continental sportcontact 3?

Gestart door jeroen88, 12-04-2011 18:36:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jeroen88

ik zit eraan te denken om continental sportcontact 3 banden om mijn velgen te draaien, moet namelijk 2 nieuwe banden monteren
ik heb een volvo v70 classic met 205/45R17 erom
ik kan wel goedkopere banden gaan rijden maar heb geen zin om veel wielspin te hebben en een hoge slijtage.
heeft iemand ervaring met continental onder een v70 classic?
of raden jullie mij een ander A-merk aan?

groeten jeroen

louwrens

hej jeroen!

ik heb zelf 4 conti sportcontact 3 onder mijn 854 t5r!

ik vind ze zelf heeel goed! veel grip! geen herrie..

Jeroentjuh

Ik heb er ook net 4 opliggen in de maat 215/45R17. Bevallen tot nu toe echt goed....

Chris

Ik heb ze ook onder de S60. Bevallen prima! Fijne sportieve banden.

grijzev70tdi

Ben persoonlijk meer van de Michelin, hebbeb nu op de N ook conti's zitten, maar vind het geen fijne banden, cuppen ook vrij snel vind ik. Het is dat de banden nog goed zijn, anders kwam er michelin op. Conti's zaten op de auto toen we hem kochten. Maat is 205/55/16
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Elsje

Heb ze er net omheen liggen in de maat 215/45 R17. Ik vind ze niet echt stil maar verder prima band en perfecte velgbescherming voor mijn comets en ze lopen niet aan omdat ze een rondere/bollere vorm hebben dan de oude nokians. Ik heb nog wel last van trillingen. Ik ben er nog niet uit of dat een hoogteslag in de band is of dat het aan de comets ligt die net zijn gericht en gecoat. En ze wijzen naar elkaar (velgenservice en bandenboer)  >:(

Chris

Citaat van: Elsje op 12-04-2011 20:14:31
Heb ze er net omheen liggen in de maat 215/45 R17. Ik vind ze niet echt stil maar verder prima band en perfecte velgbescherming voor mijn comets en ze lopen niet aan omdat ze een rondere/bollere vorm hebben dan de oude nokians. Ik heb nog wel last van trillingen. Ik ben er nog niet uit of dat een hoogteslag in de band is of dat het aan de comets ligt die net zijn gericht en gecoat. En ze wijzen naar elkaar (velgenservice en bandenboer)  >:(

Ik ben het met je eens dat ze niet heel erg stil zijn, dat is het enige nadeel... het afrolgeluid.

jeroen88

dat van het geluid heb ik meer gehoord idd
misschien moet je je wielen nabalanceren, als je nieuwe banden op nieuwe velgen monteert willen de banden nog wel eens verdraaien om de velg met het rijden waardoor je onbalans krijgt
denk tog dat ik dat de conti's ga bestellen.

ulkeman

Citaat van: grijzev70tdi op 12-04-2011 20:13:32
Ben persoonlijk meer van de Michelin, hebbeb nu op de N ook conti's zitten, maar vind het geen fijne banden, cuppen ook vrij snel vind ik. Het is dat de banden nog goed zijn, anders kwam er michelin op. Conti's zaten op de auto toen we hem kochten. Maat is 205/55/16

ligt dat cuppen niet aan de uitlijning?
ik moet je zeggen vind wel knap van je dat je weet hoe bepaalde banden rijden als bijrijder van je ouders :D


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

axelvr

Wij hebben een tijdje de conti sportcontact 2 gehad , ze gaan niet lang mee omdat ze snel cuppen. Dit kan inderdaad aan de uitlijning liggen maar onze 850 was voor de zomer nog uitgelijnt en na de zomer waren de banden toch echt gecupt. Daarna weer laten uitlijnen maar die was nog gewoon goed.

Dit was wel met ongeveer 5000km aan 50*C asfalt en de "monte-carlo" weggetjes zeg maar.

Ze plakken fantastisch en ik vind de contact2 wel goed stil , maar weet niet hoe het zit met de 3

grijzev70tdi

Citaat van: ulkeman op 13-04-2011 12:33:20
Citaat van: grijzev70tdi op 12-04-2011 20:13:32
Ben persoonlijk meer van de Michelin, hebbeb nu op de N ook conti's zitten, maar vind het geen fijne banden, cuppen ook vrij snel vind ik. Het is dat de banden nog goed zijn, anders kwam er michelin op. Conti's zaten op de auto toen we hem kochten. Maat is 205/55/16

ligt dat cuppen niet aan de uitlijning?
ik moet je zeggen vind wel knap van je dat je weet hoe bepaalde banden rijden als bijrijder van je ouders :D

Zou ook maar zo kunnen, maar merk het bij meer auto's met deze banden (ook niet volvo's)
Is ook vooral de menig van me pa, maar ook van andere mensen die eerst met conti's reden en later met michlin, ze vinden michelin over het algemeen een fijnere band
Grolsch, het klinkt al lekkerder

wouter.70

ik heb sportcontact 3 eromheen liggen,
maar ik vind dat zo met een nat wegdek weinig grip hebben vooral in de bochten als je iets gas geeft.
voorderest zijn het goede banden en met droog wegdek echt super goede grip + weinig geluid.

pwassink

Citaat van: wouter.70 op 13-04-2011 22:02:36
ik heb sportcontact 3 eromheen liggen,
maar ik vind dat zo met een nat wegdek weinig grip hebben vooral in de bochten als je iets gas geeft.
voorderest zijn het goede banden en met droog wegdek echt super goede grip + weinig geluid.

Veel tevreden gebruikers en een plezierige band in elk geval in de golfstaten dus ..  ;)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂