Interessepeiling: 320mm brackets

Gestart door Taranis, 04-04-2011 13:35:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

zuid

Na veel tegenslag vanmiddag, heb ik niet een proefmodel afgekregen...
Morgen middag hoop ik meer te weten.

StefanCJ

Zijn die remklauwen een beetje fatsoenlijk te krijgen? Ik vond de MP advertentie maar niet veel meer aanbieders van deze set. Ik vind het lastig om een set aan te schaffen en als er iets stuk gaat stad en land af te moeten zoeken voor vervangende onderdelen (bij bijv. een vastzittende remklauw).

zuid

De proef bracket heb ik zojuist even afgemaakt en gepast...
Jammer genoeg is deze niet goed...
Heb de gaten van de klauw aan de verkeerde kant van het blok gezet, waardoor hier een verschil in zit van 15mm ongeveer.

Heb al een nieuwe bracket getekend, en ga kijken als ik deze morgen kan maken.
De klauw komt wel perfect om de remschijf!!
Hoop dus morgen foto's te kunnen plaatsen hoe het zit en past.

Ik ga even achter de klauwen aan waar deze eventueel verkrijgbaar zijn.


De offset maat wat de klauw boven de remschijf steekt is ongeveer 60/65mm.
Precies kon ik zo niet meten, deze kan ik geven wanneer de volgende bracket klaar is.

zuid

Net even achter de remklauw aangegaan.
Deze zijn goed te krijgen bij schadeauto's etc of je moet ze ergens nieuw kunnen vinden, maar denk dat ze dan niet meer betaalbaar zijn.

De remklauw is van de versie 305mm schijf en wordt op bijna alle types Alfa Romeo 159 vanaf bouwjaar 2008.
Alleen de TI heeft de 330mm schijf + bijbehorende klauw.

Ik ga vane week nog even opzoek naar een forum waar dit eventueel verkrijgbaar is.

zuid

Heb vandaag het prototype gemaakt, welke perfect is.
De remklauw komt 58mm voor de remschijf te liggen.
Zal vanavond een nieuw topic hiervoor maken met prijzen en foto's.

MikeyQR

Citaat van: zuid op 06-01-2013 18:14:52
Heb vandaag het prototype gemaakt, welke perfect is.
De remklauw komt 58mm voor de remschijf te liggen.
Zal vanavond een nieuw topic hiervoor maken met prijzen en foto's.

Ben benieuwd  :D

Sbv

Ik ook en dan de prijzen(richtprijzen) van de remklauwen en blokken. Schijven zijn de 302 Volvo, die zijn niet zo duur

BenB

Iemand al gemeten of die 58mm gaat passen met een velg als bijvoorbeeld een Comet?

Ben verder erg benieuwd.. heb mn 302 schijven net afgelopen week krom geremd op de autobahn  :eusa_wall:

BenC70ES

Citaat van: BenB op 06-01-2013 22:52:59
... heb mn 302 schijven net afgelopen week krom geremd op de autobahn  :eusa_wall:

Mmmh,  wat geeft dat dan met een Brembo klauw op?  :eusa_think:

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

BenB

Citaat van: BenC70ES op 06-01-2013 22:57:53
Citaat van: BenB op 06-01-2013 22:52:59
... heb mn 302 schijven net afgelopen week krom geremd op de autobahn  :eusa_wall:

Mmmh,  wat geeft dat dan met een Brembo klauw op?  :eusa_think:

Dan kan ik alles tegelijk vervangen hè! Nee,  maar mij lijkt dat dit met een grotere klauw minder snel optreed? Aangezien ik met mn 302 alle remkracht nodig had een flink aantal keren vlak achter elkaar!

zuid

Met de 4 zuigerige remklauw, trek je de schijven niet zomaar krom.
Alleen als ze erg warm zijn en dan stil staand de rem vast houdt.

Morgen wordt er een nieuw topic aangemaakt.
De kosten bedragen €75,- per set brackets inclusief verzwnding.
De klauwen kosten circa €250,-.

Morgen nieuw topic met foto's en prijzen.


walter_t

Ik ben hier zeker ook in geïnteresseerd! Alleen 250 euro voor een tweedehands klauw?  :-\

zuid

We gaan verder in het volgende topic:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,61957.0.html

Alle vragen die nog open staan worden zsm op gereageerd in het nieuwe topic.

Taranis

Citaat van: Sbv op 28-04-2011 20:27:07
Wij hebben afgelopen maandag wat zitten denken, er is eigenlijk niet echt belangstelling zodat we het niet verder op gaan pakken

De opgraving van de week waarschijnlijk ;D

Heeft er iemand een setje brackets voor de 320 mm originele Volvo-set een paar dagen te leen?
Ik heb geen zin om nog een groupbuy op te zetten, ik wil ze voor mezelf na laten maken en als iemand anders dat ook wil dan kan ie ze bij de frezer bestellen :D

Mocht het niet lukken dan is de V50 T5 upgrade een mooie 2e maar gewoon standaard passende schijven zonder dat je ze uit moet laten draaien is natuurlijk wel net iets makkelijker. Of je nu een adaptersetje voor de de V50-upgrade nodig hebt of zelfgemaakte brackets voor de 320mm Volvo-set maakt ook weinig uit...