chiptuning ook bij 2wd ?

Gestart door snrn52, 06-05-2004 11:56:49

Vorige topic - Volgende topic

snrn52

???

Hallo allemaal,

Sinds december ben ik de trotse eigenaar van een V70 T5 R van dec 1997. Dit is nog geen awd (vanaf 1998 standaard). Ik vraag mij af of ik hem kan chiptunen (van 250 naar 300 pk) of dat dat teveel van het goede is. Hij staat op 17 " banden. Hij is trouwens wel errug mooi en heeft nog maar 70 k gelopen.
Ik hoop dat iemand met meer verstand van zaken (en dat zijn er volgens mij al snel een heleboel) mij wat zinnigs kan vertellen.

gr

Joost
Canonball

ed

Het vermogen heeft niets met 2wd of 4wd te maken. De motor is hetzelfde. Geen probleem dus.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

snrn52

Maar is het niet zo dat 300 pk wel een beetje erg veel is voor een 2wd ? Ben trouwens vergeten te melden dat het een automaat (4bak) is.

Is er iemand die mij een bedrijf kan aanraden die de chiptuning kan verzorgen ? ???
Canonball

s©ub@

bedrijven in chiptuning zijn er voldoende; denk aan European Tuning in Moergestel, Rica in Wateringen en Waalwijk, TME zweden, etc, etc, loop ff over het forum voor adressen of urls.

... en 300 pk met een 2wd met automaat is geen enkel probleem; mijn wagen (T-5R automaat) zit, naar schatting, net iets boven de 300pk. Het ligt een beetje aan je rijstijl, maar het kan een aanslag op je banden zijn hoor ;D
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

snrn52

;D
Bedankt. Ik zal een ff gaan graduinen in de fora.
Ik heb gisteren trouwens kunnen zien dat de bespreking van de VW Touawreck op TopGear aardig klopt. Goh wat helt dat ding over als ie op de linkerbaan rijdt, opeens in zijn spiegel een met 240 aankomende Pearl Saffron V70 t-5R ziet, en hem dan wel heel abrupt naar de rechterbaan gooit.  ;D ;D ;D
Ben benieuwd naar de afloop van de elandproef.

gr,

Joost
Canonball

s©ub@

Safron Pearl is toch alleen geleverd op de R modellen van de 70 serie? :P ;)

T-5R is alleen in '95 geproduceerd; daarna waren het dus alleen nog maar R's :)

snrn52

Je hebt ongetwijfeld gelijk. Ik dacht dat het t5-r was omdat dat op de factuur van de garage stond. Ik dacht dat die het wel moest weten. Niet dus.
Weer wat geleerd.

joost
Canonball

s©ub@

;D

wanneer gaat het inschrijfformulier voor de volvo850club op de bus joost? ;)

snrn52

Jo Scuba,

Hoe kom ik aan info hierover en het formulier ?

thanks,

Joost
Canonball

s©ub@

info kun je vinden op www.volvo850club.nl (formulier kun je daar ook downloaden)

suc6

Pruttel

Citaat van: s©ub@ op 06-05-2004 12:18:43
naar schatting, net iets boven de 300pk

schatting? 300pk kun je niet schatten toch? meten op een rollerbank lijkt mij?

BenC70ES

CiteerIk dacht dat het t5-r was omdat dat op de factuur van de garage stond.

Is ook dezelfde motor als een T5 met een automaat...

Heb je ook nog een foto van je V70R?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Zippo

Citaat van: Pruttel op 06-05-2004 18:15:58
Citaat van: s©ub@ op 06-05-2004 12:18:43
naar schatting, net iets boven de 300pk

schatting? 300pk kun je niet schatten toch? meten op een rollerbank lijkt mij?

Als je de chiptuning bij Rica laat doen kun je gelijk op de rollenbank van Maha. ;)

Zippo

s©ub@

... misschien iets voor binnenkort als ik mijn nieuwe 18T (met keerring laat inbouwen daar onder garantie... ;)

hoe ziet een turbo eruit zonder keerring?

ongeveer zo: http://intdes01.xs4all.nl/pic/forum/turbo.mov :-\ :-X

... de rest van het verhaal later deze avond in een nieuw (nog aan te maken) topic...

ed

Het filmje wat je laatst hebt geplaatst was toch al met de 18T turbo. Waar om ging dat wel goed? Of heb je de keerring er tussenuit geblazen?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!