even voorstellen

Gestart door wagtendonk, 04-04-2011 22:25:43

Vorige topic - Volgende topic

wagtendonk

Hi allemaal!
Dit is even nieuw voor mij dus ik hoop dat ik het goed doe en op jullie hoongelach als ik het fout doe want dat zal mij leren mij sneller thuis te maken op dit forum.
Ik wil mij graag aan jullie voorstellen zoals dat kennelijk hoort, dus bij deze:
Mijn naam is Tim Wagtendonk, ik ben 53 jaar en reed en rijd mijn rijdzame leven, op 1 x een BMW na (maar dat was maar voor 3 jaar) in volvos.
Zoals iedereen hier (ik krijg althans het sterke vermoeden) vergroei je ermee en dan wel met een specifiek model met bijbehorende sound: De 850 en V70 classic.
De 240 serie is natuurlijk ook mooi en de rest ook wel en heb ze ook allemaal gereden, maar toch.....
Ik ben blij dat er zo'n forum en club bestaat want soms heb je natuurlijk wel een schouder nodig om op uit te huilen bij het zien en horen van al dat schoons, vooral als je vrouw ( notabene zelf een Zweedse) je een beetje meewarig staat aan te kijken en zich afvraagt waar het toch mis ging.
Gelukkig bleek er een organisatie die dit soort lui weet op te vangen en te steunen en die zelfs begrip weet op te brengen!
Ik hoop dat dit die organisatie is......het heeft er alle schijn van tot nu toe en hoop dan ook dat ik met betraand gelaat jullie heiligdom mag binnentreden.
Ik zal er alles aan doen om een volwaardig club- en forumlid te worden, maar mag ik dan ook meteen met een technische vraag ( want dat ben ik niet) en de deur binnenvallen.
Ik heb echt een riant probleem!
Mijn paar maanden geleden aangeschafte 850 estate 2.5 20V GLT aut. series 1 uit 1993, heeft geen roffel.
Klinkt als en normale auto.....geen moer aan.
En ja, hij klinkt zo als de motor loopt.

Kan iemand mij helpen!?
Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Ligt het misschien aan het uitlaatsysteem?

Hij is nu maar de helft zo leuk .....dus...

Ik hoop snel wat te horen
Vriendelijke groet,
Tim

l

V70R-obert

Welkom, had de auto voorheen wel een 'roffel'? Bij lekke dempers e.d. zou je lawaai verwachten. Ik heb ooit een auto gehad waarbij één cilinder niet meedeed, dit zou het probleem kunnen zijn.

crazychrisje

Welkom hier op 't forum.
Wat voor geluid maakt de uitlaat precies dan?

wagtendonk

Hi Robert!
Dank voor je snelle reactie.
Nee ik denk niet dat ie op minder dan vijf pootjes loopt. Hij loopt namelijk echt als een zonnetje.
En de dempers zijn ook dik in orde.
Ik heb me laten vertellen dat het misschien komt omdat het een van de allereerste 850 is en dat die roffel pas bij de 'serie 2' er in kwam, maar dat weet ik dus niet...... kon aan het spruitstuk liggen...

wagtendonk

Tsja hoe beschrijf je een geluid
Het klinkt eigenlijk alls een gewone volvo v70 uit 2001 of zo.
Niet dat mooie 'holle' soundje maar als een gewone auto

Waardeloos gewoon