Afstellen motorkap?

Gestart door Werffs, 10-04-2011 11:14:00

Vorige topic - Volgende topic

Werffs

Ik heb het volgende verschijnsel:

Mijn motorkap heeft speling als deze in het slot zit.
Echter hij ligt op dit moment redelijk gelijk met, dan wel iets onder, de zijschermen.

De rubbers waarmee de kap op de kunstof front ligt zijn niet instelbaar.
Als ik dus de sloten naar beneden afstel komt de kap nog meer onder de zijschermen te liggen.

Ik hoop dat ik het probleem een beetje heb kunnen verwoorden.

Iemand hier een oplossing voor?

Het gaat om een S70 Bj '97

Gr. Simon

MVeldhuis

Dit probleem heb ik ook, ik heb wat tape onder de rubber dopjes gedaan en hierdoor is het iets beter geworden.
Ik ben eigenlijk van plan om wat 850 dopjes op te scharrelen, deze schijnen wel instelbaar te zijn.

Wellicht heeft iemand nog een ander/beter idee?

thuur

850-rubbers is inderdaad een goede oplossing. Helaas is de speling soms al zo groot dat je het daarmee al niet meer redt.

Gr ;)

Vulk

Nog een verbeterpunt van de X70.

Wat als 850 rubbers niet voldoende zijn? Geen sluitende oplossing?

ulkeman

in de rubber die voorop de motor kap zit(waarop die sluit) stuk benzine slang doen :eusa_whistle:

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

thuur

Citaat van: ulkeman op 10-04-2011 12:55:07
in de rubber die voorop de motor kap zit(waarop die sluit) stuk benzine slang doen :eusa_whistle:

Een x70 heeft geen rubber voorop de motorkap waar een stuk benzineslang in past... Althans de mijne zeker niet.

Gr ???

Vulk

Hij bedoelt vast, 850 rubbers monteren en als het dan nog niet voldoende is, er iets tussen doen.

Jouw V70 is trouwens gewoon een 850 :)

ulkeman

ik heb het over de v70 enz die heeft vooraan een rubber die op je voor front valt en over de koplampen heen gaat.
daar kun je een stuk rubberen benzine slang in schuifen en klaar ;)

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

thuur

O die tochtstrip bedoel je! :eusa_doh:

Gr ;D

Werffs

Oke,
Ik zal de rubbersvan de 850 wel eens proberen

Vind het wel apart dat ze er na de 850 vanaf zijn gestapt.
Aangezien de x70 zoveel verbeterpunten heeft/had t.o.v. de 850

Vulk

Citaat van: Werffs op 10-04-2011 17:04:59
Oke,

Wijzigingen. 8)

Misha

Gewoon de vangers van de motorkap afstellen en wat hoger leggen, probleem opgelost. De rubbers zijn vooral om het rammelen op te vangen.

Er zijn overigens  revisiesetjes voor te koop bij de dealer maar echt nodig is dat niet. Het is wel de makkelijkere en luiere oplossing.

Nee, de nummers weet ik niet meer.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Misha

Citaat van: Vulk op 10-04-2011 17:56:01
Citaat van: Werffs op 10-04-2011 17:04:59
Oke,

Wijzigingen. 8)
Verbeteringen. :eusa_snooty:

Werffs

Citaat van: Misha op 10-04-2011 18:12:12
Gewoon de vangers van de motorkap afstellen en wat hoger leggen, probleem opgelost. De rubbers zijn vooral om het rammelen op te vangen.

Er zijn overigens  revisiesetjes voor te koop bij de dealer maar echt nodig is dat niet. Het is wel de makkelijkere en luiere oplossing.

Misha,
Maar als ik nu al ruimte heb zal dat toch of alleen maar erger worden, of gelijk blijven?

Als ik jouw verhaal goed begrijp mag er geen speling meer zijn als de motorkap in de vangers (het slot) zit?

Gr. Simon

Misha

Citaat van: Werffs op 10-04-2011 21:21:01
Citaat van: Misha op 10-04-2011 18:12:12

Misha,
Maar als ik nu al ruimte heb zal dat toch of alleen maar erger worden, of gelijk blijven?

Als ik jouw verhaal goed begrijp mag er geen speling meer zijn als de motorkap in de vangers (het slot) zit?

Gr. Simon

Klopt ja, de vangers bepalen de hoogte en het rubber op de motorkap dempt de beweging.

Je kunt de vangers omhoog en omlaag stellen, zitten met 3 M6 boutjes vast en ja, het is een rotwerk. :D

Je kunt ook een rubber ringetje onder het vierkante rubberblokje wrotten, was bij mij voldoende.