recirculatievalve (membraan in turbo)

Gestart door dehaaz, 04-07-2011 09:17:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

klinkt meer als een slechte/ kapotte tcv
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

dehaaz

Citaat van: arjenT5R op 09-07-2011 00:34:56
klinkt meer als een slechte/ kapotte tcv

Heb ik die niet net vervangen ?? Maakt het uit hoe je het dekseltje terug monteert? Wist niet meer of het vacuumslang aansluiting naar de zijkant wijst of omhoog. Heb hem nu omhoog gemonteerd!!!!




De harde vacuum slang van de evapklep naar een pot onder mijn linkerscherm zat een knik in. Die heb ik nu ook vervangen. Ga straks kijken wat die doet.

cas

Citaat van: dehaaz op 08-07-2011 18:55:10
Na dit vervangen te hebben en de wastgate 3 slagen strakker te hebben gedaan, heb ik een ander fenomeen. (afgesteld op het halve maan principe)

Ik kom nog steeds niet tot het einde van de het witte gedeelte van de turbodruk meter. Ik ben er bijna:)    Alleen in de 4de versnelling heb ik een schommende turbodruk. De druk komt bijna tot einde wit dan gaat die terug naar 3/4 wit en daarna weer richting einde en daarna weer terug. Dit gaat die versnelling door.

In de rest van de versnellingen heb ik een piek druk naar bijna einde wit. Daarna valt die iets terug en komt hij heel rustig opgaan weer naar die piek druk.

Kent iemand dit geval ????

Had je al verteld ergens wat de conditie van de turbo zelf was? als je toch daar aan het rommelen bent, kan je meteen het asje van de turbo beetje aanvoelen hoeveel speling die heeft....  :eusa_think:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Rijns_t5r

#18
nee je hebt je interne bov rubbertje vervangen,dat is wat anders als je tcv(turbo regelklep om het zomaar te zeggen)dat is de regelunit met drie slangtjes erop naast je luchtfilterhuis.
ik heb/had het zelfde fenomeen bij vollast in een hoge versnelling wisselende turbo druk
heb de tcv vernieuwd en gasklep positiesensor en het probleem is aardig getackeld,wat we wel vergeten is dat we met een 15g(in mijn geval) met 249000 km ervaring en gechipt volle witte schaal turbodruk willen draaien,ga jij eens zonder in te ademen een halve minuut uitblazen,je zal de boel goed op toeren moeten houden wil je zo weinig mogenlijk schommelende druk willen hebben.
en vergeet de acurator niet,misschien heeft deze wel zijn beste tijd gehad.
einde dit jaar gaat erbij mij een nieuwe turbo op,en hoop erdan vanaf te zijn.

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

dehaaz

Ja daar in heb je inderdaad wel gelijk robert.  Bij saabs waren die driewegkleppen een behoorlijk gekloot. Ging altijd kapot.

Is die schommelende druk niet erg voor het behoud van de turbo en motor?


Rijns_t5r

schommelende druk is nooit goed,ga maar hard lopen en dan weer zachtjes en dan weer hard en dan weer zacht.
je krijgt een volle belasting op je aandrijving(krukas.versnellingsbak,aandrijfassen enz)en dan ineens weer niet.


robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

arjenT5R

dus wat je kan proberen is zorgen dat je op basis druk draait, even stekkertje los van de tcv
en dan kijken of je ook van die wisselende drukken hebt
zo niet dan kan je wel conluderen dat de tcv zijn beste tijd gehad heeft.

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

dehaaz

Citaat van: arjenT5R op 09-07-2011 12:02:43
dus wat je kan proberen is zorgen dat je op basis druk draait, even stekkertje los van de tcv
en dan kijken of je ook van die wisselende drukken hebt
zo niet dan kan je wel conluderen dat de tcv zijn beste tijd gehad heeft.



Dan denk ik dat dit het is. stekker eraf en totaal geen schommeling meer.  Waar haal ik een TCV vandaan en weet iemand wat die doet kwa hoeveelheid geld.

bedankt voor de reacties en hulp!


Rijns_t5r

bij de volvo dealer,ff kijken,heb hem ook net nieuw.
Turbo regel/klep ventiel € 72,32 (1271630)incl btw en clubkorting.
dit is er wel 1 voor een t5r uit 1994


robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

dehaaz

Citaat van: Rijns_t5r op 09-07-2011 13:42:34
bij de volvo dealer,ff kijken,heb hem ook net nieuw.
Turbo regel/klep ventiel € 72,32 (1271630)incl btw en clubkorting.
dit is er wel 1 voor een t5r uit 1994


robert

Dan ga ik maandag eens de dealer bellen.  Kijken wat die doet.   Heb hem net al beetje schoongemaakt morgen even testen.  Ik lees wel  eens op het forum dat je ecu veranderingen moet leren. Is dat ook met mijn type of alleen nieuwere? Hoeveel kilometers moet je daar voor rijden?

Derek

Rijns_t5r

#25
als de ecu andere waardes binnen krijgt door een nieuwe lmm of lamba sonde of ander electrisch stuurmateriaal,dan zal de ecu deze waardes opnieuw gaan bereken ja.
en wat heb je schoon gemaakt?

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

dehaaz

Citaat van: Rijns_t5r op 10-07-2011 11:54:42
als de ecu andere waardes binnen krijgt door een nieuwe lmm of lamba sonde of ander electrisch stuurmateriaal,dan zal de ecu deze waardes opnieuw gaan bereken ja.
en wat heb je schoon gemaakt?

robert

Die turbo regel klep. Maar dat maakt geen verschil. Ga morgen dealer is bellen.  Duurt natuurlijk weer paar dagen voordat die binnen is.  Ga volgend weekend richting italie. Dan wil ik hem zo goed mogelijk hebben!!!

gr

Derek

cas

ik heb ook nog ergens een goeie liggen volgens mij. Maar de vraag is natuurlijk dan weer, hoe lang doet die het dan .

nieuw is beter, en zo duur is het niet.  TCV is voor de v70 ( of is er nog een overgangsmodel? ) en de 850 heeft een BCV ( boost control valve) is niet al te bedoeld om bijdehand te doen, maar ook meer te vinden in de zoekmachine.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

M a r c

Ze doen beiden hetzelfde.... Dus tcv = bcv.  Alleen zit er op een 850 eentje van Bosch en op de S/V70 een Pierburg. Ze regelen beide de opening van de wastegate en daarmee het toerental van d e turbo en daarmee dus de druk.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl