recirculatievalve (membraan in turbo)

Gestart door dehaaz, 04-07-2011 09:17:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

dehaaz

Ik mag mij gelukkig prijzen met een fasttech chip wat heerlijk  ;)

Nu werd me wel verteld dat waarschijnlijk mijn membraan kapot is in mijn turbo. Dit is het membraan die in het potje op de turbo zit met 3 boutjes. Ik denk dat het heet recirculatievalve. Gaat een slang op van de driewegklep.
Nu mijn vraag. Waar kan je aan merken dat dit kapot is ?  Ik kan hier weining over vinden op het forum. Gaat er iets veranderen in de druk of hoor je dit bijvoorbeeld bij gasloslaten?

alvast bedankt


thuur

Dan haal je niet de volle turbodruk.


Gr ;)

Rijns_t5r

#2
maar dan zijn er toch zeker meer symptomen thuur als dat klepje/rubbertje kapot is?
is dat rubbertje trouwens los te koop?

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

dehaaz

Ik kom nu driekwart van het witte gedeelte met een chip van fasttech. Zou dit kloppen?


Bij ET hebben ze dit onderdeel met eventueel een sterkere veer als die gechipt is. kosten 75 euro

michiel

Citaat van: dehaaz op 04-07-2011 11:01:57
Ik kom nu driekwart van het witte gedeelte met een chip van fasttech. Zou dit kloppen?


Bij ET hebben ze dit onderdeel met eventueel een sterkere veer als die gechipt is. kosten 75 euro


Nee, dat lijkt niet te kloppen. Als ie gechipt is moet de naald voorbij het witte gedeelte komen.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

dehaaz

#5
Citaat van: michiel op 04-07-2011 11:05:14
Citaat van: dehaaz op 04-07-2011 11:01:57
Ik kom nu driekwart van het witte gedeelte met een chip van fasttech. Zou dit kloppen?


Bij ET hebben ze dit onderdeel met eventueel een sterkere veer als die gechipt is. kosten 75 euro


Nee, dat lijkt niet te kloppen. Als ie gechipt is moet de naald voorbij het witte gedeelte komen.

Oh jeetje moet die nog sneller gaan!!! Het is een  T5 met 226 pk standaard
heb voor woensdag een afspraak met ET. beetje lastig bij komen daar dus twijfel nog om het zelf te doen!

Of is dit goed te doen?

dehaaz



je krijgt er wel vieze vingers van. Zit een klein gaatje in.

Kan gelijk bij de vacuumslangen die ik nog niet gedaan had gister:)

Rijns_t5r

mmm okee,is er een beetje goed bij te komen en dit onderdeel eruit te punnikken,of niet?
wat moet er allemaal gedemonteerd worden?

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

M a r c

aanzuigbuis weghalen en dan 3 boutjes losfriemelen.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

dehaaz

Ik heb alles rond dat gebied even losgemaakt om het ook een beetje schoon te maken. Ik had wel de auto aan de voorkant op blokken zodat ik er onder makkeljk bij kon. Het is goed te doen.


mr-officer

Citaat van: dehaaz op 04-07-2011 11:15:16
Citaat van: michiel op 04-07-2011 11:05:14
Citaat van: dehaaz op 04-07-2011 11:01:57
Ik kom nu driekwart van het witte gedeelte met een chip van fasttech. Zou dit kloppen?


Bij ET hebben ze dit onderdeel met eventueel een sterkere veer als die gechipt is. kosten 75 euro


Nee, dat lijkt niet te kloppen. Als ie gechipt is moet de naald voorbij het witte gedeelte komen.

Oh jeetje moet die nog sneller gaan!!! Het is een  T5 met 226 pk standaard
heb voor woensdag een afspraak met ET. beetje lastig bij komen daar dus twijfel nog om het zelf te doen!

Of is dit goed te doen?

Hebben ze geen testrit/monitor gedaan na het chippen? Hoe weet je wat je vermogenswinst is na het chippen dan?

Groet, Vé

dehaaz


[/quote]

Hebben ze geen testrit/monitor gedaan na het chippen? Hoe weet je wat je vermogenswinst is na het chippen dan?

Groet, Vé
[/quote]

Ja dit hebben ze wel gedaan. Alleen toen lag mijn turbodruk slang eraf. Hij vertelde me tijdens de rit dat dit membraan kapot is. Anders had ik er geen erg in gehad. De tips waren vacuum slangen vervangen en dat membraan.

dehaaz

Na dit vervangen te hebben en de wastgate 3 slagen strakker te hebben gedaan, heb ik een ander fenomeen. (afgesteld op het halve maan principe)

Ik kom nog steeds niet tot het einde van de het witte gedeelte van de turbodruk meter. Ik ben er bijna:)    Alleen in de 4de versnelling heb ik een schommende turbodruk. De druk komt bijna tot einde wit dan gaat die terug naar 3/4 wit en daarna weer richting einde en daarna weer terug. Dit gaat die versnelling door.

In de rest van de versnellingen heb ik een piek druk naar bijna einde wit. Daarna valt die iets terug en komt hij heel rustig opgaan weer naar die piek druk.

Kent iemand dit geval ????

LeonW

Alle turboslangen wel goed, geen scheuren oid?

De turboslang van de intercooler naar gasklephuis scheuren nog wel eens.

Vacuumslangen goed controleren, worden na verloop van jaren poreus.

Evapklep controleren, deze willen ook wel eens raar doen.
Volvo S70 2.5T

dehaaz

Citaat van: LeonW op 08-07-2011 20:41:19
Alle turboslangen wel goed, geen scheuren oid?

De turboslang van de intercooler naar gasklephuis scheuren nog wel eens.

Vacuumslangen goed controleren, worden na verloop van jaren poreus.

Evapklep controleren, deze willen ook wel eens raar doen.

Alle vacuumslangen heb ik vervangen. Ook die van de evapklep  als ik daar maar niks kapot heb gemaakt !!

Ga die naar het gasklekhuis even controleren. Dacht dat die goed was. Misschien wat over het hoofd gezien.

Dank voor de raad.