dan niet kan zijn.

Gereviseerd gasklephuis, mogelijk toch niet goed gegaan ? Ben maar hardop aan het verzinnnen

LouisXIV

Citaat van: maartendeb op 18-05-2011 23:13:50
Ik had deze foutcode ook, zelfde motor, ongeveer zelfde kilometerstand. Naast een nieuwe LMM & Lambda sonde is ook de intercooler vervangen, die bleek lek. Daarna was ik er vanaf. Ik zou zeggen laat het inlaattraject eens op druk zetten om lekkages op te sporen?  :eusa_think:
De intercooler hebben we nog niet gehad hoe ziet die er uit?