Weitec verlagingsset

Gestart door Solis, 05-05-2004 16:10:56

Vorige topic - Volgende topic

Solis

Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Peter, een fervent Volvo-rijder die sinds afgelopen zomer de trotse bezitter is van een 850 glt. De auto had veel deukjes en krasjes toen ik hem kocht maar na luttele euros en uurtjes eraan besteed te hebben ziet hij er inmiddels nagenoeg weer helemaal in orde uit.
Enkele weken geleden kwam ik dit forum tegen en al velen malen heeft het (en dus jullie) mij ontzettend geholpen. Bedankt daarvoor!
Hoewel de 850 naar mijn mening al een aan perfectie grenzende auto is ben ik er toch mee bezig er een aantal modificaties op aan te brengen. Over (minstens) één van die modificaties heb ik een vraag: Ik zou de auto graag willen verlagen. Aan de hand van berichten die al eens gepost waren ben ik erachter gekomen dat mijn auto dat nu nog niet is (ik dacht in eerste instantie van wel). Nu is mijn oog op een verlagingsset gevallen die door European Tuning wordt aangeboden (de Weitect Ultra GT). Voornamelijk de prijs sprak mij aan (589 euro). Desalniettemin is het een hoop geld.

Ik vroeg mij af of iemand ervaring had met dit setje of er anderszins iets meer over kan vertellen.

Alvast bedankt,

Solis
- Cogito ergo Volvo -

Pruttel

Weitec is volgens mij Duits en daar zit dan hoogstwaarschijnlijk wel een TUV op. Kan dus eigenlijk geen rotzooi zijn.

whachamacollit

uhm gisteren voor 119 euro een tuv gepruft setje lesjofors (zweeds) gekocht bij nordicar.Arjan de eigenaar was zelf ook zeer verbaasd van de prijs.

"Is het sap het knijpen waard"

Maarten

Hallo Peter,
Als het alleen om verlagen gaat, wat ik bij mijn 850 ook heb gedaan , kun je ook kijken naar de INTRAX set van European, die zitten er bij mij nu bijna een jaar onder en ik ben zeer tevreden. Bovendien is deze set noch goedkoper ook , maar er zitten dan ook geen schokbrekers bij.
Groet maarten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

Jochem

Hoi solis,

Zat er zelf ook aan te denken om de Weitec Ultra GT te bestellen, maar eerst even op internet gezocht. Bij de volgende website http://www.dooyoo.de/autozubehoer/weitec/ hebben drie mensen wat over hun Weitec veren verteld, en alle drie zeggen ze dat de veren veel te hard zijn. Je schijnt een hoop comfort in te leveren. Voorzover ik begrepen heb, zijn de schòkdempers van Weitec wel goed.

Ik weet niet hoe hard die Intrax-veren zijn, maar als het je inderdaad alleen om het verlagen te doen is, ben ik het met Maarten eens.

Ik heb ook begrepen dat je voor een verlaging van 40 mm nog geen andere schokdempers nodig hebt. Iemand het hier niet mee eens? Of moet je als je verlagingsveren installeert ook nieuwe schokdempers? ???

groeten

Jochem
Na een V8 in de XC90 kan Volvo beter beginnen aan een V10; die 5 cylinder moet erin blijven!

Zippo

Gewoon Apex-veren bestellen, en op de schokbrekers monteren die er nu onder zitten.
Kosten zijn 110 euro voor de veren. ;)
Montage is best te doen als je een 2-kolomer hebt.

Netjes toch?

Zippo

M a r c

Vroegah had ik eerst ook Apex veren onder mijn 850 GLT en daarna onder mijn T-5R. Maar hij stond voor perfect maar achter altijd te hoog naar mijn zin.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Rad

Zijn APEX veren ook te krijgen voor de estate? Op de site staan ze alleen voor de sedan genoemd...

Zippo

En je hebt een perfecte wegligging!
Echt niet te stug!!!  ;)
ALV in Januari kan je een proefrit maken.  ;)

Zippo

fearless

Ik heb gekozen voor een KW schroefset, dit omdat de schokbrekers die er nu onder zitten niet zo heel best meer zijn, en omdat ik dan zelf af kan stellen hoe laag ik hem wil hebben.
16 oktober word het setje gemonteerd, dus daarna zal ik wel even een fotootje plaatsen.  ;D

ed

Ben erg benieuwd hoe je het comfort ervaart
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

M a r c

comfort... welk comfort  ;D  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

ed

Precies! Het staat wel super, maar vooral bij zo'n rammelende estate is het bij veel kilometers denk ik echt teveel van het goede. Maar ben nog steeds benieuwd naar je ervaringen!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Zippo

Vraag Johann maar........ [move=left,scroll,6,transparent,100%]Hallooooooo waar ben je????? ;D[/move]

s©ub@

in zijn cabrio zip...

ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!