Hoog stationair en af en toe lambda storing

Gestart door larsw, 16-03-2011 22:19:37

Vorige topic - Volgende topic

larsw

)()()sT

Heeft een LPi installatie "iets" wat ook het stationair toerental beïnvloedt?

Situatie: 854 T-5 op LPi.
Koude start: normaal (iets verhoogd) toerental. Als ie warm is loopt ie vaker 1100 rpm stationair, echter als ik hem op benzine zet gaat ie gelijk 150 rpm omlaag en loopt ie weer vrij normaal. Nog steeds iets te hoog, maar de stationairregelaar moeten we ook nog reinigen...

Het valt me ook op dat ie als het wat warmer is (zoals tegenwoordig in de middag ca. 17-18°) dat ie dan iets rustiger loopt; op gas ca. 1000 rpm.
De temperatuursensor en/of thermostaat zijn ook niet fris want in de ochtenden staat de meter nu op 4 uur. Deze heb ik eergisteren al gehaald en gaan er beide nieuw in. Heeft een ralle waarde van die sensor ook invloed op het stationair toerental?

Ludo

Citaat van: )()()sT op 08-04-2011 09:33:31
Heeft een LPi installatie "iets" wat ook het stationair toerental beïnvloedt?

Nee.
Tenzij er iets mis is met de installatie.
Daarom altijd 100% uitsluiten, dat ie het op benzine niet doet, door enkele dagen op benzine te rijden.
Dan kan je gerichter verder zoeken.

larsw

Ik denk dat je het antwoord zelf al een beetje geeft. Temperatuursensor en thermostaat kunnen van invloed zijn. Als het lang duurt voordat de auto warm wordt blijft hij een (iets) rijk mengsel en iets verhoogd stationair toerental houden. Maar de lpi installatie heeft geen invloed op het stationair toerental. En je stationair regelklep moet echt brandschoon zijn. Als hij dan nog 'raar' blijft doen moet je het elders zoeken. Denk ik. Gr.