Turbo vervangen maar....

Gestart door vanderputtens, 11-04-2011 22:02:48

Vorige topic - Volgende topic

vanderputtens

hij walmt nog steeds!!!  :o ::)

MAARRRR....anders dan eerst.

Eerst was 't een blauw walmpje wat echt weeig stonk naar olie, nu is het eigenlijk een nog grotere walm maar dan veel minder stinkend en alleen na een paar minuten stationair te hebben gedraaid met hete motor.

Ik heb een 3" RVS downpipe ZONDER cat dus ik vermoed dat 'ie zoiezo iets meer doorlaat vanwege het ontbreken van de cat, en nu ook nog eens de oude vervuiling uit de uitlaat stookt nu hij voor het eerst aan z'n oren getrokken wordt...

Hij loopt zijdezacht, niets lekt aan turbo, alles juist aangesloten, bouwt snel druk op en houd deze perfect vast en hij loopt als een kogel!

Lijkt dus weinig mis te zijn....

Wat denken jullie?  :eusa_whistle:

)()()sT

arjenT5R

Hoeveel km heb je er al mee gedraaid? Kan zijn dat en nog een hoop ellende in de IC buizen enzo zit
en dat je dat er eerst nog ff uit moet stoken  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

vanderputtens

Ja da's dus ook mijn idee: effe paar honderd km rijden totdat alles weer schoon is!

Hij pluimt niet bij het starten, niet bij gas/gas los op de snelweg, alleen maar als hij heet is en ik 'm een paar minuten stationair laat draaien!

pwaes

Citaat van: vanderputtens op 12-04-2011 09:34:47
Ja da's dus ook mijn idee: effe paar honderd km rijden totdat alles weer schoon is!

Hij pluimt niet bij het starten, niet bij gas/gas los op de snelweg, alleen maar als hij heet is en ik 'm een paar minuten stationair laat draaien!

Dat klinkt dan wel weer als klepsteelrubbers..

vanderputtens

Nou, het is in ieder geval zeker niet oude troep die nog uit de uitlaat komt.

Het ruikt inmiddels naar verse olie die verbrand wordt.

Ik heb de slang van de olie-afscheider die naar de turbo gaat los gehaald om te kijken of er via die weg olie de turbo mee ingezogen wordt maar dat is niet het geval.
Je ziet 'm walmen en verder is de slang droog.

Ook heeft Marc vanmiddag geconstateerd dat er geen sprake is van onder- of overdruk op het systeem.

Dus alles wijst op klepseals ware het niet dat deze 10.000 km geleden vervangen zouden zijn.....evenals de zuigerveren...

rara...politiepet...

arjenT5R

zulke verhalen hebben we al vaker gehoord, iets met een krukas die geslepen zou zijn
en een koppeling die door een spec 3 vervangen was. Heb je het zelf gedaan/laten doen?
Of zo gekocht?

vanderputtens

Zo gekocht van een forumlid, de advertentie op marktplaats vermelde uitgebreid al hetgeen eraan gedaan zou zijn door 'de bekende allesweter' van het forum en als ik het goed heb werd daar Dennis 850 estate mee bedoeld....maar wie weet vergis ik me!

Vulk

Is er nu een nieuwe of 2dehands turbo op gekomen?

vanderputtens

In eerste instantie heeft de vorige eigenaar er een gebruikte maar goede turbo opgezet.

Daarmee was het walmen alleen niet opgelost en dus heeft hij toen maar een nieuwe turbo besteld.

Deze nieuwe turbo heb ik gisteren gemonteerd.

En ook daarmee is het walmen niet voorbij....

joebar

klepsteelrubbers ku n je vrij eenvoudig controleren...
stukje constante snelheid op de snelweg....
gas loslaten voor 5-10 seconden, en dan plankgas...
Als je dan een flinke rookpluim krijgt, is het bijna zeker de klepsteelrubbers

vanderputtens

Geprobeerd maar dan zie je vrijwel geen rook....however, als hij heet stationair even draait en ik geef dan een peut gas dan komt er een enorme rookwolk uit...

Probleem is dat alle indicatoren strijdig zijn met elkaar.

arjenT5R

Citaat van: vanderputtens op 12-04-2011 18:16:51
Zo gekocht van een forumlid, de advertentie op marktplaats vermelde uitgebreid al hetgeen eraan gedaan zou zijn door 'de bekende allesweter' van het forum en als ik het goed heb werd daar Dennis 850 estate mee bedoeld....maar wie weet vergis ik me!

Ik wil niemand in zijn zak schijten hoor weet ook niet van wie je hem gekocht hebt,
maar ik zou als ik jou was dennis eens vragen of ie er meer van weet.

Veel meer als een gare turbo verrote klepsteelrubbers of zuigerveren kan het namelijk niet echt zijn.

vanderputtens

Dat is 't m dus juist...ik weet ook dat het niet meer kan zijn dan dat en de turbo is inmiddels uitgesloten.

Kan me niet voorstellen dat ik de verkoper verkeerd beoordeeld heb maar ik heb geen telefoonnummer van Dennis...jij wel?

)()()sT

Even een mailtje sturen naar 'm

klik

Is het eigenlijk een bekende auto? Fotootje?